AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Vi kastrerte våre to puser i desember. Nå har de gått fra å elske våtfôr til at de knapt nok rører det. De har pleid å spise kornfritt og kjøttrikt fôr fra Animonda Carny og Macs. Jeg har ikke råd til de dyreste merkene med kilopris på høyde med indrefilet, så jeg trenger ikke "tips" om å kjøpe det. Noen med lignende erfaringer? De elsker billig våtfôr fra butikken, men det er jo ikke heldig for helsen deres? Men kanskje bedre enn å bare kjøre på med tørrfôr? Anonymkode: a9077...338
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Som noen sa, selv det billigste våtforet er bedre enn det dyreste tørrforet. Av våtfor bruker vi stort sett canagan (dyrt), men vi har også brukt fauna og latz (billig, matbutikk), å for å få i pus mer væske tilsetter vi litt vann i det. Det er kjent at mange katter er dårlige på å drikke vann da de fra naturens side får det meste av væsken fra byttedyr. Anonymkode: 5db90...1fe 1
Minya Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 Jeg anbefaler å bare kjøre på med tørrfór og heller sette opp flere vannstasjoner rundt i huset. Katter drikker overraskende mye vann hvis de har alternative vannkilder utenom ved matskåla. Vi har tre skåler stående på henholdsvis badet og i stua, i tillegg til en vannfontene som av praktiske grunner står på kjøkkenet, og kattene våre drikker ganske mye vann i løpet av et døgn. De er helt friske også, så det er ikke helsemessige årsaker til at de drikker så mye. Så kan du heller i stedet gi våtfór litt innimellom, som snaddermat, og da er det helt greit å gi billigvåtfóret. 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Per nå så får de ca 50/50 våtfôr og tørrfôr. Eller, nå er det nok mer 30/70 da de sjelden gidder å spise mer enn halvparten av våtfôret de får.. De har vannfontene nede og glasskål med vann oppe, de drikker en del men jeg ser gjerne at de spiser våtfôr for å være ekstra snille med nyrene etter kastrering.. Vurderer å prøve ut Feringa våtfôr også, bare for å ha gjort det, men det smaker sikkert nokså likt som Animonda Carny og Macs. Merkelig at de er så mye mer glad i våtfôr fra butikk?? 🤔 Men jeg skylder på kastreringen, før den så spiste de absolutt ALT..... TS Anonymkode: a9077...338
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå