Gå til innhold

Hvor mange timer/prosent av fødselen er uutholdelig vond?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, når var det så vondt at det var uutholdelig og hvor lenge varte det. Om det er vanskelig å skrive timer kan dere gjerne skrive prosent. Er det slik at hver eneste rie blir vondere og vondere? 

Anonymkode: 1f3c4...9b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle fødsler er forskjellige. Jeg syntes det var det gøyeste og mest spennende jeg hadde vært med på - begge gangene. Lot kroppen ta over og pustet meg gjennom hver rie og gikk helt inn i det. Akkurat når ungen skulle ut var det veldig intenst, men ikke uutholdelig. Har skåret meg stygt i fingeren en gang og det var en mye mer fæl/uutholdelig følelse. Lykke til😍

Anonymkode: 482e9...328

• Liker 3
Skrevet

Ingenting. 

Jeg tenkte hele tiden "dette gjør ganske vondt, men dette tåler jeg og det skal jo tross alt bli verre", også var det ferdig før det kom i nærheten av ulidelig. Husker jeg lå der med ungen på brystet og tenkte at dette kunne jeg glatt gjøre igjen en annen gang. 

Dette var en setefødsel med lystgass som smertelindring. Og tok ca 50 min fra jeg kjente noe til ungen var ute. 

Anonymkode: 8b2f7...c48

• Liker 1
Skrevet

Et halvt min, ikke det engang tror jeg. 

Anonymkode: f7a3f...d1d

Skrevet

Tja..jeg holdt jo ut, så sånn sett var jo hele fødselen utholdelig.

De femten sekundene hodet stod i åpningen trodde jeg at jeg skulle dø, og da hodet kom ut trodde jeg at jeg skulle spjære kroppen i to fra skrittet og opp til ribbeina.

Men det gjorde jeg jo ikke. Fikk en ørliten rift  bare, og var i fin form en time etterpå.

Det er ikke fødselen som gjør at jeg ikke vil ha flere barn, for å si det sånn. Jeg føder heller igjen ti ganger, enn å ha fødselsdepresjon og kolikkbaby.

Anonymkode: b6fe1...ab2

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg synes 8 til 10 cm var uutholdelig vondt, det tok 10-15 min. Resten var vond, men overkommelig. 

Anonymkode: 281a1...b3e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg føder heller igjen ti ganger, enn å ha fødselsdepresjon og kolikkbaby.

Anonymkode: b6fe1...ab2

Så enig! Kunne født 10 ganger hadde jeg sluppet de to-tre første ukene med amming. Og 20 ganger hadde jeg sluppet å gå gravid igjen. 

Anonymkode: 281a1...b3e

• Nyttig 1
Skrevet

De siste 10 min kanskje.. 

Anonymkode: b4d3f...214

Skrevet

Hvor langt er et tau…..?

• Nyttig 1
Skrevet

27 minutter av siste fødsel var veldig vond. Måtte bruke alle krefter på å puste😊 Ellers var de andre 3 timene fine.

Anonymkode: 13c78...e63

Skrevet

Det jeg skriver nå gjelder begge gangene. Jeg syntes riene var ganske vonde, klarte nesten ikke å puste gjennom de. Ingen smertestillende med nr en eller to. Nr to ønsket jeg smertestillende men jeg fødte for fort begge ganger til at jeg ikke kunne få, de mente når jeg da kom inn med 7 cm åpning begge gangene at da er det for knapp tid til epidural... Og jeg drøyde tid, shoppet osv før begge fødslene, burde bare reist fort som fy for å kunne ha smertestillende. 

Men jeg klarte det.. Det verste var følelsen når babyen er på vei ut og strammer vaginahullet. 

Pressriene med nr 1 varte i 15 minutter, Pressriene med nr 2 varte i 3 minutter, så gikk ganske fort begge gangene med pressing så enda godt at det går fort med tanken på hvor vondt det er.. Det er vondere enn rier. Så kommer etterriene som for meg var et helvete. Var mye dårligere i form etter nr1. 

Anonymkode: ec665...8c3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

27 minutter av siste fødsel var veldig vond. Måtte bruke alle krefter på å puste😊 Ellers var de andre 3 timene fine.

Anonymkode: 13c78...e63

Hvordan har du at det var 27 min? Eller er det da pressriene startet? Eneste jeg vet er kl jeg kom og når pressingen begynte, og når babyene kom. ellers klarte jeg ikke å se på kl 😂😩

Anonymkode: ec665...8c3

Skrevet

26 timer, 100% jævlig! Gjør det aldri igjen! 

Anonymkode: 7fdc1...743

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Altså, når var det så vondt at det var uutholdelig og hvor lenge varte det. Om det er vanskelig å skrive timer kan dere gjerne skrive prosent. Er det slik at hver eneste rie blir vondere og vondere? 

Med første syntes jeg ikke det var forferdelig før siste halvtimen. Det er en periode hvor babyen flytter seg så man kjenner det på hver rie, hvor det blir voldsomt press nedover. Det er den perioden jeg har syntes vært værst. På minste gikk det bare 10 minutter fra 4cm til hun var ute, så uutholdelig var ikke mange minuttene. 

• Liker 1
Skrevet

Det varierer så veldig, ja. Jeg syns aldri det ble uutholdelig. Jeg kunne gjerne født 10 ganger pr. baby mot at jeg slapp svangerskapskvalmen.

Anonymkode: 338d3...c19

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nr. 1: Med drypp, fikk stormrier. Intenst i flere timer, ikke ulidelig, men ikke langt unna. Fikk så epidural. Ble keisersnitt så de verste smertene var egentlig etter fødsel.

Nr. 2: Fødselen tok i underkant av 3 timer. Helt overkommelige smerter frem til babyen kom nedover i bekkenet. Da var det helt forferdelig vondt. Det var heldigvis ikke mange minuttene det varte. Rakk kanskje 4-5 sånne helvetesrier før jeg kunne begynne å presse og babyen var ute på 10 min etter det. Fantastisk fødsel! 

Endret av myMa
Skrevet

For min del, kanskje 10 timer der det ble mer og mer uutholdelig. Jeg bruker lang tid på å åpne meg, selv med drypp, og ventetiden på å ha nok åpning til å få epidural var helt sinnsyk. Kanskje 6-7 av timene var sånn "nå dør jeg" type vondt. Heldigvis hadde jeg stort sett noen minutter mellom riene. En liten periode var det stormrier med null pause, men aner ikke hvor lenge det var. 

Anonymkode: 678dd...074

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Helt til jeg fikk epidural ❤️ 

Anonymkode: 64655...3bf

Skrevet

Jeg har hatt tre fødsler på tilsammen 3,5 time. Jeg tipper 15-30 min tilsammen har vært uutholdelig. Mest med nr 1. 

siste fødselen var uutholdelig bare det siste lille minuttet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...