Gå til innhold

Ekstraslag på hjerte! Flere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt det i mange år, og vært til utredning to ganger med omtrent ti års mellomrom. Fikk beskjed om at det var ufarlig, og at mange har dette, men ikke alle merker det. Fikk også beskjed om dersom det ble svært ubehagelig og gikk ut over livskvaliteten kunne jeg settes på medisiner som visstnok fjerner disse. 

Jeg fikk selv mye angst på grunn av ekstraslagene, men det var lettere å roe seg med det når jeg fikk beskjeden fra legen. 

For min del er det stress, søvnmangel, koffein, alkohol osv som trigger disse. Har også merket at jeg gjerne merker mer av de i forbindelse med mensen.

I de verste periodene merket jeg ekstraslagene flere titalls ganger per dag og spesielt når jeg skulle sove, noe som gjorde at jeg sov lite og søvnmangelen gjorde selvfølgelig at jeg fikk flere... så det var en ond sirkel. Nå som angsten for de har roet seg kan det gå dagesvis mellom hver gang jeg merker de. Så det kan heldigvis bedre seg.

Anonymkode: efbbe...7f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg blir overrasket over hvor mange i denne tråden som har fått omfattende undersøkelser pga. et helt normalt fenomen. Jeg hadde dette hele sommeren i fjor, og fikk beskjed fra fastlege om at det er helt normalt, og ikke noe de sender folk til spesialist for. Å sende folk til spesialist legitimerer bekymringer, og er bortkastede ressurser når man bare har ekstraslag. SÅ vanlig og ufarlig er det faktisk :)

Anonymkode: 6fb44...589

Jeg har en kronisk sykdom og følges opp av kardiolog med jevne mellomrom pga. den. Synes ikke det var så relevant for TS å vite siden hjertet så langt er friskt, derfor nevnte jeg det ikke.

Hvis noe fremstår rart og ulogisk, så ligger det gjerne noe mer bak. 

Om pasienten blir syk av bekymringer er det ikke ansett som bortkastede ressurser å bli undersøkt. Du har vel ikke angst og da var det ikke behov i ditt tilfelle. 

Anonymkode: 7df7a...230

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg blir overrasket over hvor mange i denne tråden som har fått omfattende undersøkelser pga. et helt normalt fenomen. Jeg hadde dette hele sommeren i fjor, og fikk beskjed fra fastlege om at det er helt normalt, og ikke noe de sender folk til spesialist for. Å sende folk til spesialist legitimerer bekymringer, og er bortkastede ressurser når man bare har ekstraslag. SÅ vanlig og ufarlig er det faktisk :)

Anonymkode: 6fb44...589

Det finnes to typer ekstrasystoler hvor den ene (VES) i utgangspunktet er "farligere" enn den andre (SVES). For det andre kan ekstrasystoler være tegn på sykdom i hjertet, litt greit å få det sjekket da...

Anonymkode: 1488b...115

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...