Gå til innhold

iranske kvinner og sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Iranere flest går jo for å være ganske sekulære, men hvor frigjorte er den jevne iranske kvinne seksuelt? Hvordan skiller de seg fra norske kvinner i senga, og hvor åpne er de for tilfeldig sex?

Sikkert store variasjoner her, men noen som har personlige erfaringer?

Anonymkode: aad8e...5cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kommer vel an på hvor gammel du er vil jeg tru...  

De fleste iranerene  kom vel til Norge på 70 - 80-tallet, og de som kom var/er veldig sekulære - så  barna deres er jo nesten som "nordmenn flest" (dvs.  forskjellig, men "same-same, but slightly different"), mer eller mindre... 

Så svaret på frågan må bli ; frigjort... 

Endret av AnonymBruker 42
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker 42 said:

Det kommer vel an på hvor gammel du er vil jeg tru...  

De fleste iranerene som kom vel til Norge på 70 - 80-tallet, og de som kom var/er veldig sekulære - så  barna deres er jo nesten som "nordmenn flest" (dvs.  forskjellig, men "same-same, but slightly different"), mer eller mindre... 

Så svaret på frågan må bli ; frigjort... 

Min «utkårede» er riktignok første generasjon (40 år) og har bodd i Norge mindre enn 10 år, men takk for svar i alle fall.

Skrevet

Jeg vil tro iraniske damer må man jobbe hardt for, imotsetning til norske damer.

Anonymkode: 1d0c8...74e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min «utkårede» er riktignok første generasjon (40 år) og har bodd i Norge mindre enn 10 år, men takk for svar i alle fall.

Da burde du jo vite svaret selv også :nikke:

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg vil tro iraniske damer må man jobbe hardt for, imotsetning til norske damer.

Anonymkode: 1d0c8...74e

Snakker du av erfaring, eller gjetter du?

Skrevet
Just now, AnonymBruker 42 said:

Da burde du jo vite svaret selv også :nikke:

Akkurat møttes, så nei, ikke enda.:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Snakker du av erfaring, eller gjetter du?

Snakker av erfaring.

Anonymkode: 8677c...818

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er noe ganske ekkelt over å fundere sånn på seksualiteten til mennesker som slåss for rettigheten til et verdig liv. Vanskellg å forstå hvordan dette er det du kom frem til var verdt å fokusere på. 

Anonymkode: df932...2ef

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og latterliggjøring. Elaine Marley, mod. 

Skrevet

Iranske kvinner er vel noe av det mest høyverdige man kan tenke seg. Persiske gudinner enhver mann bør være overlykkelig over å få sole seg i glansen av. De går nok norske kvinner en høy gang, og sjansene for å bli lykkelig er nok langt større, da de har skjønnhet, integritet og intelligens i bøtter og spann.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns det er noe ganske ekkelt over å fundere sånn på seksualiteten til mennesker som slåss for rettigheten til et verdig liv. Vanskellg å forstå hvordan dette er det du kom frem til var verdt å fokusere på. 

Anonymkode: df932...2ef

Så fordi iranske kvinner sloss for blant annet sin egen seksuelle frigjøring, så synes du det er ekkelt at jeg spør om iranske kvinners seksualitet?

• Liker 1
Skrevet

Er vel en grunn til at Sandberg valgte Bahare, over ei Siv Jensen'ish type.

Anonymkode: e8d36...557

• Nyttig 1
Skrevet
Kompetent skrev (23 timer siden):

Iranske kvinner er vel noe av det mest høyverdige man kan tenke seg. Persiske gudinner enhver mann bør være overlykkelig over å få sole seg i glansen av. De går nok norske kvinner en høy gang, og sjansene for å bli lykkelig er nok langt større, da de har skjønnhet, integritet og intelligens i bøtter og spann.

Rart de lar seg underkue så grundig da, hvis de er så intelligente. 

Anonymkode: bf029...698

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg. Elaine Marley, mod. 

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Rart de lar seg underkue så grundig da, hvis de er så intelligente. 

Anonymkode: bf029...698

Mener du at mennesker som lever i diktaturer er mindre intelligente enn oss som lever i demokratier?

Gjest Spritzx
Skrevet
On 1/15/2023 at 11:16 PM, Kompetent said:

Det der er en form for fetisjisme. Iranske kvinner er individer som alle andre. Det er ganske ekkelt når folk omtaler folkegrupper på den måten

Skrevet (endret)
18 minutter siden, Spritzx said:

Det der er en form for fetisjisme. Iranske kvinner er individer som alle andre. Det er ganske ekkelt når folk omtaler folkegrupper på den måten

Vet ikke hva du synes er ekkelt, mistenker det egentlig er menn du synes er ekle. Å gi komplimenter er vanligvis ikke ekkelt.

Endret av Kompetent
Gjest Spritzx
Skrevet
2 hours ago, Kompetent said:

Vet ikke hva du synes er ekkelt, mistenker det egentlig er menn du synes er ekle. Å gi komplimenter er vanligvis ikke ekkelt.

Når "komplimentene" kommer i form av en fetisj (som samtidig rakker ned på andre grupper) så er det ganske ekkelt. Det er for eksempel ganske vanlig for asiatiske damer å bli plassert på pidestall av de som har sett for mye på anime. 

Hvorfor du tror jeg syns menn er ekle vet jeg ikke

Skrevet

Jeg er iransk/ persisk kvinne, men kan ikke snakke for alle. Min omkrets er ganske frigjorte, det er fordi de ikke blir satt grenser på av menn rundt dem. Begge kjønn er like mye verdt og kan stå for egne valg og vurderinger. 

kanskje derfor det som skjer i Iran skjer nettopp der, opplyste mennesker med religiøs regime som har holdninger fra før jordkloden ble rund. Der startet kvinner en bevegelse, og etter to sekunder stod det mange menn bak dem for å støtte.

Ikke la dere bli bundet så mye av krenkekulturen som er nå, nyt friheten vi har og at alle tenker ulike og er ulike. For meg oppleves det som at mange ønsker å sensurere seg selv og andre til den grad at demokratiet står i fare. Man bygger seg en egen firkantet måte i tenke på, og tvinger dette på andre. Høres det kjent ut??

Så som svar til trådstarter: persiske kvinner er nok mer frigjorte og fritenkende. Det kan jeg utafra min kunnskap som i målegruppen bekrefte✌️

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...