AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Har fått et skikkelig fælt utslett i ansiktet. Hatt i to uker. For to uker siden fikk jeg derfor en salve av fastlegen mot sopp siden han mente det var det. Etter to dager med denne ble utslettet mye verre og jeg dro til lege som ba meg slutte med denne og satte meg på antibiotika. Fem dager senere var jeg enda verre igjen, dro på nytt til lege som skaffet meg ø-hjelpstime hos hudlege. Fikk der en annen krem + en annen antibitoika. Dette var på tirsdag, og er nå verre enn noen gang. Hele ansiktet mitt BRENNER og jeg ser ut som en salami. Det gjør vondt å snakke og røre på meg fordi huden i ansiktet er så stiv. Hva gjør jeg??? Anonymkode: d12e6...8bc
Solerin Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 Du bør få deg time til hudlege. Få fastlegen din til å henvend deg.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #3 Skrevet 14. januar 2023 Solerin skrev (2 minutter siden): Du bør få deg time til hudlege. Få fastlegen din til å henvend deg. Les hi. Anonymkode: cc65c...38f
Million Skrevet 14. januar 2023 #4 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har fått et skikkelig fælt utslett i ansiktet. Hatt i to uker. For to uker siden fikk jeg derfor en salve av fastlegen mot sopp siden han mente det var det. Etter to dager med denne ble utslettet mye verre og jeg dro til lege som ba meg slutte med denne og satte meg på antibiotika. Fem dager senere var jeg enda verre igjen, dro på nytt til lege som skaffet meg ø-hjelpstime hos hudlege. Fikk der en annen krem + en annen antibitoika. Dette var på tirsdag, og er nå verre enn noen gang. Hele ansiktet mitt BRENNER og jeg ser ut som en salami. Det gjør vondt å snakke og røre på meg fordi huden i ansiktet er så stiv. Hva gjør jeg??? Anonymkode: d12e6...8bc Gå tilbake til hudlegen og forklar at alt ble verre av den behandlingen han/hun foreskrev først. Nytt forsøk. Kanskje ta en hudprøve, sjekke under mikroskop eller hva de nå gjør.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #5 Skrevet 14. januar 2023 Kan det være at det blir verre før det blir bedre? Anonymkode: cc65c...38f 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har fått et skikkelig fælt utslett i ansiktet. Hatt i to uker. For to uker siden fikk jeg derfor en salve av fastlegen mot sopp siden han mente det var det. Etter to dager med denne ble utslettet mye verre og jeg dro til lege som ba meg slutte med denne og satte meg på antibiotika. Fem dager senere var jeg enda verre igjen, dro på nytt til lege som skaffet meg ø-hjelpstime hos hudlege. Fikk der en annen krem + en annen antibitoika. Dette var på tirsdag, og er nå verre enn noen gang. Hele ansiktet mitt BRENNER og jeg ser ut som en salami. Det gjør vondt å snakke og røre på meg fordi huden i ansiktet er så stiv. Hva gjør jeg??? Anonymkode: d12e6...8bc Dette er en allergisk reaksjon. Du kan reagere på antibiotikaen eller kombinasjonen av den og kremen. Eller du har fått feil,diagnose og dermed feil behandling for din type eksem. Du bør avslutte behandlingen og tilbake til legevakten. Vet det er kjipt, men jeg ville ikke ventet med dette. Anonymkode: ec880...90c
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 Er det kortison i kremene? Hvis det er rosacea så blir det gjerne verre av kortison, og krever annen behandling. Anonymkode: 204fd...cbb 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #8 Skrevet 15. januar 2023 Kremen Elidel ser for meg ut til å være en potet når det gjelder eksem. Den er ikke på blåresept for alle diagnoser. Be etter den og se. Anonymkode: ed50f...f5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå