Gå til innhold

Jeg ønsker å forelå for samboer å bytte sexpartnere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg synes det er vanskelig, for jeg er redd han tar det feil, blir usikker eller sur. Han er ikke noen sjalu type, men jeg kan se at det kan være litt rart for han at jeg foreslår dette ut av det blå. 

Greia er at han er ikke så tiltrukket av meg lengre etter gravidtet som har endret kroppen min ( ikke overvekt ), og gir meg lite kjærlig oppmeksomhet. Vi har noe sex, men det er bare for at han skal tømme seg fra hans side føler jeg. Jeg savner en mann som viser at han vil ha meg, ikke en mann som synes det er ekkelt at jeg stygt keisersnittarr hvis jeg ønsker at han skal gå ned på meg.  

Han er en snill mann ellers og vi har jo et liv sammen med barn, og jeg er jo glad i han.  Jeg tror det er derfor han er sammen  med meg også, og at det et en vane at jeg er i livet hans. Han liker vaner. 

Jeg fantaserer nå om menn som kan knulle meg og vise at de synes jeg er deilig. Jeg ønsker ikke være utro, så jeg hadde håpet kanskje partnerbytte kunne være en greie for oss, jeg tror det hadde gitt han noe også. 

Men hvordan legge frem dette uten at det blir helt feil? 

Anonymkode: f2c81...3f2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dette er feil motivasjon for å åpne forholdet. Det kan fort ende i bare enda flere vonde følelser og problemer. 

Anonymkode: f27c9...1b4

• Liker 6
Skrevet

Er det forresten du som har postet før? 4mnd siden fødsel? Det er veldig tidlig å konkludere med noe som helst.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det forresten du som har postet før? 4mnd siden fødsel? Det er veldig tidlig å konkludere med noe som helst.

Nei, ikke postet noe før. Første gang jeg tar dette opp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror dette er feil motivasjon for å åpne forholdet. Det kan fort ende i bare enda flere vonde følelser og problemer. 

Du har kanskje rett, ønsker ikke å gjøre noe feil her. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har kanskje rett, ønsker ikke å gjøre noe feil her. 

Har du snakket med han om sexlivet? Hvor lenge er det siden fødsel?

Hvordan tror du at du vil reagere når han da i så fall finner ei å ligge med?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du snakket med han om sexlivet? Hvor lenge er det siden fødsel?

Hvordan tror du at du vil reagere når han da i så fall finner ei å ligge med?

Jeg har snakket med han, men det kommer så lite fornuftig ut av de samtalene synes jeg. Han sier at vi skal fikse sexlivet, men det skjer ikke noe fra hans side og jeg føler jeg har gitt opp. Vi har som sagt sex, men det er fordi han vil ha sex og ikke meg hvis du skjønner. Det er et halvt år siden fødsel.

Jeg vet ikke, men jeg tror jeg hadde taklet det fint så lenge det var noe vi gjorde sammen ved at vi fant et annet par vi kunne byttet sexpartnere en gang i blandt med, eller funnet nytt par hver gang vi skulle gjort det. Aner ikke hva som er best,har aldri gjort dette før. 

Skrevet

Høres mer ut som du tror mannen din ikke vill ha deg. Åpent forhold pga det i ett halvt år? Litt rart 

Anonymkode: 68d21...ca2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres mer ut som du tror mannen din ikke vill ha deg. Åpent forhold pga det i ett halvt år? Litt rart 

Anonymkode: 68d21...ca2

Han var sånn under hele gravidteten også, så det er langt over et år ting har vært sånn, og ting ser ikke ut til å bli bedre. Jeg craver så å føle meg deilig og kjenne noe rått igjen. Sexen mellom oss er død på flere måter,han ønsker ikke å kysse meg en gang. Det er så trist sex man kan få det. Han gir meg svært lite utenom sex også, og ting forbedrer seg ikke etter samtaler. Ikke rart jeg blir litt "desperat". Jeg tenkte kanskje at dette derfor var en god idé, kanskje han trenger det han også. Føle noe igjen, om det så er med noen andre. 

• Hjerte 1
Skrevet

Vil legge til at jeg ikke ønsker åpent forhold,jeg ønsker å finne andre par som er åpne for partnerbytte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har snakket med han, men det kommer så lite fornuftig ut av de samtalene synes jeg. Han sier at vi skal fikse sexlivet, men det skjer ikke noe fra hans side og jeg føler jeg har gitt opp. Vi har som sagt sex, men det er fordi han vil ha sex og ikke meg hvis du skjønner. Det er et halvt år siden fødsel.

Jeg vet ikke, men jeg tror jeg hadde taklet det fint så lenge det var noe vi gjorde sammen ved at vi fant et annet par vi kunne byttet sexpartnere en gang i blandt med, eller funnet nytt par hver gang vi skulle gjort det. Aner ikke hva som er best,har aldri gjort dette før. 

Ærlig talt, 6mnd er fortsatt veldig tidlig altså :)Det er ikke unormalt at menn merker nedsatt lyst før og etter fødsel. Også menn kan oppleve hormonelle endringer i den tiden. Søvnmangel, stress, den store omveltningen det er å bli far. Mannen min var ikke tilbake på normal lyst før barnet var 1-1,5 år.

Skjønner at du savner slik det var og savner å føle deg attråverdig. Men ikke gjør noe forhastet og irreversibelt så tidlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi har som sagt sex, men det er fordi han vil ha sex og ikke meg hvis du skjønner

Har han eksplisitt sagt det eller er det du som tolker det slik?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han var sånn under hele gravidteten også, så det er langt over et år ting har vært sånn, og ting ser ikke ut til å bli bedre. Jeg craver så å føle meg deilig og kjenne noe rått igjen. Sexen mellom oss er død på flere måter,han ønsker ikke å kysse meg en gang. Det er så trist sex man kan få det. Han gir meg svært lite utenom sex også, og ting forbedrer seg ikke etter samtaler. Ikke rart jeg blir litt "desperat". Jeg tenkte kanskje at dette derfor var en god idé, kanskje han trenger det han også. Føle noe igjen, om det så er med noen andre. 

For meg høres det ut som du i så fall legger en felle for deg selv. Når du treffer en fyr som begjærer deg, ville du ikke egentlig hatt mer av det i hverdagen? Er ikke det du ønsker deg egentlig en mann som begjærer deg og som «gir deg noe utenom sex også», som du sier det? I så fall ser du vel etter at fyren din våkner opp, eller en ny fyr, ikke å ha en til låns. Jeg tenker at partnerbytte er noe man kan gjøre hvis man tenner på ideen partnerbytte, men at det er livsfarlig å begi seg ut på hvis man prøver å fylle tomrom i forholdet man allerede er i. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Tusen takk for råd og svar dere, godt man kan snakke med andre før man setter idéer ut i livet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tusen takk for råd og svar dere, godt man kan snakke med andre før man setter idéer ut i livet.

Beklager om det ble veldig negativt! ;) Det kan godt hende at partnerbytte etc. er fint krydder for noen par. Men av alt jeg har lest så er det ingen som anbefaler det som løsning på problemer i forholdet, tvert imot anbefaler de fleste at forholdet må ha en stødig grunnmur og ordentlig god kommunikasjon for at det skal fungere. Og det høres jo ikke ut som dere er helt der akkurat nå. Dere har nylig blitt foreldre, alt er fortsatt litt unntakstilstand.

• Liker 1
Skrevet

Snakke sammen? 

Skrevet

Du er redd han tar det feil når du begrunner det slik du gjør? Å ha sex med andre kan være en fin greie det, men som noe man gjør når alt er bra og forholdet fungerer - også sexen. 

Det du foreslår er tilsvarende å være lei seg og ta LSD for at det skal bli bra igjen. Det gjør bare ting 10x verre. 

Fiks problemet mellom dere så kan dere snakke om å møte et annet par.. 

Anonymkode: 881b5...cb2

Skrevet
On 1/14/2023 at 10:43 PM, AnonymBruker said:

Men jeg synes det er vanskelig, for jeg er redd han tar det feil, blir usikker eller sur. Han er ikke noen sjalu type, men jeg kan se at det kan være litt rart for han at jeg foreslår dette ut av det blå. 

Greia er at han er ikke så tiltrukket av meg lengre etter gravidtet som har endret kroppen min ( ikke overvekt ), og gir meg lite kjærlig oppmeksomhet. Vi har noe sex, men det er bare for at han skal tømme seg fra hans side føler jeg. Jeg savner en mann som viser at han vil ha meg, ikke en mann som synes det er ekkelt at jeg stygt keisersnittarr hvis jeg ønsker at han skal gå ned på meg.  

Han er en snill mann ellers og vi har jo et liv sammen med barn, og jeg er jo glad i han.  Jeg tror det er derfor han er sammen  med meg også, og at det et en vane at jeg er i livet hans. Han liker vaner. 

Jeg fantaserer nå om menn som kan knulle meg og vise at de synes jeg er deilig. Jeg ønsker ikke være utro, så jeg hadde håpet kanskje partnerbytte kunne være en greie for oss, jeg tror det hadde gitt han noe også. 

Men hvordan legge frem dette uten at det blir helt feil? 

Prøv med litt skuespill først for å se om dere tenner på det.

Skru av lyset, gjør om stemmen,snakk som dere er 2 pesonosom ikkje kjenner kvarandre.

Kanskje han tenner på dette ,så kan du spørre....?

Anonymkode: e11d5...6ac

Skrevet

Du lever i en drømmeverden. Ja, hvis du virkelig vil ødelegge familien din, skal du foreslå dette.

Anonymkode: 23601...628

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner at du er frustrert men i det store og hele er dette snakk om kort tid. Og det er helt normalt det dere går igjennom.

Sex og sengeaktivitet endrer seg alltid over tid og spesielt når en går igjennom noe så livsendrende som det er å få barn. Samtidig er dagene endret, mindre søvn, andre prioriteringer etc. Og folk er forskjellige.

Dersom dere skal åpne forholdet og ta inn andre så må dere først og fremst være enige i at det ikke fungerer slik det er i dag og at dere har prøvd. Samtidig må dere og ha en felles forståelse for at det er dere to som hører sammen og en utenforstående er kun for å dekke udekkede behov i mellom dere.

Å drive med partnerbytte for å fikse forholdet er dødfødt. Forholdet må virke først.

Og skal du drive med partnerbytte så må dere begge ville det. Og dere må bruke mye tid og energi på å avklare grenser og ønsker. Hva om hun i det andre forholdet ikke tenner mannen din? Skal dere ha sex i samme rom eller hver for dere? Hva om det utvikler seg følelser?

Et annet alternativ er at dere har ulike behov og at du alene kan ha sex med andre. Mye av det samme som må på plass som med partnerbytte men kanskje enklere om dette er noe kun du ser behovet for. Eller kanskje dere har et åpent forhold hvor begge kan ha sex med andre etter eget initiativ med den de ønsker?

Men først må dere altså prate sammen. Og avklar hva behovene og følelsene faktisk er først.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...