Gå til innhold

Ikke fått igjen mensen, 11 mnd siden fødsel!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Fødte i februar i fjor, baby er 11 mnd og jeg har ikke fått igjen mensen enda. Ammer ca 4 ganger i døgnet nå.

Fra før brukte vi lang tid på å bli gravid uten noen tydelig årsak. Gikk ca 6 mnd på Letrozol, Ovitrelle og Crinone for å optimalisere sjansene. Ente tilslutt med ivf og ble gravid på første forsøk. 

Følte jeg egentlig hadde pcos, men fikk aldri noen ja på dette av legene. Overvektig, en del hårvekst og mye egg. Men regelmessig eggløsning og mens. 

Fikk påvist svangerskapsdiabetes. 

Gått opp mye i vekt etter fødsel og er 9 kg tyngre enn når jeg ble gravid sist. Målet er å gå ned ca 10 kg før sommeren så jeg iallefall ikke veier mer enn jeg gjorde sist jeg ble gravid. 

Jeg tenker at vekten mest sannsynlig er årsaken til at jeg ikke har fått igjen mensen. Har lyst til å begynne å prøve på nr 2 til sommeren så ønsker å få tilbake mensen snart så jeg kan begynne å tracke syklusen min.

Tips? 

:) 

Anonymkode: 33a5e...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen kommer et par mnd etter ammeslutt..

Anonymkode: 1d6c8...b9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i akkurat samme posisjon som deg. Fødte også i februar, ivf, pcos, ikke fått mensen tilbake. Men jeg ammer også en del :) legen sier det er normalt og ingen fare, så vi får stole på det :) 

Anonymkode: c2373...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange livsstilstiltak som kan bidra i positiv retning mtp. PCOS :)

Anonymkode: 04e62...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...