AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/krypto-tinder Jeg har vært borti 2 på tinder og skjønner det alltid umiddelbart, både at de vil over på WhatsApp og han siste var dum nok til å nevne at han drev med krypto i en av de første meldingene. Begge hadde sånn vannmerke at profilene er ekte så det er lett å fake Anonymkode: be54a...3be 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Det er helt utrolig at folk går på noe sånt. Så fort det blir snakk om penger eller investering, er det bare å skygge unna. Skulle tro folk hadde lest nok om dette nå til å ikke la seg lure? «FN-soldat, Jemen, oljeplattform, amerikansk lege, krypto» osv. Svindlerne i Nigeria har dårlig fantasi, men de lykkes likevel. Hun i artikkelen trodde ikke hun hadde sjanse på den yngre sjarmøren, det hadde hun selvsagt ikke. Anonymkode: d98f8...33f 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er helt utrolig at folk går på noe sånt. Så fort det blir snakk om penger eller investering, er det bare å skygge unna. Skulle tro folk hadde lest nok om dette nå til å ikke la seg lure? «FN-soldat, Jemen, oljeplattform, amerikansk lege, krypto» osv. Svindlerne i Nigeria har dårlig fantasi, men de lykkes likevel. Hun i artikkelen trodde ikke hun hadde sjanse på den yngre sjarmøren, det hadde hun selvsagt ikke. Anonymkode: d98f8...33f Ja, man skjønner det umiddelbart, ofte er de litt dårlige i engelsk og til tross for at de ofte utgir seg for å være engelske. Og vil raskt over på WhatsApp. Jeg lo begge gangene av hvor dumme svindlerne var, og moret meg litt med å drive gjøn med de før jeg rapporterte. Men som nevnt ang det vannmerket kan tinder like godt fjerne den applikasjonen for den gir falsk trygghet Anonymkode: be54a...3be
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Jeg fatter ikke at det er mulig å gå på det der. Har matchet med noen sånne på Tinder, står at de er noen kilometer unna. Sletter de tvert når det kommer «Hallo beautiful» Anonymkode: 561eb...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg fatter ikke at det er mulig å gå på det der. Har matchet med noen sånne på Tinder, står at de er noen kilometer unna. Sletter de tvert når det kommer «Hallo beautiful» Anonymkode: 561eb...5fe Ja, og den standardteksten at de ikke ønsker ONS i bio, og så sender en link om WhatsApp fordi det er «lettere å skrive der og fordi de sjeldent er innom tinder». Anonymkode: be54a...3be 1 1
Caramelita Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 Oi, da har jeg truffet på en sånn. Når han absolutt ville over på WhatsApp , så droppet jeg å skrive noe mer
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 4 hours ago, Caramelita said: Oi, da har jeg truffet på en sånn. Når han absolutt ville over på WhatsApp , så droppet jeg å skrive noe mer Det var lurt 👍🏻 Kan nesten garantere at det var svindel, spesielt hvis han skrev at han ønsker WhatsApp fordi han ikke er så aktiv på tinder og at det er enklere der (men likevel svarer fort på alt du skriver på tinder og åpenbart er der mye) Anonymkode: be54a...3be 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #8 Skrevet 15. januar 2023 Ja, flere! Kjempemorsomt - enten er de kjempekjekke Amerikanere som "er i forsvaret", eller så "jobber de offshore" og skal reise ut om noen få dager. De avslutter når de får spørsmål de ikke klarer å svare riktig på eller gjør seg bort på andre måter... 😆 Anonymkode: fa98e...831
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #9 Skrevet 15. januar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Ja, flere! Kjempemorsomt - enten er de kjempekjekke Amerikanere som "er i forsvaret", eller så "jobber de offshore" og skal reise ut om noen få dager. De avslutter når de får spørsmål de ikke klarer å svare riktig på eller gjør seg bort på andre måter... 😆 Anonymkode: fa98e...831 Ja, han siste jeg skrev med spurte hvorfor jeg ikke ville adde han på WhatsApp, så svarte jeg at nigerianske nettverk fungerer på tinder også, da ble jeg slettet brennkvikt 😂 hadde rapportert han før jeg skrev dette Anonymkode: be54a...3be 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #10 Skrevet 16. januar 2023 Ja, en amerikansk «kirurg» i bergen, som påstod han bodde der. Har sett han flere ganger etterpå med fake profiler. Har rapporert han. Anonymkode: bafb1...4d6
exictence Skrevet 16. januar 2023 #11 Skrevet 16. januar 2023 Caramelita skrev (20 timer siden): Når han absolutt ville over på WhatsApp , så droppet jeg å skrive noe mer Jeg sluttet og da. Hadde mistanke fra begynnelsen. Hvorfor skal det være lettere å skrive på Whatsapp?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #12 Skrevet 16. januar 2023 3 minutter siden, exictence said: Jeg sluttet og da. Hadde mistanke fra begynnelsen. Hvorfor skal det være lettere å skrive på Whatsapp? Nei, det er jo bare tull hvorfor det skulle være lettere. Den egentlige grunnen er: Catfish will try and move the conversation onto a different platform, usually something like WhatsApp, Kik or email, for a few reasons. Scammers know that anti-scam technology software on the sites will likely pick up trends in conversation and shut down the profile. If they move you away, they can continue undetected. Anonymkode: be54a...3be
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #13 Skrevet 18. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 16.1.2023 den 9.31): Ja, en amerikansk «kirurg» i bergen, som påstod han bodde der. Har sett han flere ganger etterpå med fake profiler. Har rapporert han. Anonymkode: bafb1...4d6 Han het vel ikke tilfeldigvis M.N? Lurer på om jeg har skrevet med samme luring. Anonymkode: 92af8...a32
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #14 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Han het vel ikke tilfeldigvis M.N? Lurer på om jeg har skrevet med samme luring. Anonymkode: 92af8...a32 Han het forskjellig på profilene. Men Michael hette han i bergen ja. Einar, i oslo blandt annet. Var midt i førtiårene, og hadde hund. Anonymkode: bafb1...4d6
Caramelita Skrevet 12. februar 2023 #15 Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 15.1.2023 den 19.42): Det var lurt 👍🏻 Kan nesten garantere at det var svindel, spesielt hvis han skrev at han ønsker WhatsApp fordi han ikke er så aktiv på tinder og at det er enklere der (men likevel svarer fort på alt du skriver på tinder og åpenbart er der mye) Anonymkode: be54a...3be Det var akkurat det han skrev 😄Jeg reagerte på at han var så voldsomt på, han likte med så innmari og vi måtte bli kjent. Ingen andre menn er så på😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå