Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med nr 3 og har hatt mye kynnere som nå har utviklet seg til maserier, ingen med de to forrige. Er nå 31 uker på veg. Har så utrolig mye maserier og begynner å bli så sliten.. De er ikke så vonde men kraftige. De ble plukket opp på CTG-måling på føden I forbindelse med undersøkelse (ligger med topper på ca 90 i styrke på TOCO, den delen som registrerer sammentrekninger) og jeg ble sendt rett på ultralyd av livmorhals for å se om den var påvirket og om jeg var i fødsel. De påvirker heldigvis ikke lengden på livmorhalsen enda, men fikk beskjed om å være veldig obs på varighet og hyppighet, spesielt da jeg har hatt styrtfødsel før.

Er så motløs av å skulle gå slik fram til fødsel, det er så lenge til! Ikke påvirkes de nevneverdig av aktivitet heller, de kommer spesielt på morgenen slik at jeg gjerne våkner av dem og kan holde på en stund utover. Og litt på kvelden, helst når jeg ligger i ro. Er sykmeldt og mye i ro. Føler derfor ikke at det er noe jeg får gjort for å få det bedre. Er også konstant i beredskap for om fødselen er i gang, og selv om jeg vet at det kan gå helt fint å føde nå er det selvsagt ikke ønskelig å føde prematurt. De er ofte regelmessige en stund slik at jeg gjerne må ligge med rieteller osv, og det gjør meg naturligvis stresset og bedrer helt sikkert ikke situasjonen. 

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men jeg tipper det sikkert er flere som har opplevd det samme som meg og kanskje kan dele erfaringer? Føler meg så sliten av dette, har ikke opplevd det før og ser så mørkt på å skulle gå sånn i 9 uker til... Har en hel del andre plager også, så dette er så innmari toppen av kransekaka. 

Anonymkode: 363ef...f05

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var plaget av det i mitt andre svangerskap, fra. ca. uke 30. Det var veldig slitsomt. Og jeg var også nervøs for plutselig tidlig fødsel, da jeg hadde også styrtfødsel første gang. 

For min del var det perioder som var bedre, så det krysser jeg fingrene for at du også vil oppleve. Da disse maseriene begynte å komme, hadde jeg dem regelmessig hver kveld, og husker jeg satt med rieteller på telefonen mens eldstemann så på Peppa gris, livredd for at fødselen var i ferd med å starte mens mannen var på jobb. Men det var også noen uker hvor jeg hadde mye mindre av det. Babyen ble født 40+4. På siste jordmorkontroll før fødsel hadde jeg allerede 4 cm. åpning og modne forhold, og fødselen ble en rask og fin opplevelse i hvert fall. 

Anonymkode: bda1e...b1d

Skrevet

2 svangerskap med vonde og hyppige kynnere fra uke 18. Sm og fare for fortidlig fødsel. Det ble verre for hvert svangerskap og den siste siste var ikke særlig gøy. Utallige undersøkelser, innleggelser og måtte være i ro. Barna kom i uke 37. Jeg merker ikke forskjell på kynnere og rier så det sier vel sitt om hvor kjipe svangerskapet var. 

Har du prøvd Magnesium? 

All medfølelse for deg og dine tanker ❤️

Anonymkode: f01de...73a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...