Perfume Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Jeg er en kvinne som kun har vært i monogame forhold og er lykkelig gift. Jeg har dog hørt flere nevne åpne forhold, men jeg klarer ikke helt forstå.. Hva er det som holder en i disse forholdene hvor det er ok å drive med andre? Hvorfor da være i forhold? Prøver ikke å dømme eller noe, er oppriktig nysgjerrig på hva dette er. Og hvorfor..? Er det fordi man ikke makter å være trofast? Får man ikke følelser for andre liksom? Eller er det for å slippe å være ensom..? Noen som kan forklare dette skikkelig for meg? Har en nær venn som hevder den ønsker å være i det fordi den andre parten ønsker det, men jeg vet jo at vedkommende egentlig ikke liker det... Vil det ikke bare skape vonde opplevelser? 2
Fighter83 Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 For min del handler det ikke om å få følelser for noen andre men kun om tiltrekning, moro og sex om kjemien er der til dette. Men så er det noen som har regler på ting da, ikke kyssing, ikke overnatting, ikke fortell meg noe, ikke med venner og bekjente, ikke alene uten partner osv. Man må nesten finne ut hva som fungerer for dere. Det er absolutt ikke for alle! Sjalusi og følelsen av å bli bedratt er ganske vanlig for dem som det ikke fungerer for. 1
Perfume Skrevet 15. januar 2023 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2023 (endret) Men hvordan stopper man at man får følelser for andre da? Siden det da er det eneste som skiller partner fra alle andre? Og hvordan vet partner at den andre ikke føler noe for andre den har sex med? 🤔 Typ "blind" tillit da, tenker jeg? Jeg selv hadde fått følelser og dermed mistet dem for partner, så sant jeg bare ikke ønsket han skulle ha andre da... Og da hadde jeg jo vært eiesyk.. Endret 15. januar 2023 av Perfume
Fighter83 Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Perfume skrev (2 minutter siden): Men hvordan stopper man at man får følelser for andre da? Siden det da er det eneste som skiller partner fra alle andre? Og hvordan vet partner at den andre ikke føler noe for andre den har sex med? 🤔 Må jo stole på at partner setter grenser for å unngå å gå inn i noe som kan føre til noe føleri som kan ende opp med å ødelegge for ønsket om å fortsette å være gift. Man må jo ikke lage romantiske settinger osv. Man kan f.eks møtes på en pub for en øl også går samtalen godt og man tenner på det man ser og hører. Foreslår man å ta det videre til sengs og begge blir med på det så gjør man jo det. Er det superdigg og begge vil møtes igjen så kan man jo det, for noen så ønsker de konsekvent å unngå å møte de samme igjen og igjen pga faren for å komplisere ting med føleri men som regel så kjenner man hva dette handler om. Om det kun er deilig sex eller om det er det mentale som stimulerer såpass at man blir glad i personen og vil noe mer. Man kjenner på seg om ting bygger seg opp til noe mer. Og klarer man ikke å skille dette så er nok ikke åpent forhold noe for dette menneske.
Fighter83 Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 (endret) Noen vil også ha romantikk, føleri mm men kommer aldri til å bryte ut av forholdet de har da de er altfor glad i det livet de har med partneren sin. De vil rett og slett kunne være utro med partnerens godkjennelse som noen også kaller det men det heter "åpent forhold". Endret 15. januar 2023 av Fighter83
Fighter83 Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 Ellers så må dere bare stole på hverandre om dere velger å gå for dette da! Ikke vits å kaste seg ut i dette om partner ikke klarer å stole på deg eller du på den.
Perfume Skrevet 15. januar 2023 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2023 (endret) Skjønner! Dette gjelder altså ikke meg, kunne aldri klart det selv, men noen jeg har nær. Mitt søsken faktisk. Og jeg ser jo at dette ikke er slik mitt søsken egentlig ønsker... Derfor jeg lurer.. Vet mitt søsken har noen tillits issuer fra før.. Men det er jo vedkommende sitt liv, jeg bare forsøker å forstå.. Jeg ble liksom ikke så mye klokere. Føles som åpent forhold er " å få i pose og sekk"? Samtidig fortalte partneren til mitt søsken at vedkommende selv er sjalu.. Så jeg forstå ikke hvorfor vedkommende ønsker åpent forhold.. Og det skjules heller ikke, partneren bare ble med en annen hjem fra byen og mitt søsken bare sov den dagen... Hele dagen.... Endret 15. januar 2023 av Perfume 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #8 Skrevet 15. januar 2023 Perfume skrev (1 time siden): Er det fordi man ikke makter å være trofast? Får man ikke følelser for andre liksom? Eller er det for å slippe å være ensom..? Noen som kan forklare dette skikkelig for meg? Har en nær venn som hevder den ønsker å være i det fordi den andre parten ønsker det, men jeg vet jo at vedkommende egentlig ikke liker det... Vil det ikke bare skape vonde opplevelser? Trofasthet har ikke noe med saken å gjøre for vår del. Jo. Vi kan få følelser. Følelser er ikke farlig. Vi er hverandres utvalgte. Om vi har en «kjæreste» eller elsker på siden forandrer ikke dette. Mennesker har ikke en liten begrenset mengde følelser å dele. Er ikke sånn at å ha følelser for en person, gjør det umulig å ha følelser for fler. Jeg har skrevet tråder her tidligere om mitt liv i et åpent forhold. Det vekker bare masse usaklige reaksjoner 😊 Sex er ikke noe big deal for oss. Sex er ikke en av tingene som gjør oss ekslusive og binder oss. Sex er bare noe gøy og godt. Vi knytter ikke sex til å bli bekreftet eller til andre essensielle, fundamentale ting i en relasjon. Jeg er bare ett menneske. Jeg klarer ikke å fullt ut dekke alle behov et annet menneske måtte ha. Vi får oppleve masse nytt og spennende med andre mennesker som vi ikke kunne opplevd med hverandre uten å gå på akkord med oss selv. Sjalusi har ingen plass i våre liv. Vi ønsker kun det beste for hverandre og at bi skal ha så rikt liv som mulig. Anonymkode: fbd8e...9b4 1 1
Merlin Skrevet 15. januar 2023 #9 Skrevet 15. januar 2023 Fighter83 skrev (1 time siden): For min del handler det ikke om å få følelser for noen andre men kun om tiltrekning, moro og sex om kjemien er der til dette. Men så er det noen som har regler på ting da, ikke kyssing, ikke overnatting, ikke fortell meg noe, ikke med venner og bekjente, ikke alene uten partner osv. Man må nesten finne ut hva som fungerer for dere. Det er absolutt ikke for alle! Sjalusi og følelsen av å bli bedratt er ganske vanlig for dem som det ikke fungerer for. Hvordan finner du - dere mennesker med diskresjon og antenner til å delta i dette ? Jeg ser bare for meg ubehagelige hendelser i etterkant der den andre parten ønsker mer evt. gjør ting for å hevne seg om følelser oppstår. Ellers er dette en fantasi som frister mange vil jeg tro. 😉
Fighter83 Skrevet 15. januar 2023 #10 Skrevet 15. januar 2023 Merlin skrev (9 minutter siden): Hvordan finner du - dere mennesker med diskresjon og antenner til å delta i dette ? Jeg ser bare for meg ubehagelige hendelser i etterkant der den andre parten ønsker mer evt. gjør ting for å hevne seg om følelser oppstår. Ellers er dette en fantasi som frister mange vil jeg tro. 😉 Da er dette nok ikke noe for deg. Er ikke for alle.
Fighter83 Skrevet 15. januar 2023 #11 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Trofasthet har ikke noe med saken å gjøre for vår del. Jo. Vi kan få følelser. Følelser er ikke farlig. Vi er hverandres utvalgte. Om vi har en «kjæreste» eller elsker på siden forandrer ikke dette. Mennesker har ikke en liten begrenset mengde følelser å dele. Er ikke sånn at å ha følelser for en person, gjør det umulig å ha følelser for fler. Jeg har skrevet tråder her tidligere om mitt liv i et åpent forhold. Det vekker bare masse usaklige reaksjoner 😊 Sex er ikke noe big deal for oss. Sex er ikke en av tingene som gjør oss ekslusive og binder oss. Sex er bare noe gøy og godt. Vi knytter ikke sex til å bli bekreftet eller til andre essensielle, fundamentale ting i en relasjon. Jeg er bare ett menneske. Jeg klarer ikke å fullt ut dekke alle behov et annet menneske måtte ha. Vi får oppleve masse nytt og spennende med andre mennesker som vi ikke kunne opplevd med hverandre uten å gå på akkord med oss selv. Sjalusi har ingen plass i våre liv. Vi ønsker kun det beste for hverandre og at bi skal ha så rikt liv som mulig. Anonymkode: fbd8e...9b4 Høres så flott ut å ha det slik 💓 1
Merlin Skrevet 15. januar 2023 #12 Skrevet 15. januar 2023 Fighter83 skrev (1 minutt siden): Da er dette nok ikke noe for deg. Er ikke for alle. Det var vel egentlig ikke svar på det jeg lurte på. 🙂
Fighter83 Skrevet 15. januar 2023 #13 Skrevet 15. januar 2023 Merlin skrev (26 minutter siden): Det var vel egentlig ikke svar på det jeg lurte på. 🙂 Om man føler behov for hevn så har man ikke åpnet opp for åpent forhold. Er jo ikke samsvar mellom det man snakker om og det man faktisk gjør liksom. Man må jo være ærlig på hvorfor man gjør det man gjør. Ikke alle er opptatt av å være veldig diskre men det er greit å holde noe litt privat innad i den gjengen/med de man er med. Noen gjør det på klubber, andre gjør det i utlandet, på hotell, hytta osv. Er vel opp til grensene man setter med partner og de man er med det da.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #14 Skrevet 15. januar 2023 Man kan fint være glad i flere samtidig. Noen har man bare flott sex med, mens andre fungerer i hverdagen. Så lenge alle er enige kan det være veldig fint. Anonymkode: 10681...f90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå