AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Altså inne ute og alt. Hvor du ikke har gjort jobben selv. Hvor lang tid tok det? Ser når jeg googler at det står «Dersom man renoverer en stor enebolig både innvendig og utvendig, og ønsker å gjennomføre relativt omfattende strukturelle endringer, så må man fort beregne 4-6 måneder på hele prosjektet.»https://www.abby.no/oppussing-den-ultimate-guiden/ er ikke det veldig lite? 4-6 mnd, for kledning, drenering, innvendig alt? Jeg så for meg i alle fall et år? Anonymkode: a88fa...315
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså inne ute og alt. Hvor du ikke har gjort jobben selv. Hvor lang tid tok det? Ser når jeg googler at det står «Dersom man renoverer en stor enebolig både innvendig og utvendig, og ønsker å gjennomføre relativt omfattende strukturelle endringer, så må man fort beregne 4-6 måneder på hele prosjektet.»https://www.abby.no/oppussing-den-ultimate-guiden/ er ikke det veldig lite? 4-6 mnd, for kledning, drenering, innvendig alt? Jeg så for meg i alle fall et år? Anonymkode: a88fa...315 Kommer vel helt an på de som utfører jobben, hvor stor jobb mm Vi renoverte alt innvendig, gjorde om på rominndelingen, bygde ut, drenerte mm. Tok ca 6 mnd fra arbeidet satte skikkelig igang til det var ferdig. Kan plusse på et par måneder om man skal inkludere planlegging, valg av firmaer som skal gjøre jobbene osv Anonymkode: c1e56...cd4
Husflue Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 (endret) Jeg orket ikke nest siste sted jeg bodde selv. Fikk inn et team på ca 6-8 personer. Rev ned alle rom for å lage smartere planløsninger. Beholdt noen verdifulle små perler. Da gjorde de om rør i rør system, 3’ lags isolering i gulv, skiftet 12 vinduer, alle gulv, isolasjon i vegg ny overalt, 2 bad totalrenovert , bygget opp nytt kjøkken, isolerte en stor takstue, pusset ned trappen og alle vegger og lister pluss selve anlegget. Byttet elektriske fra gamle anlegg og kontakter. Smart ovner, peis. Tok rundt 4-5 måneder. Noe venting på vinduer, rette flis på badene osv. Dyrt men verdt det. Endret 15. januar 2023 av Husflue Skriveri halvsøvne zz
Husflue Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Kommer an på hvor handy du/dere er og tid. Jeg ville nok selv brukt et år på det som ble gjort hos oss med en anne handy person.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 Husflue skrev (9 minutter siden): Jeg orket ikke nest siste sted jeg bodde selv. Fikk inn et team på ca 6-8 personer. Rev ned alle rom for å lage smartere planløsninger. Beholdt noen verdifulle små perler. Da gjorde de om rør i rør system, 3’ lags isolering i gulv, skiftet 12 vinduer, alle gulv, isolasjon i vegg ny overalt, 2 bad totalrenovert , bygget opp nytt kjøkken, isolerte en stor takstue, pusset ned trappen og alle vegger og lister pluss selve anlegget. Byttet elektriske fra gamle anlegg og kontakter. Smart ovner, peis. Tok rundt 4-5 måneder. Noe venting på vinduer, rette flis på badene osv. Dyrt men verdt det. Vil du dele hva det kostet, og hvor mange kvm.? Anonymkode: a88fa...315
Husflue Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 Dyrt. 1,3 mill for 2 etasjer ute og inne pluss litt i kjeller. Det var på 130 kvm, mens loftet som ikke da var godkjent ennå (manglet vindu) ble totalen 185kvm med kjeller og loft
Husflue Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 Husflue skrev (Akkurat nå): Dyrt. 1,3 mill for 2 etasjer ute og inne pluss litt i kjeller. Det var på 130 kvm, mens loftet som ikke da var godkjent ennå (manglet vindu) ble totalen 185kvm med kjeller og loft Men nå skal det sies at det er verdt mye etter oppussing var ferdig. Bodde der kun et år og solgte med god fortjeneste
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #8 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 14.1.2023 den 21.48): Altså inne ute og alt. Hvor du ikke har gjort jobben selv. Hvor lang tid tok det? Ser når jeg googler at det står «Dersom man renoverer en stor enebolig både innvendig og utvendig, og ønsker å gjennomføre relativt omfattende strukturelle endringer, så må man fort beregne 4-6 måneder på hele prosjektet.»https://www.abby.no/oppussing-den-ultimate-guiden/ er ikke det veldig lite? 4-6 mnd, for kledning, drenering, innvendig alt? Jeg så for meg i alle fall et år? Anonymkode: a88fa...315 Det tar alltid lenger tid enn planlagt. Enig med deg, tenk 1 år, så blir du heller positiv overrasket om det går raskere. Anonymkode: 50294...3af
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #9 Skrevet 16. januar 2023 Med full besetning og meget god planlegging så er det fullt mulig å få gjort dette på 6-8 mnd. Jeg har brukt 18mnd (ferdig desember22) ved å ta det litt etter litt når håndtverkerne hadde tid. Innimellom kunne det gå uker med stans i arbeidet. Tak, noe etterisolering, terrasse, alle vinduer og alle innvendige overflater, bad, kjøkken, el på 1 etg/ 110kvm. Totalt 2.3 mill, sikkert dyrere nå. Anonymkode: 5e766...de5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #10 Skrevet 16. januar 2023 Har totalrenovert et hus, men gjort det selv så her tok det flere år😅 Men en i familien kjøpte et hus fikk inn fagfolk, rev huset mer eller mindre ned til stendere. Beregnet 6-8 mnd, men det tok over 1,5 år. Og da var ikke det utvendige (gårdsplass, hage og garasje) gjort enda. De organiserte visst alt av håndverkere selv noe som gjorde at det tok unødvendig lang tid da det ble mye venting mellom hver gang en gruppa var ferdig. Anonymkode: f8ab3...e7f
Daisy_B Skrevet 16. januar 2023 #11 Skrevet 16. januar 2023 Husflue skrev (23 timer siden): Dyrt. 1,3 mill for 2 etasjer ute og inne pluss litt i kjeller. Det var på 130 kvm, mens loftet som ikke da var godkjent ennå (manglet vindu) ble totalen 185kvm med kjeller og loft Det var utrolig billig! Er det lenge siden? 1
Husflue Skrevet 16. januar 2023 #12 Skrevet 16. januar 2023 Daisy_B skrev (45 minutter siden): Det var utrolig billig! Er det lenge siden? Rundt 8 år siden var dette. Klarte å få i gang en svært grundig og god avtale med et superdrilla team som jobbet der hver dag utenom søndager. Til de i teamet som ikke kunne engelsk, tegnet jeg direkte på veggen hva som var neste prosjekt eller tok de via deres sjef. Funket bra, men de trengte en prosjektleder meg/oss og måtte følges nøye med på. Hvitt firma. Betalte selv for gulv i alle rom, kjøkkenet, og fliser på begge bad. Jeg synes det var grisedyrt den gang😂😂 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #13 Skrevet 17. januar 2023 Renoverte 2. etasje med 4 soverom og 1. etasje med nytt tilbygg, stue, kjøkken, gang (badet var 3 år gammelt). Byttet 2 verandadører, ytterdør og 5 vinduer. Ned til stendere inne med ny isolasjon og nytt elektrisk anlegg. Etterisolerte taket, la nye gulv, renoverte trapp og satte opp nytt rekkverk. Ny utvendig kledning på 3 av 4 vegger. Nytt innvendig tak i begge etasjene også. Det ble ca. 450.000 inkl elektrikker, søknader til kommunen og materiell. Dører og vinduer ble kjøpt billig på finn (under 5 år gamle). Kjøpte også mye glava på finn. Vi gjorde alt selv med litt hjelp fra foreldre. Tak på tilbygg ble mye dyrere enn jeg hadde trodd, sykt mye greier man må ha - samme med tilbehør til vinduer...vannbrett, beslag, utforinger osv. Vi brukte litt over 1 år, men vi jobber fulltid og har små barn så helt klart mulig å være mye raskere. Anonymkode: 47d5f...2fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå