Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mente ikke at revisjon er dårlig betalt eller helt uinteressant. Men har man studert finans eller  strategi og ledelse og ikke regnskap og revisjon så er det jo fordi man synes det førstnevnte er mest interessant. De førstnevnte jobbene er heller ikke noe dårlig betalt. Om noe så er det ofte bedre betalt.

Var ikke meningen å rakke ned på jobben din. Mente flaut for de som IKKE studerte for å bli revisor. Studerte man for å bli revisor og ble revisor så fikk man jobben man ønsket. 

TS

Anonymkode: de212...97f

Det er kun et fåtall som starter i revisjon som faktisk har studert revisjon. 95-98 % er siviløkonomer, hvorav mange av de igjen har studert finans

Anonymkode: 3f538...a11

Fortsetter under...

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg studerte for å bli siviløkonom.  Tenkte revisjon var et greit springbrett videre, hadde ingen planer om å ta masterstudiet. Og ønsket ikke det arbeidspresset de har i finans.

Trivdes så godt at jeg ble værende. Og tjener nå bedre, og jobber mindre, enn mange jeg kjenner som valgte finans. 

Anonymkode: 565df...fc1

Skjønner. Bra du fant en jobb du truves med og som er godt betalt. 

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er kun et fåtall som starter i revisjon som faktisk har studert revisjon. 95-98 % er siviløkonomer, hvorav mange av de igjen har studert finans

Takk, det var jeg ikke klar over. Trodde de fleste revisorer faktisk hadde studert revisjon. 

TS

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Skjønner. Bra du fant en jobb du truves med og som er godt betalt. 

Takk, det var jeg ikke klar over. Trodde de fleste revisorer faktisk hadde studert revisjon. 

TS

De tar master i revisjon og regnskap etter å ha jobbet et par år. Men som helt nyansatt er man stort sett siviløkonom

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei det er ikke flaut, tvert imot er det blant endel studenter status å få jobb i de fire store... Litt overrasket over at du ts ikke har fått med deg det? 

Anonymkode: 2aa66...24e

Jeg har fått med meg at de fire store revisorselskapene er status blant studenter som studerer revisjon. Jeg var ikke klar over at revisjonsselskaper var status for studenter som studerte finans eller strategi og ledelse. Hvorfor studere finans eller strategi og ledelse om drømmen er å bli revisor? 

TS

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har fått med meg at de fire store revisorselskapene er status blant studenter som studerer revisjon. Jeg var ikke klar over at revisjonsselskaper var status for studenter som studerte finans eller strategi og ledelse. Hvorfor studere finans eller strategi og ledelse om drømmen er å bli revisor? 

TS

Mange ser på det som et ypperlig springbrett til andre stillinger i næringslivet (som det også er). Det er forlokkende i seg selv. De drømmer neppe om å bli revisor (jeg som stolt revisor gjorde heller ikke det. Jeg hadde planer om å bli værende i to år, nå er det lenge siden de to årene var over). Og turnoveren er høy, så de fleste blir ikke revisor i lengden. Slik må det være i revisjonshusene, det er en pyramide som må være på plass for å få det til å gå rundt.

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange ser på det som et ypperlig springbrett til andre stillinger i næringslivet (som det også er). Det er forlokkende i seg selv. De drømmer neppe om å bli revisor (jeg som stolt revisor gjorde heller ikke det. Jeg hadde planer om å bli værende i to år, nå er det lenge siden de to årene var over). Og turnoveren er høy, så de fleste blir ikke revisor i lengden. Slik må det være i revisjonshusene, det er en pyramide som må være på plass for å få det til å gå rundt.

Takk. Tenkte  ikke på at en del ser de fire store revisjonsselskapene som springbrett til andre stillinger i næringslivet. Jeg trodde de som ønkset et slikt springbrett valgte management constulting og helst ønsket seg til de tre store management consulting-selskapene. 

TS

AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 22.33):

Har dere revisormedarbeidere med bachelor i øk-/ad og? Hva er startlønnen hos dere (for de uten erfaring), og hvor mye overtid er det forventet å arbeide?

Anonymkode: 1643e...f36

AnonymBruker skrev (På 17.1.2023 den 21.00):

TS

Dette er ikke et snevert studium der du kun lærer deg et fag. 

Hvilken master man tar som siviløkonom er egentlig ganske irrelevant. Jeg har selv en i finans og en i revisjon. Og kunne fått jobb innen finans kun med revisjonsgraden. Såfremt jeg møtte karakterkravet og gjorde det bra på intervju. 

Studiet handler egentlig om at du beviser at du er dyktig, og flink til å lære raskt, og ta til deg ny kunnskap. Og dermed kan gjøre en god jobb innenfor en rekke bransjer. 

Flaut? Det som er flaut, er det evige sossete statusjaget hvor tilogmed ungene må vike i jakten på penger, status og familielivet blir komprimert til tre timer i uka fordi man resten av tida sitter foran en skjerm og jobber, det seg være på kontoret, hjemme eller på hytta. 

Anonymkode: 4a069...399

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flaut? Det som er flaut, er det evige sossete statusjaget hvor tilogmed ungene må vike i jakten på penger, status og familielivet blir komprimert til tre timer i uka fordi man resten av tida sitter foran en skjerm og jobber, det seg være på kontoret, hjemme eller på hytta. 

Anonymkode: 4a069...399

Revisjon gir meg lang sommerferie midt i fellesferien, påskeferie, juleferie, og rolige dager i vinter- og høstferien.

Jeg har 6 uker ferie, og full fleks. IA som aldri gjør at sykedager og sykt barn dager aldri er et problem. 

Jeg har fleksitid og hjemmekontor, kan komme og gå som jeg vil, jobbe hjemme som jeg vil. Kan hente kl 15, og heller jobbe inn litt tid etter leggetid. 

Om det er fint vær en fredag kan jeg ta halv dag, vaske hus, ta en treningstur, og heller jobbe inn litt tid på en gråværsdag. 

Dette med en syvsifret lønn. 

Hva jobber du med? 

Revisjon gir meg lang sommerferie midt i fellesferien, påskeferie, juleferie, og rolige dager i vinter- og høstferien.

Jeg har 6 uker ferie, og full fleks. IA som aldri gjør at sykedager og sykt barn dager aldri er et problem. 

Jeg har fleksitid og hjemmekontor, kan komme og gå som jeg vil, jobbe hjemme som jeg vil. Kan hente kl 15, og heller jobbe inn litt tid etter leggetid. 

Om det er fint vær en fredag kan jeg ta halv dag, vaske hus, ta en treningstur, og heller jobbe inn litt tid på en gråværsdag. 

Dette med en syvsifret lønn. 

Hva jobber du med? 

Nå er du litt ensidig da- det er mye jobbing i lange perioder, spesielt nå frem til påske. Og plutselig, på våren når du tenker at ting endelig har roet seg, da melder en kunde at en del skal splittes ut og børsnoteres, og vipps, der gikk den våren.. har skjedd meg to ganger. Og det er et jækla rotterace med fakturering og timeføring. Du har en dårlig dag der effektiviteten er lav- hvilken stakkars kunde skal den tiden føres på?

Anonymkode: e810e...f70

• Liker 1

Nå er du litt ensidig da- det er mye jobbing i lange perioder, spesielt nå frem til påske. Og plutselig, på våren når du tenker at ting endelig har roet seg, da melder en kunde at en del skal splittes ut og børsnoteres, og vipps, der gikk den våren.. har skjedd meg to ganger. Og det er et jækla rotterace med fakturering og timeføring. Du har en dårlig dag der effektiviteten er lav- hvilken stakkars kunde skal den tiden føres på?

Anonymkode: e810e...f70

Tja, vi har jo begge tid til å sitte her på KG i dag, i januar. Hvor travelt er det egentlig da? 

At det skjer ting - absolutt. Men heller det enn en 8-16 jobb med samme innhold hver dag. Etter at man er ferdig med noteringen så flekser man jo litt. 

Om jeg har en dag der det går trått så tar jeg heller en treningstur, eller avrunder dagen tidlig på annen måte, og fortsetter litt senere eller neste dag. Eller tar det på interntid, har aldri fått noe pes for det. 

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har dere revisormedarbeidere med bachelor i øk-/ad og? Hva er startlønnen hos dere (for de uten erfaring), og hvor mye overtid er det forventet å arbeide?

Ingen som kan svare ? 😊

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ingen som kan svare ? 😊

Om du ikke kan få svar her så kan det være lurt å starte ny tråd. Sikkert mange som ikke ser spørsmålet ditt fordi trådens overskrift er noe helt annet. 

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ingen som kan svare ? 😊

Jeg jobber i en av de store. Det er ikke så mange med bachelor i økad som ansettes som revisorer, men vil tro startlønn er rundt 430-450k. 

Overtid er "så mye du vil" hvis du behersker jobben. Mange plasser forventer 100-200 timer, og gjerne mer hvis du vil. 

Anonymkode: 59ac1...af5

Annonse

Jeg mener at dersom du synes en jobb er flau, eller er redd for hva andre skal mene om at du sier ja til å jobbe som det, da er det like greit si nei. 

De fleste jeg studerte med har "bedre" stillinger enn meg. Jeg elsker jobben min, og er stolt over den. 
Men jeg har aldri brydd meg om hva andre mener om hva jeg jobber som, for meg er det viktigst at jeg selv trives. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tja, vi har jo begge tid til å sitte her på KG i dag, i januar. Hvor travelt er det egentlig da? 

At det skjer ting - absolutt. Men heller det enn en 8-16 jobb med samme innhold hver dag. Etter at man er ferdig med noteringen så flekser man jo litt. 

Om jeg har en dag der det går trått så tar jeg heller en treningstur, eller avrunder dagen tidlig på annen måte, og fortsetter litt senere eller neste dag. Eller tar det på interntid, har aldri fått noe pes for det. 

Jeg har også tid til å sitte på KG i januar. 
Har heldigvis en jobb som tillater at jeg tar pauser i løpet av dagen, selv når det er travelt. Selv når det er så mye at jeg jobber litt overtid, så får jeg tid til å sitte ned ett annet sted å ta en kopp kaffe eller en brødskive, det forventes ikke at jeg sitter med pc og jobber effektivt fra jeg kommer til jeg går. 

Anonymkode: 097da...509

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...