Gå til innhold

Hun blir fornærmet av å bli sammenlignet med eksene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en dame fire ganger nå og alt er bra (synes jeg da). Men det jeg reagerer litt på er at hun blir så fornærmet når jeg sammenligner henne med eksene mine og de andre damene jeg har vært interessert i/datet. 

Er det normalt å bli fornærmet av noe sånn? Jeg sier jo indirekte at hun er "min type" siden både utseendet og personligheten hennes minner meg sånn om alle disse damene som jeg er og har vært interessert i. Hun er den første som reagerer på det og derfor må jeg spørre her om det er normalt å bli fornærmet av noe sånn?

Anonymkode: 7fbdc...af2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke likt å høre noe sånt, er vell ingen som vil bli sammenlignet med ekser. Jeg hadde nok heller følt veldig på at du ikke helt hadde kommet over eksen og da sammenlignet pga det

Endret av Scoops
  • Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet

Så du snakker masse om eksene dine på dine dater med en ny dame? Det er veldig spesielt. Jeg hadde også reagert, om jeg hele tiden ble sammenlignet med eksen, det hadde jeg tolket som at du ikke var over eksen(e) din(e).

Man ønsker jo gjerne å bli likt for den man er, ikke fordi man er kopi av noen man ikke er eller kan bli. 

Hvorfor har du slikt behov for å sammenligne egentlig? 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Samtidig som du sammenliknet henne med ekser, så sier du også indirekte at forholdet ikke er liv laga. Det er jo ekser tross alt… 

om du sitter og forteller henne om ekser har du også veldig dårlige sosiale antenner. Rødt flagg

Anonymkode: c0260...5c7

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har møtt en dame fire ganger nå og alt er bra (synes jeg da). Men det jeg reagerer litt på er at hun blir så fornærmet når jeg sammenligner henne med eksene mine og de andre damene jeg har vært interessert i/datet. 

Er det normalt å bli fornærmet av noe sånn? Jeg sier jo indirekte at hun er "min type" siden både utseendet og personligheten hennes minner meg sånn om alle disse damene som jeg er og har vært interessert i. Hun er den første som reagerer på det og derfor må jeg spørre her om det er normalt å bli fornærmet av noe sånn?

Det kommer an på konteksten på snakker om eksene dine i. Er det på eget initiativ? Er det som svar på konkrete spørsmål fra henne?

Jeg hadde generelt ikke blitt imponert om vi var i begynnelsen av datingen og du la ut om eksene dine. Om jeg derimot spurte deg deg et konkret spørsmål som omhandlet eksene dine, og du svarte på det. Så har jeg ingen rett til å bli snurt fordi at svaret gjerne ikke var det jeg bille at det skulle være.

Anonymkode: ac2d8...223

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor i all verden snakker du med henne om eksene dine og sammenligner i tillegg. Det hadde jeg overhodet ikke likt. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du skal lete lenge for å finne en dame som liker å bli sammenlignet med ekser. Og hvorfor skal man det? 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Om du ikke skjønner det så er det like greit å legge dating på hylla….for godt!!

Anonymkode: e7946...ee0

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Altså! Det er ikke sånn at jeg legger ut om en eks. De har kommet opp i samtaler om andre ting og da sier jeg f.eks "dette gjorde jeg med eksen min".. jeg har vel nevnt 3 ekser på denne måten. 

Vi satt og pratet om andre ting og da måtte jeg fortelle at hun har den samme personligheten og utseende som andre jenter som jeg har vært forelsket i og at noen forhold har vært amazing og andre kjedelige. Så damene er ikke helt like, selv om mye er likt. Hun er min type og det er det jeg prøver å formidle. 

Hun lurte på hvorfor jeg på første date fortalte at jeg hadde avvist en annen dame noen uker før vi møttes. Er det ikke lov å vise at andre damer er interessert og det er akkurat henne jeg ville møte? 

Skrevet

Generelt er det jævlig dårlig ide å snakke om ekser i det hele tatt på date. Vitner om lite respekt for den du er på date med og lav sosial intelligens. Kan også fremstå som at du ikke er over eksene dine og lever i fortiden

Anonymkode: edde1...648

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt sur eller fornærmet. Men hadde ikke blitt flere dater heller. Orker ikke date noen som må gjentatte ganger ta opp eksene sine i løpet av de første datene.

Anonymkode: 0affd...212

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Noe vi damer synes er veldig turn off er snakk om eksen...håper du lærte noe nytt i dag

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Vet du enda ikke at sånt gjør man bare rett og slett ikke?

Anonymkode: 2b7bb...98f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Du impliserer altså at du forsøker å finne en kopi av en eks. Det er jo ikke positivt på noen måte. Ønsker du å være en kopi? 

Anonymkode: 8de04...a09

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

..men er det normalt å bli så fornærmet og sur når man blir sammenlignet med andre og jeg indirekte sier at hun er min type og akkurat den type jenter jeg liker?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

..men er det normalt å bli så fornærmet og sur når man blir sammenlignet med andre og jeg indirekte sier at hun er min type og akkurat den type jenter jeg liker?

Ja, selvfølgelig! Det er ikke noe rart hun blir fornærmet når du fornærmer henne!

Anonymkode: f3f32...52e

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, selvfølgelig! Det er ikke noe rart hun blir fornærmet når du fornærmer henne!

Det var jo ikke meningen å fornærme henne. Da ble det isåfall tolket i verste mening..

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det var jo ikke meningen å fornærme henne. Da ble det isåfall tolket i verste mening..

Ts

Hun tolket det rett. Du tolker det feil... 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ligger vel kanskje litt i det du skriver her. Du ikke bare har vært interessert, men du er interessert i minst 1 av de eksene. I følge deg selv. Selvsagt er ikke det noe moro for en ny date. Å snakke om ekser er generelt sett noe man ikke gjør på date. 

Anonymkode: 151e1...f0d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor driver du og snakker om eksene dine..?

Anonymkode: 9d64c...499

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...