AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Hei. I hele dag har jeg hatt problemer med at jeg ikke får til å tisse, bruker typ 15-20 min på å få ut litt, og til vanlig tisser jeg veldig mye, nesten for mye. I hele kveld har jeg ikke fått til å tisse i d hele tatt og ikke nå før jeg legger meg, og jeg må skikkelig på do å må tisse veldig mye! Er dette urinveisinfeksjon? Eller hva er det? Kan jeg vente til mandagen før jeg kontakter legen? Anonymkode: a4e72...7f6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Har du prøvd å google? Anonymkode: fadba...98e 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Fjaselina skrev (Akkurat nå): Alder, kjønn? ....Prostata? Jeg er jente på 20 år. TS Anonymkode: a4e72...7f6
Fjaselina Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 Ta kontakt med legevakt og høyr kva dei seier!❤️ 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 Må ikke spør om slikt på KG..... Ring legevakta om du er bekymret. Anonymkode: 8d816...d41 6 2
Hedda-78 Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 Nei, du kan ikke vente til mandag med å kontakte lege hvis du ikke får tømt blæren. Det er farlig å ikke få tømt blæren, og du vil bli katetrisert. Ring legevakt nå, og forklar problemet. Så får du beskjed om hva du skal gjøre og evt hvor lenge du skal se det an. 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #8 Skrevet 15. januar 2023 Urinveisinfeksjon? Anonymkode: fb54f...d6b 1
Hjarte Skrevet 15. januar 2023 #9 Skrevet 15. januar 2023 (endret) Ring legevakta! Endret 15. januar 2023 av Hjarte 2 1
Grüner Skrevet 15. januar 2023 #10 Skrevet 15. januar 2023 https://nhi.no/symptomer/nyrer-og-urinveier/vannlatingsstopp-akutt-veiviser/ 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #11 Skrevet 15. januar 2023 Håper du tok kontakt med legevakten. Det kan være farlig om du ikke får tisse! Dette kan ikke vente til mandag. Anonymkode: 24046...a20 1 1
Vimsa84 Skrevet 15. januar 2023 #12 Skrevet 15. januar 2023 Kan være flere ting bla. UVI, men uansett kan du ikke gå til mandag uten å få tisset ordentlig, du må kontakte legevakten. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #13 Skrevet 15. januar 2023 Ring legevakten. Om du ikke får tømt blæra, kan den til slutt sprekke. Ja den kan faktisk sprekke. Det vil føre med seg mye større konsekvenser enn å ta den telefonen til legevakten. Du skriver ikke om noen andre symptomer, men ofte når man ikke klarer å tisse, er det fordi noe som en nyrestein eller blærestein er i veien. Men kan selvsagt være andre ting også. Få kontakt med legevakten og få hjelp, for dette er farlig i lengden. Anonymkode: 20e66...f9c 1
frivis Skrevet 15. januar 2023 #14 Skrevet 15. januar 2023 Hei, det høres ut som du har et problem med å få ut tiss når du sitter på do. Det kan være flere årsaker til dette, for eksempel en betennelse i urinveiene, en forstørret prostata, eller en blokkering av urinrøret. Jeg anbefaler at du snakker med legen din for å få en diagnose og riktig behandling. I mellomtiden kan du prøve å drikke mer vann for å hjelpe til med å "skyve" ut urinen, og prøve å slappe av mens du sitter på do for å lette urinstrømmen.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #15 Skrevet 15. januar 2023 frivis skrev (3 minutter siden): Hei, det høres ut som du har et problem med å få ut tiss når du sitter på do. Det kan være flere årsaker til dette, for eksempel en betennelse i urinveiene, en forstørret prostata, eller en blokkering av urinrøret. Jeg anbefaler at du snakker med legen din for å få en diagnose og riktig behandling. I mellomtiden kan du prøve å drikke mer vann for å hjelpe til med å "skyve" ut urinen, og prøve å slappe av mens du sitter på do for å lette urinstrømmen. Dette var et dårlig råd. En kan ikke «skyve» ut urinen hvis det er noe galt. Å drikke mere vann kan føre til at blæren blir overstrukket og ødelegge blærefunksjonen. Her er det bare et godt råd, og det er å ringe legevakt, noe jeg virkelig håper ts har gjort. Mulig vedkommende må kateteriseres og årsaken til manglende blæretømming må finnes. Håper det går bra med deg ts! Anonymkode: e51b8...8fb 3 2
Bålkaffe Skrevet 15. januar 2023 #16 Skrevet 15. januar 2023 Ring legevakta og få time med en gang. Du må få kateter inn for å få tømt blæra, hvis ikke kan det gå ille fryktelig fort. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #17 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei. I hele dag har jeg hatt problemer med at jeg ikke får til å tisse, bruker typ 15-20 min på å få ut litt, og til vanlig tisser jeg veldig mye, nesten for mye. I hele kveld har jeg ikke fått til å tisse i d hele tatt og ikke nå før jeg legger meg, og jeg må skikkelig på do å må tisse veldig mye! Er dette urinveisinfeksjon? Eller hva er det? Kan jeg vente til mandagen før jeg kontakter legen? Anonymkode: a4e72...7f6 UVI Kom deg til lege og få medisin. Det kan bli nyrebekkenbetennekse, og det vil du ikke ha! Jeg hadde dette i høst og var nære på å nbb. Jeg trodde ikke det var uvi fordi det ikke svidde når jeg tisset, men legevakten sa at det var ikke alltid en svidde Anonymkode: bfdd7...bc5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #18 Skrevet 15. januar 2023 Hedda-78 skrev (14 timer siden): Nei, du kan ikke vente til mandag med å kontakte lege hvis du ikke får tømt blæren. Det er farlig å ikke få tømt blæren, og du vil bli katetrisert. Ring legevakt nå, og forklar problemet. Så får du beskjed om hva du skal gjøre og evt hvor lenge du skal se det an. Det er først farlig når det har gått 24 timer. Det sa legen til meg i høst. Anonymkode: bfdd7...bc5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #19 Skrevet 15. januar 2023 Kanskje du kan prøve og drikke mer vann for å presse tisset ut?. Kaffe og øl pleier å gjøre så jeg må tisse, prøvd og drikke det? Anonymkode: 63e12...de3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #20 Skrevet 15. januar 2023 Har du forstoppelse? Mange kvinner sliter med å tisse hvis ytterste del av tarmen er forstoppet Anonymkode: 5591c...4e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå