Gå til innhold

Syk på fjerde uka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er syk på fjerde uka med det som kjennes ut som influensa. De to første ukene hadde jeg feber, nå er det kun verking i kroppen, grønt snørr, intens hodepine pluss at jeg er ekstremt trøtt og tappet for krefter. Negativ korona-test. Legen sier det er virusinfeksjon, ikke testet hvilket virus. Jeg er så sliten og lei, orker ingenting. Er et ork å få satt på vaskemaskinen f eks. Er sykemeldt. Sjefen er drittsur, gadd ikke ønske god bedring engang da det ble ny sykemelding for en uke siden. Må ha ny sykemelding igjen i morgen. 

Det jeg lurer på; kan jeg kreve at legen faktisk sjekker med blodprøver hva sykdommen skyldes? Har bare lyst til å få noe medisiner og bli frisk.

Anonymkode: 75a21...d8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har innspill?

Anonymkode: 75a21...d8a

Skrevet

Du, som veldig mange på denne tiden av året, kan være lav i d vitamin. Det påvirker immunforsvaret negativt. Jeg tar 80 mcg gjennom hele høst og vinterhalvåret, i tillegg til å spise fet fisk og egg. Ta en test for å se hva nivået ligger på. Tar litt tid å fylle lageret, ikke gjort på 1 uke. Jeg tar også sink, og drikker mye fersk appelsinjuice. Hjelper godt på. 

Og som veldig mange andre etter lang nedstenging, så har immunforsvaret vårt blitt dårligere pga mangelfull eksponering for virus i et par år. De fleste jeg kjenner (meg inkludert) har vært unormalt mye og langvarig syke etter gjenåpning. Folk har først hatt covid i 2 uker, for å så få influensa 3 dager etter og blitt slått ut i nye 2 uker.

Så det er ikke bare deg, sjefen din er en tosk. 

Anonymkode: 7b80e...e38

Skrevet

Jeg hører om så mange som går sånn her. Har selv vært syk, til og fra, i flere mnd. Så det er nok noe i at vi har fått dårligere immunforsvar, etter 2 års nedstenging... 

Anonymkode: 83e5c...574

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...