AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Når det ikke er lov å bruke de...? Ser hvertfall de selges i matbutikkene. Men hva kan man bruke de til da? Stusset også over en avisartikkel angående søppelbiler som ikke kom frem til enkelte hus pga manglende snøbrøyting. Da sa en som ble intervjuet at ved neste tømming når de kom seg frem, kunne de som hadde ekstra mye restavfall sette svarte søppelsekker med avfallet de ikke fikk plass til, ved siden av søppeldunken. Dette gir jo ingen mening...? Nå var jeg voldsomt engasjert i sjebnen til svarte søppelsekker 🙈😂 Anonymkode: eb042...740 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 https://blogg.norskgjenvinning.no/er-det-lov-a-kaste-avfall-i-sorte-soppelsekker " Per dato er det ingen lov som forbyr bruk av sorte søppelsekker. Men kommuner og avfallsaktører står fritt til å bestemme å ikke ta imot slike sekker - og å innføre forbud mot dem.." man kan vell strengtatt bruke de til mye annet enn søppel også. Anonymkode: b1345...705 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #3 Skrevet 14. januar 2023 Jeg bruker svarte avfallssekker til oppbevaring og å samle klær som jeg skal levere i kontainer. Anonymkode: 7bbfe...bf9 5 1
aksase Skrevet 14. januar 2023 #4 Skrevet 14. januar 2023 Jeg tror det er bare ved levering av avfall på gjenvinningsstasjon at gjennomsiktige sekker noen steder er et krav. Det handler om at de som jobber der lettere skal kunne vurdere om du har sortert riktig. Ved henting hjemme gjøres ingen slik kontroll av sortering og da er det fritt fram. Årsaken til at de oppfordret til sorte sekker kan vel være for ikke å ta feil av f.eks. sekkene for plastemballasje hvis det hadde henting samtidig. 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #5 Skrevet 14. januar 2023 Jeg trodde det var plast man ikke kunne kaste i svarte søppelsekker? For at man skal kunne se innholdet? Og at man kan kaste annen avfall i svarte sekker? Klær osv? Tar jeg feil? Anonymkode: 8d443...c30
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #6 Skrevet 14. januar 2023 Vi har hevet restavfall i svarte søppelsekker som vi har levert på gjenvinningsstasjonen uten problemer. Anonymkode: 7e02a...b1d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #7 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har hevet restavfall i svarte søppelsekker som vi har levert på gjenvinningsstasjonen uten problemer. Anonymkode: 7e02a...b1d Jeg prøvde meg på det, men da ble jeg stoppet av en ansatt, med klar beskjed om forbud mot svarte søppelsekker... 🤷♀️ Anonymkode: eb042...740
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #8 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg prøvde meg på det, men da ble jeg stoppet av en ansatt, med klar beskjed om forbud mot svarte søppelsekker... 🤷♀️ Anonymkode: eb042...740 Slik er det her og, vi må de bruke de blanke så de kan se hva som kastes. Jeg bruker de sorte til å legge klær i som skal i containere feks. Anonymkode: 7118f...6d9
aksase Skrevet 14. januar 2023 #9 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har hevet restavfall i svarte søppelsekker som vi har levert på gjenvinningsstasjonen uten problemer. Anonymkode: 7e02a...b1d Det er noen gjenvinningsstasjoner i noen kommuner som ikke tar i mot avfall i sorte sekker. Kanskje gjelder ikke det den du leverer til.
aksase Skrevet 14. januar 2023 #10 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg trodde det var plast man ikke kunne kaste i svarte søppelsekker? For at man skal kunne se innholdet? Og at man kan kaste annen avfall i svarte sekker? Klær osv? Tar jeg feil? Anonymkode: 8d443...c30 Det er litt ulike regler på ulike gjenvinningsstasjoner. Sjekk hva som gjelder der du leverer og følg det, så blir alle fornøyd. 🙂 1
Gjest Moth-Ear-Earth Skrevet 14. januar 2023 #11 Skrevet 14. januar 2023 Sorte søppelsekker er ikke forbudt. Men det er ikke lov å blande søppel i dem.
Snublefot62 Skrevet 14. januar 2023 #12 Skrevet 14. januar 2023 Sorte søppelsekker er perfekt til å pakke inn narkotiske stoffer med da ingen ser hva som er inni. Evnt lik. Som andre sier så er det ingen forbud mot svarte sekker. Men enkelte/mange miljøsentraler har begynt å enten plent nekte folk å levere avfall i svarte sekker eller oppfordre til å levere i gjennomsiktige sekker. Her oppfordret de i forfjor. I fjor og nå fremover nekter de.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #13 Skrevet 14. januar 2023 Jeg samler pant i dem. Kjipt å komme med to sekker fulle av ølbokser i gjennomsiktige poser. Anonymkode: a442d...338 2
Million Skrevet 15. januar 2023 #14 Skrevet 15. januar 2023 Det selges fordi man kan bruke dem til annet enn å levere inn søppel i. Oppbevare ting på loftet i dem for eksempel. Levere klær til resirkulering eller ombruk. Alt mulig man trenger å putte i en sekk for oppbevaring. Til å frakte mye pant til butikken i. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #15 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg prøvde meg på det, men da ble jeg stoppet av en ansatt, med klar beskjed om forbud mot svarte søppelsekker... 🤷♀️ Anonymkode: eb042...740 Her forlangte de at jeg skulle flytte hageavfall over i gjennomsiktig sekk før jeg tømte den (ble stoppet ved innkjøringen) Det har aldri vært noen som står og ser på der man tømmer hageavfallet (og man uansett ikke har lov til å kaste sekken - de skal tømmes, men det betydde ingenting Jeg har forståelse for at de ønsker at det skal være enklere å se hva folk kaster, men å ha regler som ikke gir mening - det irriterer meg. Anonymkode: 0bf76...231 1
Mardina Skrevet 15. januar 2023 #16 Skrevet 15. januar 2023 Har brukt dem når jeg har flyttet. Eller som en annen skrev, samle panteflasker i 😊
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #17 Skrevet 15. januar 2023 Aldri hørt om. Anonymkode: c5ffd...961
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #18 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 15.1.2023 den 18.56): Aldri hørt om. Anonymkode: c5ffd...961 Trodde alle visste om dette jeg...Ikke at de er "forbudt", men at man ikke kan kaste søppel i de 😏 TS Anonymkode: eb042...740
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #19 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trodde alle visste om dette jeg...Ikke at de er "forbudt", men at man ikke kan kaste søppel i de 😏 TS Anonymkode: eb042...740 Har aldri hørt at man ikke kan kaste søppel i de. Har gjort det på alle arbeidsplasser.. Anonymkode: 0abec...b8a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #20 Skrevet 21. januar 2023 TS her! Kom på enda en ting som irriterer meg om disse søppelsekkene 😂 Altså, her jeg bor er det ikke lov å bruke disse søppelsekkene til å kaste restavfall i hjemme. Fikk til og med skriv om dette i posten, at de som satte ut svarte søppelsekker kunne risikere å få "advarsel" og til slutt ikke få søpla tømt i det hele tatt (altså de slutter å stoppe på adressen) 😮 Men hvorfor er dette så viktig, når de heller ikke kan se innholdet i andre poser som restavfall kastes i, f.eks poser fra matbutikken...? Jeg står på flyttefot og tenker sikkert ekstra over slike upraktiske regler av den grunn 😏 Hvorfor kan jeg ikke sette en svart søppelsekk med ekstra restavfall sammen med dunken på hentedager...? Det koster nesten ingenting for en slik rull, men jeg blir heller nødt til å kjøpe en rull på nett, spesifikt for ekstra restavfall, som koster rundt 700 kroner??? Anonymkode: eb042...740
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå