AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Jeg er str L/str 30 i bukser. Hvilke beltestørrelse vil passe meg? Har ikke målebånd og har lyst til å bestille et på Tise. Anonymkode: af3f4...a3d
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Ingen som har samme str og vet lengde på belte? Anonymkode: af3f4...a3d
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 Ta 30 tommer og regn om til cm. Så spør du selger om lengden på beltene du liker. Vil tippe L om det er damebelter. Anonymkode: b678e...c92
Ullvott Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 30 tommer er 76,2 cm. Beltestørrelser er som oftest i cm, og de er målt fra beltespenna til det midterste hullet på beltet. Du kan derfor kjøpe både 75 og 80 i beltestørrelse. Det kommer an på hvor lang ende du ønsker på beltet. PS: Hvis du har noe som helst annet hjemme som du kan måle med, f.eks en lineal eller en tommestokk, kan du bruke det til å finne ut livvidden din. Bruk en tråd, garn, et bånd eller et belte du allerede har og ta lengden rundt livet med det. Mål deretter lengen på tråden/båndet/beltet med linealen eller tommestokken.
Rosa Dartle Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 (endret) Jeg ville kjøpt lengre enn 75 og 80 som nok er en medium. Hvordan sitter buksene, er det lavt eller høyt liv? Hvis du sjekker size charts, ser dette vanlig ut: Str M hos H&M ( som regnes som 40-42 som vanligvis er large): livvidde 76-80 cm, hoftevidde 99-102 Nå skal du kanskje ikke ha det helt nede på hoftene, men samtidig vil du kanskje ikke ha beltet på aller ytterste hullet, så jeg ville nok valgt belte på rundt 100 cm Endret 15. januar 2023 av Rosa Dartle
Ullvott Skrevet 16. januar 2023 #6 Skrevet 16. januar 2023 Rosa Dartle skrev (12 timer siden): Jeg ville kjøpt lengre enn 75 og 80 som nok er en medium. Hvordan sitter buksene, er det lavt eller høyt liv? Hvis du sjekker size charts, ser dette vanlig ut: Str M hos H&M ( som regnes som 40-42 som vanligvis er large): livvidde 76-80 cm, hoftevidde 99-102 Nå skal du kanskje ikke ha det helt nede på hoftene, men samtidig vil du kanskje ikke ha beltet på aller ytterste hullet, så jeg ville nok valgt belte på rundt 100 cm Du må ha misforstått hvordan beltelengder måles. Beltelengde er ikke et mål for hele beltets totale lengde. Beltelengden måles fra spenna (dvs fra enden av spenna) og til det midterste hullet på beltet. Dvs at beltelengde og livvidde er omtrent det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #7 Skrevet 18. januar 2023 Ullvott skrev (På 15.1.2023 den 15.17): 30 tommer er 76,2 cm. Beltestørrelser er som oftest i cm, og de er målt fra beltespenna til det midterste hullet på beltet. Du kan derfor kjøpe både 75 og 80 i beltestørrelse. Det kommer an på hvor lang ende du ønsker på beltet. PS: Hvis du har noe som helst annet hjemme som du kan måle med, f.eks en lineal eller en tommestokk, kan du bruke det til å finne ut livvidden din. Bruk en tråd, garn, et bånd eller et belte du allerede har og ta lengden rundt livet med det. Mål deretter lengen på tråden/båndet/beltet med linealen eller tommestokken. Tok sjansen og kjøpte et på 80cm, det ble definitivt for lite, hvis noen lurer på det samme. Fikk det såvidt igjen på ytterste hull, men da ble jeg "strypt". Bruker str 30 i jeans uten stretch, så føler meg ikke kjempesvær akkurat, men....Må ha større ja😝 Anonymkode: af3f4...a3d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå