Gå til innhold

Jobben betaler ikke hotell??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på kickoff hvor det er forventet at man overnatter, men vi må selv betale for hotell. Er dette ok, og egentlig lovlig? 

Anonymkode: 11ccf...e2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva.??? Nei helt uakseptabelt selvfølgelig!!

Anonymkode: d2e07...701

• Liker 14
Skrevet

Det høres helt vilt ut!

• Liker 2
Skrevet

Det spørs vel hvor obligatorisk arrangementet er og om avstanden er så stor at overnatting er påkrevd. Jeg har jobbet flere steder der julebordet har krevd egenandel og man har måttet dekke overnatting selv. Men selv om julebord er et sosialt lim på en arbeidsplass er det jo ikke obligatorisk. Det samme kan gjelde kick-off-arrangementer, om det ikke er noe spesielt faglig som man må/bør ha med seg så kan man jo velge å holde seg hjemme. Og da tenker jeg at en egenandel/krav om å dekke overnatting selv ikke er søkt. Om det derimot er en obligatorisk greie må alt dekkes, inkludert overtid om det faglige kommer utenom vanlig arbeidstid. 

Anonymkode: 61599...6f9

Skrevet

Så lenge overnatting ikke er obligatorisk er det greit at jobben ikke betaler. At det er forventet å overnatte betyr ikke at en  overnatte og en kan velge å dra hjem 

Anonymkode: b21ea...2c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så lenge overnatting ikke er obligatorisk er det greit at jobben ikke betaler. At det er forventet å overnatte betyr ikke at en  overnatte og en kan velge å dra hjem 

Anonymkode: b21ea...2c2

Det er faglig innhold på dagtid, og mer frivillig med prisutdelinger og fest på kvelden selv om det er forventet at vi er med da også. 
Er ikke mulig å sove hjemme, er et par timer fra hverandre og siste transport går før «arrangementet» er ferdig 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er faglig innhold på dagtid, og mer frivillig med prisutdelinger og fest på kvelden selv om det er forventet at vi er med da også. 
Er ikke mulig å sove hjemme, er et par timer fra hverandre og siste transport går før «arrangementet» er ferdig 

Om det er slik, så hadde jeg faktisk tatt det opp med leder om du har en god relasjon der. Eventuelt tillitsvalgte, kanskje det er flere som synes det samme som deg. 

Anonymkode: a9bec...b68

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da drar du hjem etter at det faglige er unnagjort om du ikke ønsker å betale overnatting.

Anonymkode: 61599...6f9

• Liker 7
Skrevet

Hadde aldri dratt. Hvis det er obligatorisk SKAL jobben betale. Er et frivillig vet jeg ikke reglene, men har aldri opplevd at arbeidsgiver ikke har dekket kostnadene for sosiale arrangementer.

Anonymkode: 52fea...94a

• Liker 4
Skrevet

Her ville jeg forventet enten buss hjem, eller overnatting, dekket av jobben

• Liker 6
Skrevet

Det er selvsagt helt uakseptabelt. Men er du ny i jobben og har misforstått? Veldig ofte får vi beskjed på mail om at "hotell betales av den enkelte". Hvilket bare betyr at vi betaler selv der og da og sender reiseregning etter turen.

Anonymkode: 11497...b74

• Liker 6
Skrevet

Takk for alle svar! Jeg skal forhøre meg med sjefen på mandag 

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er selvsagt helt uakseptabelt. Men er du ny i jobben og har misforstått? Veldig ofte får vi beskjed på mail om at "hotell betales av den enkelte". Hvilket bare betyr at vi betaler selv der og da og sender reiseregning etter turen.

Anonymkode: 11497...b74

Slik er det hos oss også, på mange kurs m.m. jobben arrangerer. Betaler vi med kredittkort og er raske til å legge inn reiseregning får vi refundert pengene fra jobb før kredittkortregningen må betales, og dermed slipper vi i praksis å legge ut noe som helst. 

Anonymkode: 75a2a...692

Skrevet

Hvis det er slik at dere faktisk må ta kostnaden selv, så ville jeg sagt rett ut at jeg ikke betaler for å være på jobb, ferdig snakka. Forventer dem at jeg skal betale overnatting som er obligatorisk, så da ville de fått oppsigelsen istedet.

Men jeg har aldri opplevd det. Må ofte legge ut for hotellet, men får tilbake da. På større samlinger så har alltid jobber betalt, fordi det er sinnsykt mye lettere enn å behandle 50-100 reiseregninger, samt all kø det ville laget i resepsjonen.

Anonymkode: 48c86...6fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...