Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen kvinner her som har sjekket «red pill» ideologi og brukt den kunnskapen til å forbedre sine forhold med den mannen de har satset på?

Anonymkode: 0d7a4...a23

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hallo "red pill" brukes jo for alt mulig, du må spesifisere akkurat hva det betyr i denne sammenhengen

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Trish skrev (3 minutter siden):

Men hallo "red pill" brukes jo for alt mulig, du må spesifisere akkurat hva det betyr i denne sammenhengen

I sammenheng med som det er diskutert på mange podcaster, for eksempel en YouTube kanal som heter Pearl Talk. 

Dette handler ikke om incels og kvinnehat. Dette er mer til å vise folk hvordan feminisme gjør det vanskelig for dynamikk i forhold mellom kvinner og menn. 

Jeg er ikke enig i alt som er sagt men mener at mange ting der det er snakket om har absolutt rett på seg i general debatt. 

Trigger warning — emne inneholder Andrew Tate — men han er uvanlig ydmyk denne gang. 

Skrevet

Folk er ikke her for og se på Youtube-videoer. Også dårlig reklame å skrive trigger warning over, både det og begrepet red pill er jo stort sett brukt av idioter. Ikke dermed sagt at du er det, men du fremstår fort som en.

Kan du ikke heller forklare hva du mener, med ord? Hva er red pill for deg, og hvordan mener du det kan brukes for og forbedre et forhold?

Anonymkode: cc6b0...d1a

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Trodde red pill var en p-pille jeg. Lærer stadig noe nytt 🙄😁

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Folk er ikke her for og se på Youtube-videoer. Også dårlig reklame å skrive trigger warning over, både det og begrepet red pill er jo stort sett brukt av idioter. Ikke dermed sagt at du er det, men du fremstår fort som en.

Kan du ikke heller forklare hva du mener, med ord? Hva er red pill for deg, og hvordan mener du det kan brukes for og forbedre et forhold?

Anonymkode: cc6b0...d1a

Red pill (hvertfall denne) ideologi handler om å se mange menns perspektiv/hvordan de opplever mange kvinner — og hvordan de kan ha et bra samliv. 

Skrevet

Red pill er kvinnefiendtlig så nei, bare mannetapere følger sånt squip. Menn som skylder på feminisme for at damer ikke lever underkuet som blowjob maskiner til enhver tid mannen får lyst og helst på veldedighet til menn som kvinnene ikke engang er tiltrukket av. Menn som ikke har ambisjoner og disiplin til å ta tak i livet sitt og skylder på feminisme for at det går dritt haha

Anonymkode: 53159...538

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet

SÅ man må ha sett Matrix for å skjønne hvor du vil hen med innlegget ditt? Forklar deg i stedet, og ikke kom med YouTube.

Anonymkode: cc4a8...ce2

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Red pill (hvertfall denne) ideologi handler om å se mange menns perspektiv/hvordan de opplever mange kvinner — og hvordan de kan ha et bra samliv. 

Intetsigende forklaring. 

Anonymkode: aa1e8...5dd

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I sammenheng med som det er diskutert på mange podcaster, for eksempel en YouTube kanal som heter Pearl Talk. 

Dette handler ikke om incels og kvinnehat. Dette er mer til å vise folk hvordan feminisme gjør det vanskelig for dynamikk i forhold mellom kvinner og menn. 

Jeg er ikke enig i alt som er sagt men mener at mange ting der det er snakket om har absolutt rett på seg i general debatt. 

Trigger warning — emne inneholder Andrew Tate — men han er uvanlig ydmyk denne gang. 

Etter å ha sett videoen er inntrykket helt ærlig at red pill handler om at kvinner skal være mer medgjørlig og lettere for menn å ha med å gjøre . Kvalmt og kvinnefiendlig spør du meg . 

Endret av FruR
  • Liker 10
Skrevet (endret)
FruR skrev (37 minutter siden):

Etter å ha sett videoen er inntrykket helt ærlig at red pill handler om at kvinner skal være mer medgjørlig og lettere for menn å ha med å gjøre . Kvalmt og finnefiendlig spør du meg . 

Nå blir jeg sikkert skutt, men syns Tate har et poeng. Menn skal lede og vi må derfor dermed være co pilot siden 2 ledere i et forhold funker dårlig, en må ta ansvaret. 

Endret av Sofie Maria
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, mannen og jeg har et bra samliv. Vi har ikke hatt en eneste krangel eller drama på de årene vi har vært sammen, ingen har bedratt den andre på noen som helst måte, motarbeidet den andre eller mistet interessen. Og vi trenger av en eller annen grunn ikke å "jobbe hardt for forholdet", det kommer av seg selv.

Med eksene krevde de at jeg så deres perspektiv, og det var masse krangel. Problemet er at deres ønsker gikk på akkord med mitt velvære, og man gjør ikke livet sitt kjipere for andres skyld. Man har bare ett liv. 

Anonymkode: 8071a...b35

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

Nå blir jeg sikkert skutt, men syns Tate har et poeng. Menn skal lede og vi må derfor dermed være co pilot siden 2 ledere i et forhold funker dårlig, en må ta ansvaret. 

Hvorfor skal kvinner gå på akkord med seg selv og underkaste seg mannen? Du har bare ett liv. Ikke bruk det på å gjøre noe du ikke vil bare fordi noen har beordret deg det. I mitt forhold har vi ingen ledere. De fleste avgjørelser blir tatt etter drøfting og konsensus. På områder som er uviktige for meg kan han bestemme alene, og vise versa. Jeg driter for eksempel i hvilken bil vi kjøper eller hva slags interiør vi har i huset. Han driter i hva vi har til middag, da han er altetende. Så er det områder som er viktige for oss begge, og der forhandler vi. Helt uten drama og spetakkel. Den løsningen som passer best for begge, går vi for. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Sofie Maria skrev (6 minutter siden):

Men et forhold blir vel til et forhold når to personer samarbeider om et liv og hverdag? Hjemme his meg er det hvertfall ingen som leder forholdet, vi samarbeider og det finns kanskje oppgaver og mål vi setter oss hvor en får et større lederansvar. Men det er jo ingen som leder forholdet vårt…

• Liker 7
Skrevet
Sofie Maria skrev (19 minutter siden):

Jeg er veldig uenig . Jeg tror de beste forholdene er der hvor begge parter er likeverdige og samarbeider . Det bør unngåes at en skal lede og en skal vær copilot. Samarbeid , GJENSIDIG respekt ( ikke bare at kvinne skal respektere mann men faktisk begge veier) og flat struktur er tingen.👍🏻

• Liker 3
Skrevet

Aner ikke hva red pill går ut på . Har sett endel videoer med Pearl talk og syntes den damen lider av Stockholm syndromet. Meget ensidig syn på ting. Det blir enten eller, fremfor både og. 

Anonymkode: cc72a...46b

• Liker 3
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

Etter å ha sett videoen er inntrykket helt ærlig at red pill handler om at kvinner skal være mer medgjørlig og lettere for menn å ha med å gjøre . Kvalmt og kvinnefiendlig spør du meg . 

Hvis du mener dette er kvinnefiendtlig. Er da ideologien du følger fiendtlig mot menn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Altså, mannen og jeg har et bra samliv. Vi har ikke hatt en eneste krangel eller drama på de årene vi har vært sammen, ingen har bedratt den andre på noen som helst måte, motarbeidet den andre eller mistet interessen. Og vi trenger av en eller annen grunn ikke å "jobbe hardt for forholdet", det kommer av seg selv.

Med eksene krevde de at jeg så deres perspektiv, og det var masse krangel. Problemet er at deres ønsker gikk på akkord med mitt velvære, og man gjør ikke livet sitt kjipere for andres skyld. Man har bare ett liv. 

Hvordan kan du si at han mener det samme. Er ikke mulig at han går på akkord med seg selv, uten at du innser det?

Skrevet

… mens 90% av KG handler om at menn skal være mer medgjørlige og lettere for kvinner å ha med å gjøre.

#selvinnsikt

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil mene at dette handler om at både menn og kvinner går i seg selv og spør seg — og svarer ærlig hva de virkelig ønsker/forventer av en ektefelle og hører på hverandre. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...