Gå til innhold

Hvor mye sparer dere i måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

449 000 i årsinntekt. Jeg sparer 7500 i måneden. Jeg kunne ha spart mer. 

Grunnen til at jeg kan spare så mye er at jeg eier bolig. Jeg har verken barn eller bil. Jeg har lav fastrente på boliglånet og lav fastpris på strømmen. Jeg verken røyker eller drikker. Jeg trenger ikke så mange kalorier, så jeg bruker lite på mat også. 

Utover sparing bruker jeg penger på trening, klær, make up og gaver til familie og venner.

Så har jeg forsikringer og bruker en god del på streaming (HBO, Netflix, Disney +, YouTube, PodMe, Spotify, Svarttrost, XBOX). 

Jeg føler meg heldig som kan føle meg rik på ei passe bra lønn. 

Anonymkode: 39224...6d5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier ikke trykke på disse trådene da det føles ut som alle har 600 og mer i inntekt. 

Jeg tjener 470 og sparer rundt 10 000 i mnd. 

Anonymkode: b4ad5...9ba

Skrevet

Har 330k brutto, sparer i snitt et par tusen i måneden. Men mye av det jeg sparer er kortsiktig sparing som går til ferie eller større nødvendige innkjøp.

Anonymkode: 0f2ea...4bc

Skrevet (endret)

Jeg og mannen sparer sammen

20 000 i mnd

+ avdrag på bolig

Endret av Rucula
Skrevet

Årslønn rett over 500’

Sparer slik:

Til sparekonto 13000

Til feriekonto 2000

Fond 1000

Håper at jeg får kjøpt meg bolig i løpet av 2023. 

Anonymkode: 32404...990

Skrevet

560.000 i årslønn. 11.000 i husleie. Sparer rundt 10.000 i måneden til egenkapital. og 1500 i fond.

Dersom det er noe igjen på konto når neste lønning kommer, går det også inn på sparekonto. 

Anonymkode: d2c0a...dbd

Skrevet

598k i årslønn. Sparer 10k mnd, med mindre vi skal noe spesielt som krever mer penger (handle julegaver, på ferie...). 

Har 11k i boliglån og 5400kr i fellesutgifter, men det deles med mannen. 

Anonymkode: b4463...9b5

Skrevet

Burde ikke være problem med å komme inn på boligmarkedet så mye som folk klarer å spare.

Anonymkode: 647d5...b2c

Skrevet

Null, men jeg jobber deltid. Tar meg heller noen turer på byen i mnd.

Anonymkode: d70c4...52e

Skrevet
Djerv2020 skrev (14 timer siden):

580.000 i året. Sparer 8-10.000 i måneden. 

Til hva da? Hvis du har bolig. Tidlig pensjonisttilværelse? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Burde ikke være problem med å komme inn på boligmarkedet så mye som folk klarer å spare.

Jeg sparer rundt 10 000 i mnd til bolig, det vil ta meg omlag 5+ år og spare nok egenkapital til bolig i min by. 

Men så er det jo det med sparing, at jeg klarer å fortsette å spare samme beløpet år etter år med de variabler livet gir. Det er jaggu ikke gitt. Vi står jo for eksempel i en veldig krevende tid økonomisk for mange. Sannsynligvis er det mange nå som sparer til fremtidens økte løpende utgifter.

Anonymkode: 949bf...50a

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Går rundt 1500-2000kr minus hver måned 

Anonymkode: 41e12...47f

Ok, nå spammer jeg litt, men jeg har også gått kontrollert i minus over lengre tid. Jeg får feriepenger og litt skattepenger og da kan jeg gå i minus resten av året om jeg ikke svir av for mye på reiser, ny mobiltelefon, klær...

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ok, nå spammer jeg litt, men jeg har også gått kontrollert i minus over lengre tid. Jeg får feriepenger og litt skattepenger og da kan jeg gå i minus resten av året om jeg ikke svir av for mye på reiser, ny mobiltelefon, klær...

Men går du da egentlig i minus 🙈 ?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det hjelper lite når man kun får 5x inntekt (minus studielån). Jeg har 560.000 i årslønn. 900.000 i egenkapital. 

Skrevet

Ingenting

Anonymkode: 99f42...74c

Skrevet

Ca 460,000 brutto

Sparer 10.000-15.000 kr + avdrag på leilighet.

Anonymkode: d0a81...f9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Pleier ikke trykke på disse trådene da det føles ut som alle har 600 og mer i inntekt. 

Jeg tjener 470 og sparer rundt 10 000 i mnd. 

Anonymkode: b4ad5...9ba

Samme her. Jeg har 450 og kan spare 22000. Ikke at jeg gjør det, men jeg kan. Sparer fast 15000

Anonymkode: bc8d9...789

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Til hva da? Hvis du har bolig. Tidlig pensjonisttilværelse? 

Ikke meg du spør men kan svare. Sparer til mye forskjellig. Sparer ca 2000 kroner i måneden til pensjon. Resten sparer jeg til jeg har noe jeg har lyst til å investere i. Det kan være bolig, hytte, feriebolig osv. 

"Mindre" storkjøp tar jeg ikke fra sparepenger. Så f.eks ferie osv tar bruker jeg ikke disse pengene på. Ville heller ikke smelt av disse pengene på et møbel eller lignende. Da sparer jeg på si til slike formål.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det hjelper lite når man kun får 5x inntekt (minus studielån). Jeg har 560.000 i årslønn. 900.000 i egenkapital. 

Ikke alle får 5x inntekt, banker gjør ofte unntak 

Anonymkode: 8ba48...623

Skrevet

Jøss så mye dere sparer. Jeg tjener ca. 500 000 i året og har faste sparetrekk på 1000 til pensjon og 1000 til annen sparekonto. Men jeg sparer ofte mer, i desember sparte jeg 6000. 
Men jeg og mannen prioriterer å betale ned huslånet så fort som mulig, så det går endel der. Lånet skal være nedbetalt om 5 år. Vi har også hytte, den er nedbetalt. 

Anonymkode: dc3e2...09b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...