Gå til innhold

Hvordan svare når en venn som har ignorert deg tar kontakt igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kompis som plutselig sluttet å kontakte meg. Jeg fikk ikke svar når jeg sendte meldinger, men kunne se at de var lest og at han ellers var aktiv på Facebook og andre sosiale medier. 

Jeg tenkte at jeg vil ikke være en type som maser. Derfor har jeg bare latt det ligge. Helt til jeg fant ut at hans bror var blitt akutt og livstruende syk. Da måtte jeg bare sende en melding og uttrykke min medfølelse. Da fikk jeg svar at han satt pris på at jeg tok kontakt. Men samtidig beklaget han for at han med vilje hadde ignorert meg tidligere og ba om unnskyldning for det. Dette har jeg akseptert, for han har også hatt en tid med endel personlige problemer. 

Men hvordan svare på en slik melding? Jeg synes det blir litt rart å bare skrive «Det går helt fint» eller «Ikke tenk på det», når han kommer med en beklagelse. Jeg er veldig dårlig med ord når det gjelder dette.

Anonymkode: 23cbb...df8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke svart 

Anonymkode: 05ccc...bea

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke svart.

Skrevet

Jeg har opplevd noe lignende. Først svarte jeg bare «det går fint, ikke tenk på det». Så tok vedkommende kontakt en gang til og beklaget igjen og da sa jeg at det hadde vært veldig sårt. Da fikk vi en fin samtale rundt det og vedkommende er i dag en god venn. 

Anonymkode: d9de6...fbf

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Skrev han hvorfor han ignorerte deg? Hvis ikke, ville jeg spurt om det 

Anonymkode: 3f3ad...3f8

• Liker 1
Skrevet

"Ja, jeg syntes det var litt merkelig, og jeg  ble lei meg for jeg trodde at du ikke ville ha kontakt med meg mer. Men jeg håper at det ikke er tilfelle, for jeg setter pris på deg som venn"

Anonymkode: 60821...2e3

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Takke for beklagelsen, si at du setter pris på det, for du ble litt lei deg, så det varmer. Det var godt å få en forklaring. Eller lignende.

Anonymkode: 13ffd...9e2

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil ta imot unnskyldningen så ville jeg personlig ha skrevet «takk for at du sier det, det settet jeg pris på» eller noe lignende, fordi hvis du sier ikke tenk på det eller det går bra, den typen ting,  så tar man jo ikke imot, og man underkjenner hvordan det var å oppleve det for deg. 

• Liker 8
Skrevet

"Takk for beklagelsen." 

Deretter ville jeg vente og se om han tar initiativ til mer. 

Anonymkode: 0f565...18e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skrev han hvorfor han ignorerte deg? Hvis ikke, ville jeg spurt om det 

Anonymkode: 3f3ad...3f8

Pga en vanskelig periode med depresjon, problemer i forholdet osv…

ts

Anonymkode: 23cbb...df8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke svart. Evt "takk, jeg forstår"

Anonymkode: 55c3c...bea

• Liker 1
Skrevet

"Forstår at du ikke hadde overskudd til vennskap på den tiden. Jeg er glad for at du nå har det bedre. Hadde vært hyggelig om vi kunne treffes i løpet av våren, hvis du har tid en dag?"

Anonymkode: efe35...900

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Svar. Veldig kynisk og ignorere noen når du selv ikke liker og bli ignorert. 

• Liker 4
Skrevet

"Takk for at du sier det. Jeg lurte litt på hva som foregikk den gangen, men antok at det handlet om at du hadde ditt. Setter pris på å høre om det nå. Ønsker deg alt godt." 

Dette er noe folk må lære seg. Når noen sier unnskyld så kan man si "takk", i stedet for "det går fint". 

Anonymkode: 85fa5...c65

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Har også en sånn venn. Han har vært av å på lenge. Det gjør meg usikker å får meg nesten til å mislike han litt. Følte de første gangene at det var noe galt med meg nå ser jeg at han ikke bryr seg om meg. Han bruker også depresjon som unnskyldning heletiden men ser han er aktiv. Hadde godtatt det får nå men fortsetter det hadde jeg bare latt det skli vekk. Jeg prøver å holde en relasjon får siste gang nå. Han har ikke ville gå sammen på nesten etthalvt år heller så bare meldinger vist det i det heletatt er noe. En relasjon skal ikke være ett enveiskjør. Å grunnen til jeg sier relasjon og ikke vennskap er får det er jo ikke vennskap lenger 

Anonymkode: a9ec8...b00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...