Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt grei økonomi, eier egen bolig og klarer meg fint. Tjener rett over 500K i året, så er ikke veldig mye, men nok til mitt liv. 

Forrige partner, som jeg har barn med, tjente litt mer enn meg, men ikke så mye at det var en merkbar forskjell. 

Nå har jeg møtt en ny, som tjener veldig, veldig mye mer enn meg. 5-6 ganger så mye. Han har ikke barn selv. Jeg har lest mye på KG om kvinnefelle, skjevdeling og alt mulig. Så nå er jeg litt nervøs og stresset. 

Jeg kommer ikke til å ha råd til de samme tingene som min partner, jeg har ikke råd til å eie 50% av en bolig om vi skal se etter noe i hans standard. Jeg er jo fornøyd med standarden jeg har nå og trenger ingen til å forsørge meg (om noen skulle tenke noe slikt). 

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre i denne situasjonen? Nå er vi jo helt i oppstarten, så ting er ikke så sammenflettet ennå og jeg tenker det er nå jeg bør tenke gjennom ting. Hvordan kan vi på best mulig måte, med så ulik økonomi, klare å bo sammen? 

Anonymkode: 5f543...84d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor MÅ du flytte sammen med ny partner, særlig når du har barn fra før? Skjønner ikke helt at du en gang tenker i de baner. Skal du kludre det skikkelig til og få et "kjærlighetsbarn" med han også? Du har det greit som du har det leser jeg. Hvorfor komplisere ting? Bo for deg selv til barna er voksne. Hvorfor blir du nervøs og stresset når du tenker på dette, når du er fornøyd med standarden du har og ikke trenger noen til å forsørge deg. Kan dere ikke bare være særboere da? Ikke meningen og høres krass ut her, men skjønner ikke hvorfor du tenker samboerskap med en du nylig har møtt. Rosa briller må av.

Anonymkode: b7d75...86f

Skrevet

Det er lenge til samboerskap er aktuelt. Og det går fint å være særboere også. Hva med å eie hver sitt, og så kan du leie ut din bolig, og bo hos han mot litt husleie? Eller dere kan kjøpe en bolig begge har råd til? Det er ikke sikkert at han ønsker å bo i en 5000kvm villa bare fordi han er rik? Og er det i såfall viktig at du eier 50%? Kan du ikke eie 10%? Du får vel fortsatt lov til å bruke hele kjøkkenet, osv? Er han gjerrig og rigid, så dropper du samboerskapet!

Anonymkode: efbdf...2d1

Skrevet

Jeg ville definitivt pratet med han om disse tingene. 

Jeg har vært selvforsørget hele (voksen)livet og skal være det resten av livet også. Et liv sammen med meg innebærer at vi bor i en bolig i min prisklasse og reiser på ferier jeg har råd til. Jeg er ikke religiøs på området, og kunne nok takket ja til en overraskelsestur en weekend som en gave, men det måtte blitt unntaket og ikke regelen. 

Så lenge han forstår at det livet jeg lever på ingen måte er trasig, og at han egentlig ikke vil gi avkall på noe som helst av verdi ved å leve samme økonomiske livsstil som meg, ville forholdet kunne fungere bra. Hans ev. ekstravagante utgifter måtte blitt i form av sin personlige bil, båt og whatnot. 

Anonymkode: 2b2ae...524

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...