Gjest gjest Skrevet 16. desember 2005 #1 Skrevet 16. desember 2005 Håper noen er våken og kan svare! Tenkte som sagt å ha rundstykker til frokost.Syns jeg har lest en gang at man kan sette deigen i kjøleskapet... Stemmer det?Det blir evt deig med hvete og havre i.
Nella Skrevet 16. desember 2005 #2 Skrevet 16. desember 2005 Bruk kaldt vann bare så går det så fint så
Gjest gjest Skrevet 16. desember 2005 #3 Skrevet 16. desember 2005 Pokker!Har laget med lunka melk jeg nå.Og satt det i kjøleskap,er vel ødelagt nå. Kanskje best å ta det ut og la det stå på benken?
Nella Skrevet 17. desember 2005 #4 Skrevet 17. desember 2005 Nei, skal gå greit det. Husk bare at den trenger jo litt hevetid i morra da
Gjest gjest Skrevet 17. desember 2005 #5 Skrevet 17. desember 2005 Ok!Takk for svar igjen! Da satser jeg på at det blir deilige havrerundstykker til frokost i morra.Natta!
Nella Skrevet 17. desember 2005 #6 Skrevet 17. desember 2005 (endret) Ville nok tatt det ut av kjøleskapet, latt det stå i en stor bolle på banken. tar jo litt tid å heve fra kaldt og da er det fortere gjort. Endret 17. desember 2005 av Nella
Nella Skrevet 17. desember 2005 #7 Skrevet 17. desember 2005 Fant ikke noe på googel akkurat og har aldri prøvd, men vet kald gjærdeig går bra. Vet ikke hva som lønner seg av kjøleskap og benk.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 19. desember 2005 #8 Skrevet 19. desember 2005 Litt seint å komme med dette nå, men greit å vite til en annen gang. Jeg har flere ganger forberedt brød og rundstykker om kvelden, og latt den stå å heve hele natten. Har ikke latt den stå på et varmt sted, men et sted med normal romtemperatur. Putter det rett i ovnen dagen etter, og de har blitt veldig gode
Fakse Skrevet 19. desember 2005 #9 Skrevet 19. desember 2005 Jeg satte faktisk deig til rundstykker i går kveld. Laget vanlig gjærdeig med kald væske, trillet ut rundstykkene uten å la dem heve først, og satte brettet med plast over til heving i matboden (det er ca 15 grader der). Ville ha brukt en mellomting mellom lunkent og kaldt vann om jeg ikke hadde andre steder enn kjøleskapet som deigen kunne heves i.Veldig greit at rundstykkene er ferdig utrullet, da tar det 25 minutter fra jeg skrur på ovnen til de er ferdige. Steker ved 250 grader i 10-12 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå