AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Var litt vanskelig å finne fra kvinners perspektiv, fant mye om menn som kom med sine erfaringer når det gjaldt dating, noe nytt, noe kvinnehatende. Så håpet det ville være litt mer objektivitet her. Forstår at mange har det travel derfor oppsumert: Om du var forelsket i en mann, kunne du blitt sammen med han uten et vanlig sex liv? Uansett om du leser alt eller bare svarer på oppsumerings spørsmålet takk for innputtene. Er i ukjent territorium her så setter pris på at dere tar dere tid til å være konstruktive. Møtte en helt fantastisk mann som nå er en av mine beste venner mitt første år borte fra Norge, men vi var bare venner siden jeg var i forhold, og når vi ble enda bedre kjent og begynte å lure på hvorfor han var singel. Fortalte han meg om skulle det noen gang være en situasjon som krevde det skulle han kunne klart å ha sex. Det bare ville vært vanskelig for flere grunner, så selv om han ikke kaller seg for aseksuell da han fortsatt er interessert i kvinner, så lever han i praksis som at han er det. Jeg har nå vært singel en god stund, og følelsene mine for han er nå blitt veldig dype. Han brukte aldri å flørte med meg eller si noen ting som kunne blitt sett på som upassende. Men når jeg først begynte å se om jeg kunne teste grensene litt begynte han tilbake og eskalerte veldig i går. Isteden for å dra ut var vi hjemme til han og koste oss med en boks vin, det som startet med klem og vanlig kos, førte til at han lå og holdt rundt meg tils jeg snudde meg og kysset han. Tilbrakte resten av kvelden mellom å skifte ved kose oss med filmen og kose oss med kliningen. Voknet med at han bare så på meg med et smil, vi koste litt mer mens jeg ble våken. Noen timer etter ble han litt mer alvorlig, han sa han ikke ønsket å ødelegge øyeblikket men viste ikke hva gårdagen betydde. At det var så lenge siden han hadde gjort noe i nærheten av dette så han satt utrolig pris på det, men forstod når jeg snart måtte hjem om jeg bare ville late som at det ikke hadde skjedd og gå tilbake som vanlig. Jeg sa at jeg ville dra dette lenger og finne ut om det kan bli noe skikkelig, hvor han da spurte om jeg var forberedt på det faktum at ingenting har endret seg i livet hans. Jeg kunne bare si at følelsene mine for han har bare blitt sterkere den siste tiden hvor jeg nå uten å sette noe press på han, har drømt og fantasert om den type kveld vi nå nettopp hadde hatt. At jeg selvfølgelig også har fantasert om andre ting men at jeg ikke har noen hast med å finne ut i hvilken type form det eventuelt vil ta. At vi kunne tenke på det som et romantisk men aseksuelt forhold når det kommer til selve sex biten, og skulle jeg komme til et punkt hvor jeg kjenner at jeg trenger mer. Så kan vi snakke ut først om hva som er realistisk. Slik at han ikke føler noe press ved at jeg plutselig skulle ville bli tilfredstilt i øyeblikket. Hans bekymring var at potensielt seksuell frusterasjon ville kunne ende opp med å ødelegge ikke bare et romantisk forhold men også vennskapet vårt. Han hadde også drømt om dette, og han hadde vært våken og gått fram og tilbake om han skulle si noe som helst eller ikke. Men fordi vennskapet vårt betyr så mye for han var han redd for å risikere det ved å ikke være ærlig og direkte. Om jeg ønsket å komme tilbake til han i kveld eller i morgen kveld avhengig av hva som passet med jobb. Fortsette der vi slapp og utvikle og finne ut av ting derfra så kom han ikke til å ta det opp igjen. Men ville gi meg valge fordi han føler jeg fortjener å gå inn i dette med fullstendig åpne øyne. Han sa det kanskje ville vært greit om jeg fikk litt annet perspektiv på ting så derfor er jeg her i tillegg til at jeg har lest meg litt mer opp på hva jeg kan forvente i et slikt forhold. Anonymkode: 3dcac...bae
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 Om jeg kunne vært med en aseksuell person? Nei da syns jeg hele poenget med forhold faller vekk. Det vil jo bare bli et vennskap. Anonymkode: 6b660...448 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #3 Skrevet 14. januar 2023 Nei, jeg hadde aldri vurdert et forhold med en som ikke ønsket å ha et sexliv. Anonymkode: 512a8...ddd 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #4 Skrevet 14. januar 2023 Nei, da kan man like gjerne bare være venner. Forskjellen på et vennskap og et forhold er jo at man har en seksuell relasjon med den man er i et forhold med. Det å få dekt sine seksuelle behov er fundamentalt viktig i et forhold. Anonymkode: 01d2e...9a8 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #5 Skrevet 14. januar 2023 Nei, ville beholdt han som bestevenn for han blir uansett ikke noe mer enn det uten sex Anonymkode: 2ce18...864
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #6 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, da kan man like gjerne bare være venner. Forskjellen på et vennskap og et forhold er jo at man har en seksuell relasjon med den man er i et forhold med. Det å få dekt sine seksuelle behov er fundamentalt viktig i et forhold. Anonymkode: 01d2e...9a8 Jeg ser deler av teksten min ble feil redigert for mye: Når jeg skrev selve sex biten gjaldt det spesifikt PIV. Han er åpen til å dekke mine seksuelle behov, bare at det ikke vil bli gjort direkte med penis og vaginal sex. Han har også sagt han er villig til å av og til prøve sex når det lar seg gjøre. Men det blir ikke like regelmessig pga det medisinske. Anonymkode: 3dcac...bae 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #7 Skrevet 14. januar 2023 Jeg sliter litt med å fange opp om han er aseksuell eller fysisk ute av stand til å ha sex med penetrering eller om det andre medisinske årsaker som reduserer evnen til å gjennomføre samleie Anonymkode: 32363...dae 6 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #8 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg sliter litt med å fange opp om han er aseksuell eller fysisk ute av stand til å ha sex med penetrering eller om det andre medisinske årsaker som reduserer evnen til å gjennomføre samleie Anonymkode: 32363...dae Skulle forklart det bedre tenkte det var klart når jeg ser at han ikke kaller seg aseksuell er interessert i kvinner så lever i praksis som at han er det. Redusert evne til å gjennomføre samleie på normalt basis vil vel være så rett kategori jeg kan si uten å skal utlever medisin historikken hans. Anonymkode: 3dcac...bae
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #9 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Om du var forelsket i en mann, kunne du blitt sammen med han uten et vanlig sex liv? Anonymkode: 3dcac...bae Ja. Lett. Sex er bare en av «en million» variabler som utgjør et forhold for meg. Ikke noe står og faller utelukkende på sex. Anonymkode: f7958...c5e 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #10 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nei, da kan man like gjerne bare være venner. Forskjellen på et vennskap og et forhold er jo at man har en seksuell relasjon med den man er i et forhold med. Det å få dekt sine seksuelle behov er fundamentalt viktig i et forhold for min egen del. Jeg kan selvfølgelig ikke uttale meg så bombastisk på andre sine vegne, da alle er forskjellig. Anonymkode: 01d2e...9a8 Sånn. Rettet på innlegget ditt jeg. Bare hyggelig. Anonymkode: f7958...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #11 Skrevet 15. januar 2023 Er det ikke mulig med ett forhold hvor du har flere? Han for hverdagen, andre for det seksuelle? Anonymkode: fe648...6a5 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #12 Skrevet 15. januar 2023 Kos, kyss og klem er viktigere for meg enn PIV. Og til de som sier man like godt bare kan fortsette å være venner, jeg sitter ikke i armkroken eller spooner med mine venner!! Anonymkode: bc0b7...f92 1 2
Nassenøff Skrevet 15. januar 2023 #13 Skrevet 15. januar 2023 Ja det ville jeg ikke sett på som hinder 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #14 Skrevet 15. januar 2023 Hvis det «bare» er penetrering som er problematisk og situasjonen ellers er slik du beskriver ts, så kunne jeg godt ha vært i et forhold med ham ja. Anonymkode: c7a6c...c23 7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #15 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ser deler av teksten min ble feil redigert for mye: Når jeg skrev selve sex biten gjaldt det spesifikt PIV. Anonymkode: 3dcac...bae Da hadde jeg i hvert fall ikke brydd meg! PIV er jo noe av det minst spennende og deilige med sex for min del. PIV er mest en koselig avslutning på sex, mest for mannen sin del. Anonymkode: f7958...c5e 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #16 Skrevet 15. januar 2023 Hva skal du med han hvis han ikke kan gi deg barn? Anonymkode: 2583f...2ad
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #17 Skrevet 15. januar 2023 Personlig kunne jeg ikke vært i et forhold med en som ikke vil ha/kan ha sex. For meg er det en av de større forskjellene på vennskap og kjærlighet, og jeg tror at det kunne blitt et problem relativt kjapt inn i forholdet. Anonymkode: dd7cc...921
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #18 Skrevet 15. januar 2023 Han er villig til å tilfredsstille deg på andre måter enn samleie, så det hadde ikke vært en dealbreaker for meg. Anonymkode: 0bb44...6da 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #19 Skrevet 15. januar 2023 Kanskje, hvis han kunne tilfredsstillt meg på andre måter enn penetrering. Bruke hender og munn så hadde det vært ok. Anonymkode: f0d6d...972 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #20 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kos, kyss og klem er viktigere for meg enn PIV. Og til de som sier man like godt bare kan fortsette å være venner, jeg sitter ikke i armkroken eller spooner med mine venner!! Anonymkode: bc0b7...f92 Folk som sier dette gjør det mest sannsynlig for å trolle. Alternativt er de usedvanlig korttenkte og rimelig beskjedent utviklet rent kognitivt. Anonymkode: f7958...c5e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå