MonaThankful Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Noen som har råd om diett , smoothie osv som passer med Saxenda? Her er det null matlyst, blir kvalm å se/lage mat og har ikke særlig sultfølelse. Setter pris på tips å råd ☺️
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 Skulle akkurat til å starte en lignende tråd😊 Jeg skal snart begynne på saxenda å lurer også på hvordan folk spiser mens de går på saxenda. Spiser folk lite og ofte, etter klokka eller når de orker mat? Anonymkode: 1b666...14d 1
MonaThankful Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2023 Jeg er på første uke nå, og legen sa til meg spis så lite karbohydrater og fett som mulig. Man blir kvalm og får lite matlyst. Det er hva jeg hørte fra legen. Til nå har jeg fått i meg ganske lite mat, når sultfølelsen ikke er tilstede. Kastet opp når jeg tokk et glass cola zero, og er generelt kvalm. Begynner å gå seg til nå, men har lyst på en diett som smoothie eller lignende. Tenker det er så mye lettere å holde seg til, enn vanlig mat og middag. 😅
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 Ja ser den, det kan kanskje være lettere å få i seg smootie. Har hørt folk blir dårlig av fett på saxenda ja.... kjenner jeg er veldig spent på å begynne og hvor mye livsgnist kvalmen tar fra meg😜 Anonymkode: 1b666...14d
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 Mitt tips er å spise vanlig bra mat. Velg sunn mat. Og mindre porsjoner. Det kommer jo naturlig når man ikke har mye matlyst. Men kroppen trenger mat og vitaminer. Gi kroppen sunn mat og kutt ut søtsaker. Drikk mye vann. Så går du ned. Anonymkode: 180e7...ac0 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 Jeg ar gått på saxenda siden august og har gått ned 20 kg. Jeg teller kalorier og har spist som normalt, men mindre. Det er mye lettere å begrense søtsaker og det hjelper veldg på antall kalorier jeg spiser. Samt at jeg blir mye fortere mett, så det å begrense størrelsene på måltidene blir også lettere. Ikke helt det du spør om, men vil bare si at du trenger ikke endre på alt, bare mengdene. Lykke til 😊 Anonymkode: b824d...84b 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 Og kvalmen går over heldigvis. Du trenger ikke øke dosen hver uke. Bli stående på den dosen som funker så lenge som mulig. Jeg var lenge på 1,8. Anonymkode: b824d...84b 1
MonaThankful Skrevet 15. januar 2023 Forfatter #8 Skrevet 15. januar 2023 Veldig fine tilbakemeldinger ☺️ Kan se ut som det passer å spise som vanlig, men selvsagt mindre mengder, kalorier og fett.
Luka_S Skrevet 15. januar 2023 #9 Skrevet 15. januar 2023 Spiser det jeg vil, ikke noe "diett" i forhold til de andre i familien. Saxenda gjør at jeg blir fortere mett og da begrenser kalorinivået seg automatisk. Har heldigvis ikke vært kvalm eller mistet matlysten helt. Passer på å ikke drikke kaloririk drikke. 1
LilleMy1989 Skrevet 15. januar 2023 #10 Skrevet 15. januar 2023 Det finnes en facebookgruppe for saxenda og mysimba 😀 bare å søke opp 1
MonaThankful Skrevet 18. januar 2023 Forfatter #11 Skrevet 18. januar 2023 Er det noen som har vært borti å plutselig beggyne å rape med råtten egge lukt? Veldig mye vondt i magen, særlig øverst!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #12 Skrevet 18. januar 2023 MonaThankful skrev (2 timer siden): Er det noen som har vært borti å plutselig beggyne å rape med råtten egge lukt? Veldig mye vondt i magen, særlig øverst! Nesten alle får de rapene. Var forferdelig når det sto på, men forsvant etter hvert. Tror jeg holdt på i 2 uker eller noe. Anonymkode: b824d...84b 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #13 Skrevet 19. januar 2023 Hei! I stedet for å lage ENDA en saxenda tråd, spør jeg her: når på døgnet setter dere saxenda? Har det noe å si for virkning/bivirkning etter det dere erfarer? Anonymkode: 1b666...14d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #14 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! I stedet for å lage ENDA en saxenda tråd, spør jeg her: når på døgnet setter dere saxenda? Har det noe å si for virkning/bivirkning etter det dere erfarer? Anonymkode: 1b666...14d Slik jeg har forstått det skal det ikke ha noe å si når du tar den, men du bør holde ca samme klokkeslett hver dag. Jeg tar om morgenen, men kun fordi det er lettest å holde rutinen med å ta den til morgenstellet. Anonymkode: b824d...84b 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #15 Skrevet 19. januar 2023 Jeg vil tro den voldsomme kvalmen vil gi seg etterhvert, så jeg ville bare utnyttet denne kickstarten og ikke drevet å presse i meg mat/lete etter mat jeg orker å spise. Du er ikke gravidkvalm og trenger ikke maten. Pass på nok vann, ellers er det ikke skadelig å nesten ikke spise noen uker når man er stor. Anonymkode: 3db05...224 7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #16 Skrevet 19. januar 2023 Jeg tar Saxenda om kvelden. Blir kvalm av og til, men har aldri vært så kvalm som mange forteller om her inne. Har brukt det i 10 måneder, gått ned 11 kilo, men synes ikke det hjelper veldig mye. Jeg er for det meste ikke kvalm i det hele tatt, og har omtrent samme apetitt som før. Hadde noe bedre virkning de første 3 mnd, men etter det har jeg hatt liten merkbar virkning av dem. Vet ikke hvordan det blir hvis jeg slutter da jeg har plan om å gå ned hvertfall 10 kg til. Anonymkode: 4b820...d57 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #17 Skrevet 20. januar 2023 Enig med de som sier at du bør utnytte muligheten, og ikke presse i deg mat du ikke vil ha. Husk at det er nok næring i fettet ditt til å holde deg gående i månedsvis. Det er fordelen med overvekt. Vi overlever lengre på en øde øy enn de slanke skipsforliste fordi vi har mye å tære på 😄 Kroppsfett er overskuddsenergi. Spis ren mat når du først spiser. Ta en vitaminpille. Juice grønnsaker, lag smoothies av frukt og bær. Anonymkode: c8221...719 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #18 Skrevet 20. januar 2023 Takk for masse gode råd, har akkurat satt min første og kjenner jeg er spent på hvordan det vil virke og føles! Anonymkode: 1b666...14d 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #19 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for masse gode råd, har akkurat satt min første og kjenner jeg er spent på hvordan det vil virke og føles! Anonymkode: 1b666...14d Spennende hva er grunnen til Saxenda og ikke Ozempic, om jeg kan spørre? Anonymkode: affc6...d0a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #20 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spennende hva er grunnen til Saxenda og ikke Ozempic, om jeg kan spørre? Anonymkode: affc6...d0a Trodde ikke ozempic var et alternativ for meg som ikke har diabetes? Anonymkode: 1b666...14d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå