AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Er det flaut å bli revisor om man er siviløkonom? Tenker på om man ikke spesfikt utdannet seg til revisjon, men likevel enderopp med å jobbe i et revisjonsselskap og ta revisjonsutdanningen mens man jobber. Blir det veldig tydelig at "man må ta til takke" med å bli revisor? Anonymkode: de212...97f
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Ja, ekstremt flaut å ta til takke med en godt betalt og interessant jobb... Altså hvem bryr seg? Anonymkode: 60e05...a48 8 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 Alle kan jo ikke bli CEO. Det kjedeligste med revisor er at man høres ut som verdens kjedeligste tørrpinn når man forteller hva man jobber som. Anonymkode: 0c0ec...620 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Hva synes du om andre revisorer, bryr du deg egentlig så mye om hva andre har valgt som jobb? Anonymkode: 6dbe4...dee
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 Flaut? Jeg har stor fleksibilitet og mulighet for hjemmekontor. Lang sommer- og juleferie. Tjener ca 1,2m. Har varierte og spennende oppgaver. Fantastiske kollegaer og kunder, og et sosialt arbeidsmiljø med mye latter. En stabil og støttende arbeidsgiver som er opptatt av min utvikling. Og stillingen er trygg også i nedgangstider. Anonymkode: 565df...fc1 8 2
Helene1982 Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 Jeg er ikke i bransjen, så jeg var ikke klar over at siviløkonomer tok til takke med å jobbe som revisorer. Jeg hadde ingen idé om at det ene eller andre hadde høyere status. Jeg ville valgt den retningen du liker best, og samtidig – det er greit å ombestemme seg senere også. Det er både trist og bra – men sannheten at folk flest er som regel alt for opptatt med seg selv, til å mene noe om du velger 1a eller 1b. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 Helene1982 skrev (26 minutter siden): Jeg er ikke i bransjen, så jeg var ikke klar over at siviløkonomer tok til takke med å jobbe som revisorer. Jeg hadde ingen idé om at det ene eller andre hadde høyere status. Jeg ville valgt den retningen du liker best, og samtidig – det er greit å ombestemme seg senere også. Det er både trist og bra – men sannheten at folk flest er som regel alt for opptatt med seg selv, til å mene noe om du velger 1a eller 1b. Alle revisorer i de største selskapene er siviløkonomer. Og etter 1-2 år er det også forventet (i praksis krav) at du tar mastergrad i revisjon og blir statsautorisert revisor. Men hvorfor bruker du begrepet "ta til takke med"? Vet du hva revisjon er? Anonymkode: 565df...fc1 1
Helene1982 Skrevet 15. januar 2023 #8 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle revisorer i de største selskapene er siviløkonomer. Og etter 1-2 år er det også forventet (i praksis krav) at du tar mastergrad i revisjon og blir statsautorisert revisor. Men hvorfor bruker du begrepet "ta til takke med"? Vet du hva revisjon er? Anonymkode: 565df...fc1 Det var hentet fra TS sitt innlegg. Hen spurte: Sitat Blir det veldig tydelig at "man må ta til takke" med å bli revisor? Jeg vet ikke nok om yrket. Jeg kjenner revisorer, og det jeg vet er at de ofte er gode på systematisering, feilsøking og de sitter på stor kompetanse om økonomi og lover som påvirker økonomi. De er veldig strukturerte når det gjelder mål og ambisjoner i yrket sitt. De får reise mye, og uansett hvordan økonomien går, har de trygge arbeidsplasser med raffe julebord. Jeg mente å formidle at jeg som utenifra ikke visste at det ene yrket evt. hadde høyere status enn det andre.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #9 Skrevet 15. januar 2023 Dette blir for dumt, TS. Det er en grunn til at det sies at de fire store er utdanningsinstitusjoner for næringslivet, du kan knapt nok få en bedre start på karrieren. Min hverdag som revisor: godt betalt, svært varierende arbeidsoppgaver, enorme utviklingsmuligheter, fantastisk arbeidsmiljø, dyktige kollegaer og engasjerende ledere. Superflaut… Anonymkode: 3f538...a11
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #10 Skrevet 15. januar 2023 Jeg jobbet i revisjon i starten av min arbeidskarriere for ca 15 år siden. Startet da med ca 100 andre i ett big 4 selskap. Veldig få av de jeg startet sammen med er fortsatt i revisjon, de fleste andre jobber som regnskapssjefer, økonomisjefer, cfo osv. jeg tror at for alle var starten i revisjon nyttig og bra å ha med videre. Anonymkode: e810e...f70
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #11 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette blir for dumt, TS. Det er en grunn til at det sies at de fire store er utdanningsinstitusjoner for næringslivet, du kan knapt nok få en bedre start på karrieren. Min hverdag som revisor: godt betalt, svært varierende arbeidsoppgaver, enorme utviklingsmuligheter, fantastisk arbeidsmiljø, dyktige kollegaer og engasjerende ledere. Superflaut… Anonymkode: 3f538...a11 Det er greit for noen år, men ikke skjønnmal det for mye da- revisjonsbransjen sliter med veldig høy turnover, så alt er ikke så rosenrødt som du vil ha det til. Men et bra sted å starte karrieren på er det Anonymkode: e810e...f70 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #12 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er greit for noen år, men ikke skjønnmal det for mye da- revisjonsbransjen sliter med veldig høy turnover, så alt er ikke så rosenrødt som du vil ha det til. Men et bra sted å starte karrieren på er det Anonymkode: e810e...f70 Vel - vi er mange som fortsatt jobber der etter noen år og som stortrives. Ut fra mitt ståsted, som er det ståstedet jeg kan beskrive, så er det ikke skjønnmalt, men en realitet. og vi som har vært der noen år vet at de beste årene er ikke i starten, de kommer etterhvert. Anonymkode: 3f538...a11 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #13 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er greit for noen år, men ikke skjønnmal det for mye da- revisjonsbransjen sliter med veldig høy turnover, så alt er ikke så rosenrødt som du vil ha det til. Men et bra sted å starte karrieren på er det Anonymkode: e810e...f70 Mange blir værende. De første årene er mer krevende, ja. Det er en del rutineoppgaver og overtid. Men med erfaring kommer muligheter og mer fleksibilitet. Man kan jobbe mer mot internrevisjon, management for hire, bærekraft, fag, konsulenttjenester.... Turnover har blitt relativt lav de siste årene. Mulig noe mer i Oslo. Men overraskende mange kommer tilbake da de savner arbeidsmiljøet. Anonymkode: 565df...fc1 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #14 Skrevet 16. januar 2023 On 1/15/2023 at 1:58 AM, AnonymBruker said: Ja, ekstremt flaut å ta til takke med en godt betalt og interessant jobb... Altså hvem bryr seg? Anonymkode: 60e05...a48 Mente ikke at revisjon er dårlig betalt eller helt uinteressant. Men har man studert finans eller strategi og ledelse og ikke regnskap og revisjon så er det jo fordi man synes det førstnevnte er mest interessant. De førstnevnte jobbene er heller ikke noe dårlig betalt. Om noe så er det ofte bedre betalt. On 1/15/2023 at 3:16 AM, AnonymBruker said: Flaut? Jeg har stor fleksibilitet og mulighet for hjemmekontor. Lang sommer- og juleferie. Tjener ca 1,2m. Har varierte og spennende oppgaver. Fantastiske kollegaer og kunder, og et sosialt arbeidsmiljø med mye latter. En stabil og støttende arbeidsgiver som er opptatt av min utvikling. Og stillingen er trygg også i nedgangstider. Anonymkode: 565df...fc1 Var ikke meningen å rakke ned på jobben din. Mente flaut for de som IKKE studerte for å bli revisor. Studerte man for å bli revisor og ble revisor så fikk man jobben man ønsket. TS Anonymkode: de212...97f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #15 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var ikke meningen å rakke ned på jobben din. Mente flaut for de som IKKE studerte for å bli revisor. Studerte man for å bli revisor og ble revisor så fikk man jobben man ønsket. TS Anonymkode: de212...97f Jeg studerte for å bli siviløkonom. Tenkte revisjon var et greit springbrett videre, hadde ingen planer om å ta masterstudiet. Og ønsket ikke det arbeidspresset de har i finans. Trivdes så godt at jeg ble værende. Og tjener nå bedre, og jobber mindre, enn mange jeg kjenner som valgte finans. Anonymkode: 565df...fc1 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #16 Skrevet 16. januar 2023 Flaut? Revisor er jo en bra jobb. Ville vært stolt om jeg hadde en slik jobb. Anonymkode: d927c...3d9
Snok1 Skrevet 16. januar 2023 #17 Skrevet 16. januar 2023 Jeg foreslår at du forteller at du er sex-arbeider, rengjører eller jobber i skadedurkontrollen (som du i overført betydning faktisk gjør).
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #18 Skrevet 16. januar 2023 Revisor er nok en flott jobb, det bare høres dørgende kjedelig ut. Ingen grunn til å være flau. Anonymkode: 5b13d...565
MortenMunkholm Skrevet 16. januar 2023 #19 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 15.1.2023 den 1.54): Er det flaut å bli revisor om man er siviløkonom? Tenker på om man ikke spesfikt utdannet seg til revisjon, men likevel enderopp med å jobbe i et revisjonsselskap og ta revisjonsutdanningen mens man jobber. Blir det veldig tydelig at "man må ta til takke" med å bli revisor? Anonymkode: de212...97f Hvis du hele livet har flagget høyt at du skulle bli f. eks hjertekirurg eller marinejeger, kan det hende du får høre det på en fest.. Utover det, nei:)
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #20 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Revisor er nok en flott jobb, det bare høres dørgende kjedelig ut. Ingen grunn til å være flau. Anonymkode: 5b13d...565 Hva tror du en revisor gjør? Anonymkode: 565df...fc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå