Gå til innhold

Mat med timian?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig fått smaken på krydderet timian etter å ha impulsdrysset litt over omelett.

Har du en god oppskrift på noe med timian? (Ertesuppe kan jeg lage, så jeg trenger ikke oppskrift på akkurat det).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker timian i alle retter med tomat i en eller annen form, f.eks. lasagne. Og det er skikkelig godt å krydre hamburgere med. :)

Timian er godt!

Skrevet

Jeg bruker stort sett timian i kun Shepard's Pie, men det går fint an å bruke på f.eks. pizza også. Det er også veldig godt.

Skrevet

Bruker timian mye i marinadet til kjøtt eller i dressing og selvfølgelig i den gode hjemmelagede brunsausen til søndagssteka.

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Råstekte poteter er kjempegodt med timian!

Gjest Catwoman
Skrevet
Råstekte poteter er kjempegodt med timian!

jepp :sikle:

Ellers kan du vel bare prøve deg fram med litt timian i forksjellige retter du lager. I og med at du liker krydderet så godt er det lite sannsynlig at du ødelegger maten ved å ha det i.

Skrevet

Timian passer veldig godt på kylling og ovnsbakte grønnsaker!

Skrevet

timian til svine-indrefilet i form er nydelig.. stekes først litt i pannen, deretter i ildfast form sammen med oppkutta sopp,paprika,tomat,løk,grønn sqash, samt olje som du heller over, og krydre med salt, litt pepper, og timian. server så dette med fløtegratinerte poteter...! mmmm..

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Timian er også utrolig godt i de fleste typer lyse fløtesauser.

Utrolig godt til pasta!

Endret av Scully
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Timian er ett godt all-round krydder, som kan brukes til det meste. Spesielt godt til kylling og lam, sammen med rosmarin og oregano, men også godt til svin og storfe, men da ofte sammen med oregano, basilikum eller meriam. Ellers passer det i det meste av sauser, supper og dressinger. Dersom du liker timian vil jeg egentlig råde deg til å prøve det i alt mulig av mat, og finne ut hvor du synes at det passer, det er skjelden at timian ødelegger maten uansett.

Skrevet

Jeg har timian oppi løksuppe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...