AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Hei Finnes det noen regler for hvor ofte man skal motta strømregning når "muntlig avtale" er at man skal får en gang i måneden og minst annenhver måned? Vi flyttet for ikke så veldig lenge siden inn her i dette sameiet og vi sliter med manglende strømregning og det er egentlig mye tull med dette. Vi kontaktet firmaet som foretar avregning og de sier det kommer snart, styret er ubrukelig og de vi mottar strøm/fjernvarme/tappevann fra henvist oss til firmaet som foretar avregning. Er en utrolig frustrerende situasjon og vanskelig for oss å beregne strømregninger siden vi ikke har bodd her så lenge. Anonymkode: 9c604...e2e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Har du sjekket om det ligger inne akontofakturering i felleskostnadene? I såfall avregnes det kanskje bare årlig. Anonymkode: 08e34...336
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 Normalt betales det akonto månedlig med avregning en gang i året slik brukeren over skisserer. Har aldri vært borti noe annet og jeg har bodd i mange sameier og borettslag Anonymkode: 9b850...15b
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Vet ikke med sameier, men vi er borettslag knyttet til ett BBL. BBL bytter portal for styret, så vi har ikke hatt tilgang til noen dokumenter på snart to måneder. Dette inkluderer budsjetter, regnskap, kontaktinfo til beboere, forsikringsavtaler, og alt. Det eneste vi har tilgang til er godkjenning av faktura... Vanlige fellesutgifter sendes ut, alt annet har stoppet opp.... Anonymkode: cacd2...2a0
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du sjekket om det ligger inne akontofakturering i felleskostnadene? I såfall avregnes det kanskje bare årlig. Anonymkode: 08e34...336 Nei, avregning er ikke årlig. Vi har inntil sommeren mottatt normale regninger cirka annenhver måned, så har det stoppet opp. Vi har ringt men får lite vettuge svar men det nylige er at de sier at noe av problemet er at de mangler forbruket på noen leiligheter og det er grunnen for at det stopper opp. Vi har alle målere i leilighetene til alt så jeg skjønner ikke hvorfor det skulle stoppe opp for at noen ikke følger med og målerne ikke virker. Så av den grunn så kan de la oss andre ikke få regning på flere måneder... Helt merkelig system om man kan kalle det et system. Det er og utrolig lite informasjon fra de som er satt opp som "ansvarlige". Anonymkode: 9c604...e2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå