Anonym-bruker Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Skal reise til Frankrike. Skal besøke familie, jeg reiser alene dit. Har sett på prisene på fly, med det selskapet jeg vil bruke er det 800 kr som skiller business clas og vanlig billett. Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i å fly. Får lett klaustrofobi om jeg må sitte bak. Liker meg best foran, føler jeg har mer kontroll. På de dagene jeg skal reise er det bare ledig bakerst i flyet på økonomi klasse. Business, da er man jo foran. Ville dere tatt dere råd til det, når det ikke er større prisforskjell? Føler jo litt på det, men så blir jeg så stressa av å tenke jeg må sitte langt bak.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 Det var jo ganske liten prisforskjell. Om en tar seg råd til det kommer jo an på økonomien og om det er viktig for en selv. Jeg hadde ikke tatt meg råd til det, fordi det ikke er viktig for meg. Hadde jeg fått klaustrofobi av og sitte bak og likt meg bedre foran hadde jeg tatt meg råd til det. Anonymkode: 67cec...197 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #4 Skrevet 14. januar 2023 Jeg hadde tatt meg råd til det Anonymkode: 8e846...db2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #5 Skrevet 14. januar 2023 Du er klar over at det tryggeste stedet på et fly er bakerst? Anonymkode: dde0b...4d0
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #6 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er klar over at det tryggeste stedet på et fly er bakerst? Anonymkode: dde0b...4d0 Det er sånn klaustrofobi løses , men statistikk og logikk? Anonymkode: 67cec...197
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #7 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er klar over at det tryggeste stedet på et fly er bakerst? Anonymkode: dde0b...4d0 Nja, det kommer an på typen fly og typen kræsj. Anonymkode: b4865...532 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #8 Skrevet 14. januar 2023 TS: Du må se denne kostnaden i sammenheng med din egen økonomi. Veie fordeler og ulemper. Hva en gjeng tilfeldige fremmede ville ha gjort burde egentlig være revnende likegyldig for deg. Anonymkode: b4865...532 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #9 Skrevet 14. januar 2023 Ikke på en så kort tur som til Frankrike. Kunne vurdert det på en lengre tur, men da er som regel forskjellen fra vanlig billett også en del større, så da blir det fort avslått. Det jeg heller betaler litt mer for, er å få litt mer kunstige flytider. Har lært at det ikke alltid er så lett å lande midt på natta alle steder 😅 Anonymkode: ca042...63f 1
Anonym-bruker Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #10 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke på en så kort tur som til Frankrike. Kunne vurdert det på en lengre tur, men da er som regel forskjellen fra vanlig billett også en del større, så da blir det fort avslått. Det jeg heller betaler litt mer for, er å få litt mer kunstige flytider. Har lært at det ikke alltid er så lett å lande midt på natta alle steder 😅 Anonymkode: ca042...63f Hjelper ikke det er kort tur når klaustrofobi følelsene kommer 🙊 vanskelig å forklare, føler liksom jeg ikke får puste ordentlig når det blir mye folk rundt meg. Fordelen og på business clas er at midtsete alltid er ledig.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #11 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nja, det kommer an på typen fly og typen kræsj. Anonymkode: b4865...532 https://www.p4.no/det-gode-liv/reise/dette-er-den-tryggeste-plassen-a-sitte-i-et-fly/artikkel/683661/ Anonymkode: dde0b...4d0
Jocelynn Skrevet 14. januar 2023 #12 Skrevet 14. januar 2023 Hadde jeg gjort glatt på lengere turer. 😌
MortenMunkholm Skrevet 14. januar 2023 #13 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du er klar over at det tryggeste stedet på et fly er bakerst? Anonymkode: dde0b...4d0 Jo men sitter man foran kommer man frem litt tidligere.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #14 Skrevet 15. januar 2023 Jeg flyr mye business med jobb. Men hadde ikke giddet å betale 800kr ekstra for denne distansen privat. Businessetene er lik setene bak i flyet. Hos noen av flyselskapene hender det midtsetet er sperret, men jeg tviler egentlig når det er så fult som du sier her. Som regel sitter vi tett i tett også foran. Så de eneste fordelen du får er; gratis mat/vin, gå på flyet først. Mulig lounge. I praksis betaler du kun for fleksibel billett. Anonymkode: 195b3...8a1 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #15 Skrevet 15. januar 2023 Ikke på en så kort tur som til Frankrike, men hadde gjort det på langdistanse hvis prisforskjellen er så lite som 800kr. Anonymkode: 1726d...299
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #16 Skrevet 15. januar 2023 Hvilket selskap? jeg hadde absolutt tatt b-billetten. Ja setene er ikke større men de holder midtsetet ledig. Du får gå ombord først, og ut først. Servicen er bedre. Maten er bedre. Det er lettere å komme seg gjennom reise med lav puls på b-class selv om det er kort strekning og derfor ikke «skikkelig» business class. go for it! Anonymkode: cacc5...625 2
FriSomFuglen Skrevet 15. januar 2023 #17 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg flyr mye business med jobb. Men hadde ikke giddet å betale 800kr ekstra for denne distansen privat. Businessetene er lik setene bak i flyet. Hos noen av flyselskapene hender det midtsetet er sperret, men jeg tviler egentlig når det er så fult som du sier her. Som regel sitter vi tett i tett også foran. Så de eneste fordelen du får er; gratis mat/vin, gå på flyet først. Mulig lounge. I praksis betaler du kun for fleksibel billett. Anonymkode: 195b3...8a1 Sant. I tillegg kan en jo ta med fri bagasje i regnestykket – blir noen hundrelapper spart der hver vei. Den største oppsiden er vel eventuell lounge med alt det innebærer av mat etc. Lounge synes jeg er greit ved lange mellomlandinger, men det er neppe aktuelt ved tur til Frankrike.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #18 Skrevet 15. januar 2023 Jeg hadde gjort det. Lounge alene er verdt det, men godt å få ekstra mat, velge de raske køene og få kofferten tidlig. Og hvis det er seks seter i bredden, sitter det vel bare fire på business. Anonymkode: 80a58...dc4 1
LittDiva Skrevet 15. januar 2023 #19 Skrevet 15. januar 2023 Jeg hadde ikke gjort det på så kort tur. Men hvis jeg var deg og egentlig fast bestemt på at det blir greiere for deg med å sitte foran, og litt smidigere med lounge kanskje osv- så hadde jeg gjort det uten å blunke. Sjelefred er mer verdt enn 800 uansett😄. Langdistanse- uten tvil hadde jeg brukt de pengene ekstra, og mer til.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #20 Skrevet 16. januar 2023 Nei, ikke på så kort tur, og nå har jeg tilgang på lounge uansett gjennom kredittkortet. På langtur om det var 800 i prisforskjell, ja, men ikke med mange tusen i prisforskjell. Da unner jeg meg heller luksus på destinasjonen. Anonymkode: 047fc...35b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå