Gå til innhold

Hva har vært dine beste år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nærmer meg 30 og har panikk over at jeg blir eldre. Man hørte gjerne da man var yngre at man måtte nyte å være ung, og jeg er mye opphengt i barndommen og at ungdommen er forbi, at årene bare går uten at jeg henger med

Hva har vært deres beste år så langt? Hvilken alder, hva har gjort det at det har vært bra?

Anonymkode: 815b5...2d6

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil bare si at når noen sier "the best is yet to come" til en som er 40+, vil jeg bare le. 

Anonymkode: a38cb...324

Skrevet

Sant å si håper jeg at mine beste år ikke har kommet ennå. Jeg er 50+.

Anonymkode: 6f7b6...aa7

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Tidlig 20 årene, men også ungdomstiden. Husker jeg flere ganger tenkte jeg var så lykkelig at jeg kunne dødd! Var høy på livet og syntes alt var uhyre spennende. Nå er jeg et bittert gammelt troll med hodet ned i dass.

Anonymkode: a31b2...f6a

• Hjerte 1
Gjest Raptuss
Skrevet

Det vil være forskjellig for alle, du må spørre de som ligger for døden i såfall.

Det er ingen vits i å leve i fortiden, uansett om den har vert god eller dårlig. Det eneste vi  egentlig har er her og nå. 

Skrevet

Jeg er 36 år, og mine beste år har vært det siste året. Rett og slett fordi det var da jeg fant samboeren min og ble stemor. Det har vært en fantastisk opplevelse på alle måter. :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tidlig 20 årene, men også ungdomstiden. Husker jeg flere ganger tenkte jeg var så lykkelig at jeg kunne dødd! Var høy på livet og syntes alt var uhyre spennende. Nå er jeg et bittert gammelt troll med hodet ned i dass.

Anonymkode: a31b2...f6a

Jeg tror at de fleste som har hatt en "normal" (normal som ikke å ha slitt veldig) ungdomstid, og nå snakker jeg både tenår og i tjueårene, vil se tilbake på den tiden som den beste i livet. 

Man er så ung at man ennå ikke har fått så mange trøkker eller møter med livets realiteter, og man har ikke rukket å bli bitter og desillusjonert ennå.

Jeg vil også si at tjueårene var de beste i livet mitt, da var jeg mest lykkelig, men jeg angrer også på at jeg ikke utnyttet mulighetene jeg hadde den gang bedre enn jeg gjorde. Da hadde jeg nok oppnådd mer med livet mitt på flere måter. 

Anonymkode: aa3d4...eb4

Skrevet

Rent historisk vil jeg si 1700-tallet. Et betydelig århundre for alle involvert.

Personlig ligger nok de beste årene rundt svingen. De har gjort det hittil i alle fall.

Skrevet

Mine beste år var 0-4 år. 

• Liker 1
Skrevet

Tror det er de årene med personlig (god) utvikling, sosialt liv og opplevelsen av å mestre livet eller noe jeg har satt meg fore. Ser for meg at det vil bli noen store og viktige år i 40 årene og 60 årene. Prøver å motivere meg til å tenke at 70årene er som ungdomstiden igjen, bare uten kroppen og helsa😅 Man slipper å arbeide, kan henge på dagsenteret med andre eldre som i ulik grad matcher interesser og helse. Jeg tror det meste av livet kan bli greit-ish hvis man er nysgjerrig og åpen😊 (dette er naturligvis en forenkling og tar ikke høyde for alvorlig sykdom feks. En kreftdiagnose, miste barn eller oppleve vold i nære relasjoner er selvfølgelig ikke noe som "blir bedre av å være nysgjerrig")

Anonymkode: e7934...c78

Skrevet

år 2014 var mitt aller beste når jeg ser tilbake. 

Jeg var så langt nede psykisk og i totalt blackout at jeg husker absolutt ingenting. Skulle ønske jeg overdrev, men jeg husker ingenting. Gikk til psykolog det året, husker ikke personen i det hele tatt og fant ut at hun eksisterte for et par år siden. Helt borte hele det året. Det er som om hjernen min har slettet hele 2014. Skulle ønske hele livet var et gedigent svart hull, vil ikke huske noe av livet. Savner 2014. 

Anonymkode: 5b19e...36c

• Hjerte 1
Skrevet

Barndommen så langt, savner sånn å bare surre rundt i min egen verden, leke at ingenting er som det er med andre, være nærme naturen, som å spise matpakke i duskregnet under grantre ly på skoletur, hvordan rød saft brukte å smake 💖😭 Hvorfor er det ikke det samme når man er voksen? Er det noen andre som klarer å kjenne sansene i like stor grad, som man kunne da man var mindre, å sette pris på det? 

Føler med deg ts, å nærme seg 30 er bitchy 💖 Håper du finner utallige ting å glede deg over, uansett hvilken alder du skulle opplevde disse tingene i 😊

• Liker 1
Skrevet

29-33 til nå, så raste det. Håper det kommer igjen

Anonymkode: c57a5...200

Skrevet

Jeg er 51 år og er inne i min beste periode i livet. Jeg har funnet trygghet i meg selv, jeg har bygget opp en bedrift fra grunnen og jeg har funnet det mennesket jeg elsker over alt her i livet. Kreativiteten blomstrer og jeg føler at jeg ikke har nok timer i døgnet til å gjøre alt jeg vil. Ikke vær redd for å bli eldre! Det er faktisk ganske magisk!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg vil si mine beste år var fra 30-35. Jeg hadde også gode ungdomsår. Min mor mener 50-årene hennes var best. 

Jeg hadde panikk da jeg var i slutten av 20-åra. Husker jeg følte livet gikk fra meg. 

Anonymkode: a8bc4...c1e

Skrevet

6-14: null ansvar, skoleflink, hobbyer jeg elsket, og tid til å lese masse spennende bøker hele tiden.

22-25: fikk verdens beste venner og brukte hvert ledig sekund med dem

25-30: nyforelsket i verdens flotteste mann

30-40: fått 3 fantastiske unger

Selvfølgelig har ikke ALT vært roserødt i de periodene, men det er jo ikke dårlig råd eller slitsom jobb jeg tenker tilbake på, det er de gode timene og dagene. Og dem var det mange av.

Nå er jeg bare 40, så enda bedre dager kan fremdeles komme. Barnebarn kanskje?

Skrevet

Stort sett hele livet, med sine nedturer og oppturer. Men alt i alt har alle årene vært bra. 

Anonymkode: 48bae...420

Skrevet

0 - 15. Er 37. 

Anonymkode: 905dc...120

Skrevet
Fantastica skrev (23 minutter siden):

Jeg er 51 år og er inne i min beste periode i livet. Jeg har funnet trygghet i meg selv, jeg har bygget opp en bedrift fra grunnen og jeg har funnet det mennesket jeg elsker over alt her i livet. Kreativiteten blomstrer og jeg føler at jeg ikke har nok timer i døgnet til å gjøre alt jeg vil. Ikke vær redd for å bli eldre! Det er faktisk ganske magisk!

Please. Overgangsalder og helseplager er alt annet enn magisk. 

Anonymkode: a38cb...324

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...