Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvilken uke/mnd ca sluttet dere med å ligge på rygg eller mage og hvorfor? Og ha sex i misjonær osv? 

Jeg er snart i uke 27 og kan fortsatt uten noe spesielt ubehag ligge på rygg, kan ligge på mage også. Og ha sex i misjonær, har blitt LITT ubehag rundt livmoren (ligamentene?) avogtil i misjonær så vil nok styre mer unna den stillingen fra nå av.

men nå har jeg lest at å ligge på rygg osv kan være farlig eller stoppe blodsirkulasjon til noe eller noe sånt? 😬 burde jeg slutte med dette kanskje selv om det ikke er vondt/ukomfortabelt? 

Har hele veien hatt veldig liten mage (bakovervendt livmor, høy og slank osv) men alle kontroller, UL og lignende har vist at alt ser heeelt normalt og fint ut. Har også hatt absolutt ingen plager mtp. bekken, hevelser eller noe sånt. Blir bare litt usikker når jeg leser på nettet haha.. 

Anonymkode: e30fe...d8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil få ubehag av å ligge på ryggen før det er farlig. Når du begynner å bli veldig stor så kan du evt bygge opp så du ikke ligger helt flatt når du skal sove (om du sover på rygg). 

Anonymkode: 16793...ae9

• Hjerte 1
Skrevet

Lå på ryggen til jeg fødte. Merket ingen ubehag. Direkte på magen har jeg aldri sovet :) 

Anonymkode: 8bcb3...80b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I hvilken uke/mnd ca sluttet dere med å ligge på rygg eller mage og hvorfor? Og ha sex i misjonær osv? 

Jeg er snart i uke 27 og kan fortsatt uten noe spesielt ubehag ligge på rygg, kan ligge på mage også. Og ha sex i misjonær, har blitt LITT ubehag rundt livmoren (ligamentene?) avogtil i misjonær så vil nok styre mer unna den stillingen fra nå av.

men nå har jeg lest at å ligge på rygg osv kan være farlig eller stoppe blodsirkulasjon til noe eller noe sånt? 😬 burde jeg slutte med dette kanskje selv om det ikke er vondt/ukomfortabelt? 

Har hele veien hatt veldig liten mage (bakovervendt livmor, høy og slank osv) men alle kontroller, UL og lignende har vist at alt ser heeelt normalt og fint ut. Har også hatt absolutt ingen plager mtp. bekken, hevelser eller noe sånt. Blir bare litt usikker når jeg leser på nettet haha.. 

Anonymkode: e30fe...d8f

Jeg hadde vondt når jeg lå på magen allerede før positiv test og jeg testet TIDLIG positivt med alle mine. Ble satt frem 2dager på ordinær ultralyd hver gang (dvs eggløsning dag 12).

Anonymkode: a05d8...344

Skrevet

Du merker det veldig godt om du ikke burde ligge på ryggen før det skjer noe, så bare gjør det som føles greit for deg. 

Anonymkode: 68ee7...e73

Skrevet

Du bør bare unngå det dersom det føles ubehagelig for deg. Jeg lå på rygg og mage til uke 33 eller noe, men så begynte magen å bli for i veien. 

Anonymkode: 9ab94...4ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...