Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men jeg kjenner på sjalusi i forhold til hunden vår... Det er min hund, og jeg skjemmer den bort så godt jeg kan. Godbiter, lek og turer, og mye kos. Likevel virker det som om den foretrekker kos fra mannen min over kos meg😪 Selv om han knapt nok gidder å lufte den, eller stelle og leke med den. Men det han gjør er jo å gi 'smaksprøver' ved middagsbordet osv. Mens jeg må ta kloklipp og slike ting. Altså tror jeg hunden forbinder han med bare gode ting.

Vet ikke hva jeg lurer på egentlig, men jeg tror jeg vil at hunden skal like meg best🙈

Anonymkode: a022f...d5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunden har nok ikke respekt for mannen din, den bare vet hvem av dere som er lettest å utnytte. Hunden min liker mannen best fordi han aldri støvsuger😂

Anonymkode: 1b4a8...383

• Liker 3
Skrevet

Hunder er noen egoistiske dass og det får man ikke gjort noe særlig med. De går dit de blir forgudet mest.

Anonymkode: 857e1...ea6

Skrevet

Takk, du har nok sikkert rett, det er jeg som står for alle denkjipe tingene mens han bare forbindes med kos. Men plager meg litt likevel 😅

Skrevet

Hunden ser -av grunner jeg ikke kan vite- på mannen din som lederen av flokken.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. Du kan jo prøve å skape et tettere bånd med hunden, gå på lange turer, lære den triks og gi godbiter ? Det er vanskelig, men jeg skjønner at det er veldig kjipt...

Anonymkode: 42205...5ca

Gjest Moth-Ear-Earth
Skrevet

Hunden forbinder nok mannen din med kos og godbiter.

Skrevet
Snok1 skrev (2 minutter siden):

Dette tror jeg er rett. En voksen mann i familien blir nok ansett som leder. Hunden ønsker å innynde seg hos ham.

Anonymkode: 3c88a...926

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Tja kanskje, men det virker faktisk mer som at de rotter seg sammen for å slippe unna alt som ikke er kos eller godis. Verken hund eller mann fremstår som ledertyper i hjemmet altså. 

• Liker 1
Skrevet

Og missforstå meg ikke, jeg elsker begge to altså! Men litt missunlig på mannen som får så mye kos fra hunden, mens jeg blir oversett😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Verken hund eller mann fremstår som ledertyper i hjemmet altså. 

Hunden ser dessverre ikke på dette på samme måte som deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og missforstå meg ikke, jeg elsker begge to altså! Men litt missunlig på mannen som får så mye kos fra hunden, mens jeg blir oversett😂

Det forstår jeg. Kjærlighet er ikke rettferdig, dessverre.

Skrevet

Slik er det her også. Jeg som gjør de kjipe tingene.

Anonymkode: 7ef33...a8d

Skrevet
Snok1 skrev (28 minutter siden):

Hunden ser dessverre ikke på dette på samme måte som deg.

Du har nok rett i det😄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Slik er det her også. Jeg som gjør de kjipe tingene.

Anonymkode: 7ef33...a8d

Får vel prøve å pushe noen av de kjipere tingene over på mannen😄 

Skrevet

Hunder bryr seg ikke om hvem som er "leder" eller slike ting, det er utdatert kunnskap vi for lengst har kommet forbi. Hunden holder seg hos din mann fordi det er der den får best godbiter (smaksprøver av middag osv.) Hunder gjør det som gagner dem, men vær du sikker på at han er glad i deg også 😊

Anonymkode: 102cc...6cd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hunder bryr seg ikke om hvem som er "leder" eller slike ting, det er utdatert kunnskap vi for lengst har kommet forbi. Hunden holder seg hos din mann fordi det er der den får best godbiter (smaksprøver av middag osv.) Hunder gjør det som gagner dem, men vær du sikker på at han er glad i deg også 😊

Takk😊 Joda vet den er glad i meg også, blir bare litt missunlig på mannen som får så mye oppmerksomhet noen ganger🙈🙈 Vet det er tull egentlig, og et 'ikke-problem'. Måtte bare lufte litt.

Takk for alle svar!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er litt merkelig det der. Har to gamle hunder på 13 og 14 år. Jeg er dame og hver gang jeg har hatt kjæreste (menn) så har hundene nesten glemt meg og gjør ALT for å please mannen. Dette til tross for at jeg har gått/går turene, matet, koset og ellers gitt det meste av stell. 

Han jeg er sammen med nå bryr seg egentlig ikke noe særlig om hundene. Han er snill med dem, men er ikke den som vil kose noe særlig med dem eller lignende. Han er mer likegyldig til dem. Likevel elsker hundene han mer enn meg virker det som.

Jeg har alltid tolket det som at de har sett på mennene som lederne. 

Synes det er rart om de skulle være så opptatt av min nåværende kjæreste pga godbiter og kos, når han nesten aldri gir dem det. Ville vært mer lønnsomt for hundene å komme til meg eller ungene da. Men vi er nesten som luft å regne når mannen er i hus, merkelig nok. 

Anonymkode: 27fee...8be

Skrevet

Vi har hatt både en tispe og en hannhund, felles for dem begge er at de velger menn, uavhengig av hvem som gir dem mat eller ikke.

Hjemme hos oss så er det dama som gir hunden mat og den som av og til gir den middagsrester. Selvfølgelig liker hunden alle i familien, men om alle i familen ropte på hunden samtidig, ville den kommet til meg 10 av 10 ganger.

Den kan la andre familiemedlemmer gå på do alene, men han skal være med visst det er meg (du går ikke på do uten meg blikket), om jeg ikke slipper den inn så legger den seg utfor døra til jeg kommer ut igjen.

Er jeg på utsiden av huset, så maser den på de andre til den blir sluppet ut. Om andre er på utsiden og jeg på innsiden, så vil den være inne.

Den har nok sine grunner for å følge mest etter meg, men hvorfor er vanskelig å svare på. Ser at alfahann teorien er ut som noen skriver ovenfor, så visst det ikke er det så må det være andre grunner. Og vi kan ikke menneskligjøre hunder, den tenker stort sett på hva som gavner den selv best, så da må den se noen fordeler med og velge meg.

Om vi får besøk så vil alltid hunden plukke ut mannfolk først, og den mannen som er størst får mest oppmerksomhet, det gjaldt både tispa og hannhunden vi har nå.

Anonymkode: 5dc99...a69

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...