Gå til innhold

Tips til ny elbil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg og min mann skal få barn i august. Per nå har vi en liten bil, så vi må oppgradere når den lille kommer. Vi ønsker elbil, da vi bor i Oslo. Noen ganger i året kjører vi til fjellet, ca 25 mil og dårlige veier unna. Tar ca 3 1/2 time å kjøre. Det er mulig å lade på veien. 

Vi kan gjerne kjøpe brukt. 

Vi tjener ca 1.200.000 i året samlet, men har lyst til å flytte nærmere familien internt i Oslo. 

Anonymkode: f5865...0d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så mye å velge mellom, men alt avhenger av pris.

Skal dere ha barn, så vil dere sikkert ha litt plass. Kia EV6 er vanskelig å slå. Vil dere ut med litt mindre, så er Kia E-soul en super bil om du liker stylingen, folk enten hater eller elsker den bilen. Jeg har selv en Kia Soul, altså forgjengeren og jeg elsker den bilen, lettkjørt, god plass og mye funksjoner, du får vel en pent kjørt fra 260.000,-  jeg vet mange vil si Tesla, men jeg liker ikke Tesla så godt, jeg savner fysiske knapper, det er mye tull med bilene, Tesla service er hit & miss og ikke minst eieren av Tesla Motors er jo verdens største sjarlatan.

• Liker 3
Skrevet

Tesla y

Anonymkode: 6e701...60e

Skrevet

Selv sett litt på BYD Atto 3. 

Anonymkode: 0b1d2...af9

Skrevet

Vw id 4 🤩🤩 Stort bagasjerom, lang rekkevidde, veldig lite støy inni bilen (tesla bråker enormt i forhold), god plass i baksete -  kan uten problem sitte 3 voksne der. Det er også god plass til barnesete uten at den som sitter foran får dårlig plass til beina. Rett og slett en helt super bil om du spør meg.

Kjører sykt mye i året, rundt 60 000 km, så er nå på min tredje id4. Og aldri har jeg hatt bedre bil. Anbefales!

Anonymkode: 30906...526

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei, 

Jeg og min mann skal få barn i august. Per nå har vi en liten bil, så vi må oppgradere når den lille kommer. Vi ønsker elbil, da vi bor i Oslo. Noen ganger i året kjører vi til fjellet, ca 25 mil og dårlige veier unna. Tar ca 3 1/2 time å kjøre. Det er mulig å lade på veien. 

Vi kan gjerne kjøpe brukt. 

Vi tjener ca 1.200.000 i året samlet, men har lyst til å flytte nærmere familien internt i Oslo. 

Anonymkode: f5865...0d9

Med Tesla som nettopp har satt ned prisene på alle bilene sine så er Model Y ekstremt vanskelig å slå som familiebil. Med firehjulstrekk så har du også bedre grep på vinterføre. For ikke å snakke om hurtigladenettverket som kommer særdeles godt med på lengre turer.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Vw id 4 🤩🤩 Stort bagasjerom, lang rekkevidde, veldig lite støy inni bilen (tesla bråker enormt i forhold),

Nei det gjør den ikke.

• Liker 2
Skrevet
jabx skrev (2 timer siden):

Nei det gjør den ikke.

Har du i det hele tatt kjørt noe annet enn Tesla da? Om ikke vet du jo ikke hva du babler om! For det er gjennomgående i alt jeg leser om elbiler, at europeiske og asiatiske har mindre støy i kupèen en Tesla.

Anonymkode: 196e3...1d4

Skrevet

Kongen i markedet er, og har vært i ett år, Kia EV6. Men nå da Tesla har senket prisene igjen er Y en aktuell kandidat; om dere kan leve med elendig ergonomi.

Anonymkode: 30afc...13a

• Liker 1
Skrevet

Husk at Havila kystrute ikke vil ha elbiler omord på grunn av brannfare.

Anonymkode: eb342...f0d

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt...

https://insideevs.com/news/561549/study-evs-smallest-fire-risk/

screenshot-2022-01-18-at-165209.png

Mulig det, men det er helt sant! Så den artikkelen selv. Og forklaringen på det er enkel, for det er ikke antall branner i elbil som ligger til grunn, men når de brenner…

Anonymkode: 196e3...1d4

Skrevet

Når man kan få en Y fra 399'990 er det få biler som kan matche de funksjonene den bilen tilbyr. Ja, den er kanskje ikke perfekt, men prisen gjør den veldig attraktiv. 

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (48 minutter siden):

Når man kan få en Y fra 399'990 er det få biler som kan matche de funksjonene den bilen tilbyr. Ja, den er kanskje ikke perfekt, men prisen gjør den veldig attraktiv. 

Dét tenker jeg òg. EV6 er en veldig mye bedre bil, men den må ned i pris for at det lønner seg med tillegget man betaler.

Skrevet

Hva en du gjør ikke kjøp tesla, de bilene er elendig byggekvalitet 🙅‍♀️

Anonymkode: 4d82d...f98

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.1.2023 den 18.14):

Husk at Havila kystrute ikke vil ha elbiler omord på grunn av brannfare.

Anonymkode: eb342...f0d

Det er bare løgn fra deres side. Som artikler i dag avslørte, så var det bare en bortforklaring fra deres side.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva en du gjør ikke kjøp tesla, de bilene er elendig byggekvalitet 🙅‍♀️

Anonymkode: 4d82d...f98

Tesla har de desidert sikreste bilene. De topper sikkerhetstester hos IIHS, Euro NCAP, osv.

Dessuten, her om dagen kjørte en Tesla ned et høyt stup. Alle i bilen overlevde. Hvis du vil være sikker og trygg i bilen, så velger du Tesla.

(Forresten så har bilene fra Kina ekstremt god byggekvalitet generelt.)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...