Gå til innhold

Smelte snøen i oppkjørsel ved å helle på vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er det meldt regn hos oss. Jeg har noe hardpakket snø liggende i oppkjørselen etter forrige snøfall og kommer ikke ut med bilen før den snøen er borte. 

Lurer på om ... er det dumt eller greit å helle på ekstra vann for å "hjelpe" regnet å få bort snøen fortere? Vil det smelte og renne bort, eller vil snøen smelte og vannet bli til is? 

Anonymkode: 46957...a9c

Skrevet

Det blir såpeglatt. 

Anonymkode: f552d...140

• Liker 1
Skrevet

Bedre å gå ut å hakke isen nå. 

Anonymkode: 8e5ab...585

• Liker 3
Skrevet

Da ville jeg heller funnet noe å hakke og måke vekk snøen med. En spade, for eksempel. 

Det er tele i jorda nå, så både snø som smelter og regn som kommer vil til slutt fryse på bakken. Det samme vil alt ekstra vann du finner på tilsette i tillegg. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du får bort alt før det fryser på igjen, vil jeg tro det er bra. Så lenge vannet har et sted å renne bort. Men jeg har aldri prøvd.

Anonymkode: 43d0f...6c0

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Jeg tenkte også at det muligens bare vil bli til is, men tenkte videre at kanskje, kanskje, kanskje det bare renner bort og så kommer selve bakken fram og alt er greit. 

Det er svakt nedoverbakke, så vannet vil i utgangspunktet renne unna før det evt fryser. 

Kommer jeg meg bare ut med bilen så får jeg kjøpt salt eller strøsand på en eller annen bensinstasjon så er jeg reddet uansett.

Jeg får bare se an i morgen hvordan det ser ut... kanskje jeg får bare spadd unna der det er mest og så kjøre over resten. Angrer nå såklart, på at jeg ikke gikk ut og måkte da det fortsatt var kuldegrader og snøen ikke var tung og våt. 

Skrevet

Du får bruke salt.

Anonymkode: 57194...0a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får bruke salt.

Anonymkode: 57194...0a2

Ja, når jeg får kjøpt salt så skal jeg bruke det. 

Nå har det begynt å snø i stedet for å regne, så bilen min blir nok stående fint der den står. Har fått låne en bil i morgen, så kan få kjøpt salt/strøsand da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...