Gå til innhold

Trenger hjelp med å finne gave til de som fant familien min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg fikk hjelp av noen til å finne min biologiske familie og vedkommende kommer på besøk til Norge snart. Jeg ønsker å gi noe men vet ikke helt hva. Noen som kan hjelpe meg? Føler jeg bør gi noe når de har vært så hjelpsomme og brukt mye tid på å hjelpe meg. Vedkommende bor i et annet land så må være som er lett å ta med seg i bagasjen. 

Anonymkode: 1f6ab...cbf

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så hyggelig at du fant din biologiske familie❤️ Du sier ikke noe om gavebudsjett, men hva med Freia hjertesjokolader og selbuvotter (hvis de har det kaldt på høsten/vinteren der de bor). 

Anonymkode: 37c6d...5d5

• Nyttig 1
Skrevet

Du kan ta deg en tur innom Norsk Flid, eller andre gavebutikker som selger norske produkter. Synes kanskje du burde kjøpe andre ting enn sjokolade, for akkurat det har de i alle land.

Vet at hos Norsk Flid har de blant annet ulike typer sitteunderlag med motiver fra norsk natur, norske dyr. De har minitepper med fine motiver, og masse annet som kan bli et minne fra Norge. Det finnes også fine bilder med motiver fra nordlys o.l. 

Anonymkode: 9f334...1fd

• Liker 1
Skrevet

Så koselig - en fin gave man kan gi bort, er en Hoptimist; har gitt bort flere av dem, og alle så ut til å sette pris på dette - i Norge får man kjøpt dem hos Illums Bolighus, om du finner en butikk i nærheten:

VisBildeServlet?bildeId=410272

Hoptimist-Bumble-Gruppe-Situation-1.jpg

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Anonymkode: e48c7...7a4

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så koselig - en fin gave man kan gi bort, er en Hoptimist; har gitt bort flere av dem, og alle så ut til å sette pris på dette - i Norge får man kjøpt dem hos Illums Bolighus, om du finner en butikk i nærheten:

VisBildeServlet?bildeId=410272

Hoptimist-Bumble-Gruppe-Situation-1.jpg

Her er for øvrig butikken og utvalget deres:

https://www.illumsbolighus.no/on/demandware.store/Sites-illums_bolighus_no-Site/nb_NO/Search-Show?q=hoptimist&start=0&sz=48

De større Hoptimistene koster litt mer, men de små får man til under 200 kroner; de er enkle å få med seg, og riktig søte.

901182492.jpg

901182491.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her er for øvrig butikken og utvalget deres:

https://www.illumsbolighus.no/on/demandware.store/Sites-illums_bolighus_no-Site/nb_NO/Search-Show?q=hoptimist&start=0&sz=48

De større Hoptimistene koster litt mer, men de små får man til under 200 kroner; de er enkle å få med seg, og riktig søte.

901182492.jpg

901182491.jpg

Jobber du der eller? Du høres ut som en selger. 

Anonymkode: 71ab0...c7f

• Liker 7
Skrevet

Mariuskofter/gensere?

Anonymkode: d94fd...de7

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jobber du der eller? Du høres ut som en selger. 

Anonymkode: 71ab0...c7f

Naturligvis ikke.

Men jeg hadde satt langt mer pris på å få en optimistisk og visuell pen gave som man kunne sette i bokhyllen enn et gaveprodukt uten de helt store brukmulighetene som samler støv.

Man kan vel forsøke å gi et vennlig råd her i forumet uten å bli mistenkt for å ha en eller annen skjult agenda ...?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville invitert ut (eller hjem) på middag og en hyggelig opplevelse (konsert eller noe) og fortalt hvor mye jeg har satt pris på hjelpen. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.1.2023 den 12.06):

Hei, jeg fikk hjelp av noen til å finne min biologiske familie og vedkommende kommer på besøk til Norge snart. Jeg ønsker å gi noe men vet ikke helt hva. Noen som kan hjelpe meg? Føler jeg bør gi noe når de har vært så hjelpsomme og brukt mye tid på å hjelpe meg. Vedkommende bor i et annet land så må være som er lett å ta med seg i bagasjen. 

Anonymkode: 1f6ab...cbf

Et innrammet foto av den gjenforente familien og et kort med fine ord ❤️

Anonymkode: 0ad94...3e3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Naturligvis ikke.

Men jeg hadde satt langt mer pris på å få en optimistisk og visuell pen gave som man kunne sette i bokhyllen enn et gaveprodukt uten de helt store brukmulighetene som samler støv.

Man kan vel forsøke å gi et vennlig råd her i forumet uten å bli mistenkt for å ha en eller annen skjult agenda ...?

Litt merkelig å foreslå dansk design som takkegave fra Norge bare.

Anonymkode: 8b1cf...97b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Som noen nevner, et fint kort med tekst fra deg. Kanskje et smykke av noe slag? Det er i det minste lett å ta med i bagasjen 😊

Anonymkode: 6dd2e...8bf

Skrevet

Herregud, så myedølle forslag - altsp lusekofte og melkesjokolade, vitter?? Dere kldder??

Anonymkode: 71e20...c92

• Liker 1
Skrevet

Hadde tatt dem med på en opplevelsestur. F.eks slusene i Telemark, etterfulgt av Dalen hotell. 

Anonymkode: 97019...ea6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2023 den 2.49):

Herregud, så myedølle forslag - altsp lusekofte og melkesjokolade, vitter?? Dere kldder??

Anonymkode: 71e20...c92

Melkesjokolade-hjerter er jo ganske symbolsk da❤️ 

Anonymkode: 37c6d...5d5

Skrevet

Sjekk ut figurene fra Willow Tree. De har mange symbolske figurer, type mor&datter, søstre, en so heter Thank you  osv . 

Så fin hjelp du har fått 💕

Skrevet

Hadde invitert vedkommende på en tur rundt i distriktet der du bor eller landsdelen.

Spandert på lokal mat og kanskje en strikket genser, votter eller lign.

Anonymkode: 0cda9...cc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...