AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Jeg har et veldig lite wc uten varme. Rommet er smalt, 75 cm. Dybden på rommet er 120 cm. Den eneste muligheten for varmeelement er å plassere en liten veggovn (ca 30 x 35 cm) på motsatt side av vasken - som også tar sin plass (ca 22 cm i dybden - uten underskap). Reflektorovn går dessverre ikke pga avstand til tak. Når man sitter på do, så vil ovnen komme veldig nærme. Er det noen som har veggovn på tilsvarende toalettrom, og syns det går greit? Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg bør la være eller gå for det 🤔 Anonymkode: fec28...ffc
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 Vi har selv ett lite gjeste-wc. Vårt er ca 100cm x 160cm, og har den minste Mill ovnen hengende på ene siden av toalettet. Var nettopp innom å sjekket etter jeg så tråden din, kan ikke legge merke til noe særlig strålingsvarme fra ovnen. Vår står på 27 grader, og blir ikke varmere enn at jeg kan legge hånden inntil på front, varmen går stort sett rett opp 👍 Anonymkode: a993b...39d 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #3 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Vi har selv ett lite gjeste-wc. Vårt er ca 100cm x 160cm, og har den minste Mill ovnen hengende på ene siden av toalettet. Var nettopp innom å sjekket etter jeg så tråden din, kan ikke legge merke til noe særlig strålingsvarme fra ovnen. Vår står på 27 grader, og blir ikke varmere enn at jeg kan legge hånden inntil på front, varmen går stort sett rett opp 👍 Anonymkode: a993b...39d Godt å høre at den ikke avgir særlig kontaktvarme. Jeg tenker også litt på selve plassen, om det blir veldig trangt. Det er bare 75 cm i bredden, og vasken tar 22 cm. Ovnen bygger 8 cm ut fra vegg, og kan kun monteres på motsatt av side av vasken, ikke ved siden av toalett. Det er ikke mye plassen å boltre seg på, for å si det pent Har du den i glass? Anonymkode: fec28...ffc
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #4 Skrevet 14. januar 2023 Jeg har denne på badet https://www.elektroimportoren.no/mill-invisible-panelovn-250w/5401719/Product.html Den går 5,8 cm ut. Lite kontaktvarme Anonymkode: 8555c...d55
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #5 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har denne på badet https://www.elektroimportoren.no/mill-invisible-panelovn-250w/5401719/Product.html Den går 5,8 cm ut. Lite kontaktvarme Anonymkode: 8555c...d55 Brakett kommer i tillegg, så akkurat denne vil måle rundt 8,5 cm ferdig montert. Derfor jeg kikker på modellen i glass, fordi den er bittelitt mindre i dybden. Anonymkode: fec28...ffc
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 Tar gjerne flere innspill Anonymkode: fec28...ffc
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Godt å høre at den ikke avgir særlig kontaktvarme. Jeg tenker også litt på selve plassen, om det blir veldig trangt. Det er bare 75 cm i bredden, og vasken tar 22 cm. Ovnen bygger 8 cm ut fra vegg, og kan kun monteres på motsatt av side av vasken, ikke ved siden av toalett. Det er ikke mye plassen å boltre seg på, for å si det pent Har du den i glass? Anonymkode: fec28...ffc Ja, er den i glass vi har. Bygger totalt 75 mm ut fra vegg. Anonymkode: a993b...39d
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #8 Skrevet 16. januar 2023 Vi testet den lille Mill-veggovnen på et knøttlite bad, varmet ikke nok i det hele tatt. Selv om det stod på at den skulle varme opp et så lite rom. Så at Mill-varmeovner generelt hadde fått dårlige kritikker da vi kjøpte den, eller så det dessverre etterpå. Anonymkode: fde18...f57
enkefru Skrevet 16. januar 2023 #9 Skrevet 16. januar 2023 (endret) Feil Endret 16. januar 2023 av Fjugur
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #10 Skrevet 16. januar 2023 Har Mill glassovn på pitte liten do. Hadde den på 21 grader lenge, ble for kaldt, så usikker på om den vinter godt nok. Skrudde den opp til 23 grader i går, da ble det bra! Anonymkode: cf3fd...584
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #11 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi testet den lille Mill-veggovnen på et knøttlite bad, varmet ikke nok i det hele tatt. Selv om det stod på at den skulle varme opp et så lite rom. Så at Mill-varmeovner generelt hadde fått dårlige kritikker da vi kjøpte den, eller så det dessverre etterpå. Anonymkode: fde18...f57 Hvilken av ovnene hadde du, den i glass eller i stål? Jeg har mill i stua og den varmer veldig godt. Hvis en 250w ovn ikke klarer å gi grei varme til et toalettrom under 1 m2, så er det noe feil på ovnen. På bad så har man ofte avtrekk som kanskje gjør at man bør ha sterkere watt enn bare 250? Jeg vet ikke, jeg vet bare det blåser mye kald luft fra avtrekket på mitt toalettrom, som gjør at jeg har måttet lukke det en del (og det kan man ikke på et bad). Ser for meg at det kan dra en del varme, vet ikke Anonymkode: fec28...ffc
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #12 Skrevet 16. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har Mill glassovn på pitte liten do. Hadde den på 21 grader lenge, ble for kaldt, så usikker på om den vinter godt nok. Skrudde den opp til 23 grader i går, da ble det bra! Anonymkode: cf3fd...584 Så bra! Jeg har ikke noe annet alternativ enn veggovn, og da må det enten bli Mill eller den fra BEHA. Og sistnevnte er ikke så veldig veldig fin? Takk for tips, får skru den rett opp på 23 med en gang da Anonymkode: fec28...ffc
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #13 Skrevet 17. januar 2023 Sånn for ordens skyld, det er plassen og ikke varmen jeg lurer på. Altså om dette vil bli veldig trangt (allerede veldig trangt), eller om det går helt fint Anonymkode: fec28...ffc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå