Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet med en kollega i noen år. Vi har hatt en bra tone. Men føler at hun har forandret seg. 

Vi jobber med bland annet byggrenhold. Vi jobber sammen annenhver helg. Vi deler på hvem som kjører og hvem sitter på. I dag var det hennes tur til å kjøre. Vi skulle en plass der vi begge er ukjente. Når vi nærmet oss så jeg at hun ble usikker på hvor hun skulle, så jeg sa kjør der og pekte rett frem. Hun kjørte til høyre. Det ble feil sa hun. Jeg pekte rett frem sa jeg. Da sa hun: er lettere mør jeg kjører med Mona og Grethe, de er tydelige på hvor jeg skal kjøre. Jeg sa ikke noe mer

Når vi var ferdig med å vaske lokalet og skulle hun pakke ned litt utstyr. Jeg hjalp henne. Og da røk håndtak på posten vi pakket mopper og utstyr i. Da sier hun : der røk håndtaket ja. Det var dette jeg prøvde å unngå 

Vet ikke om jeg skal ta dette opp med henne? Det er vel ikke vanlig å til noen sånn? Verken venner eller kolleger?

Anonymkode: a9c1a...ebd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke dette var noe å reagere på.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har jobbet med en kollega i noen år. Vi har hatt en bra tone. Men føler at hun har forandret seg. 

Vi jobber med bland annet byggrenhold. Vi jobber sammen annenhver helg. Vi deler på hvem som kjører og hvem sitter på. I dag var det hennes tur til å kjøre. Vi skulle en plass der vi begge er ukjente. Når vi nærmet oss så jeg at hun ble usikker på hvor hun skulle, så jeg sa kjør der og pekte rett frem. Hun kjørte til høyre. Det ble feil sa hun. Jeg pekte rett frem sa jeg. Da sa hun: er lettere mør jeg kjører med Mona og Grethe, de er tydelige på hvor jeg skal kjøre. Jeg sa ikke noe mer

Når vi var ferdig med å vaske lokalet og skulle hun pakke ned litt utstyr. Jeg hjalp henne. Og da røk håndtak på posten vi pakket mopper og utstyr i. Da sier hun : der røk håndtaket ja. Det var dette jeg prøvde å unngå 

Vet ikke om jeg skal ta dette opp med henne? Det er vel ikke vanlig å til noen sånn? Verken venner eller kolleger?

Var det spesielt? 

Rakk ikke sette meg ned i lunsjen før kollega sa kvast "hvis du ikke liker lukta på min mat så får du sette deg en annen plass." Og det er hverdagslig. 

Anonymkode: 54dbe...2e9

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Når vi nærmet oss så jeg at hun ble usikker på hvor hun skulle, så jeg sa kjør der og pekte rett frem. Hun kjørte til høyre. Det ble feil sa hun. Jeg pekte rett frem sa jeg. Da sa hun: er lettere mør jeg kjører med Mona og Grethe, de er tydelige på hvor jeg skal kjøre. Jeg sa ikke noe mer

Men hallo!? Du kommer plutselig, uoppfordret med instruksjoner om hvor hun skal kjøre, og i stedet for å være tydelig og si 'du skal rett frem' så peker du bare. Hun ser deg og din finger fra siden, det er da ikke lett for henne å skjønne hva du mener. 

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hun forsøkte å unngå å ødelegge tingen. 

Så kommer du og "hjelper" og ødelegger tingen. 

Hva vi du ha hun skal si? 

Anonymkode: 86557...6ec

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jesp…….c’’.)!

Skrevet

Høres ut som hun har bedre kjemi med de andre. At du er utydlig, og at din innblanding var uønsket.

Anonymkode: 36972...735

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde tolket dette som at hun har noen helseutfordringer eller greier som pågår hjemme - som påvirker irritabilitet.

Bare la henne styre showet med bilkjøring, og la være å hjelpe osv.

Vask din del, og det er det. 

Anonymkode: d0847...856

• Liker 2
Skrevet

Du er utydelig og gir henne medarbeid.

Når du ikke vet hvor hun skal kjøre så holder du kjeft eller så tar du ansvar for å google.
Og ikke bland deg opp i hvordan hun pakker sine saker. 

Anonymkode: 94a4f...27b

• Nyttig 1
Skrevet

Hadde latt dette ligge med mindre hun aldri har vært slik før og det fortsetter. Kanskje hadde hun bare sovet dårlig, hadde noe spesielt å tenke på e.l som gjorde at hun ble lettere irritert enn ellers.

• Liker 1
Skrevet

For fremtiden: Ikke pek når du skal forklare sjåføren hvor de skal kjøre... Si det med ord. De ser på veien, ikke på deg. 

Anonymkode: f75ef...4bf

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...