Gå til innhold

Er dette greit? Han hadde sex med meg mens jeg sov

Anbefalte innlegg

Skrevet

Obs, langt innlegg

I går hadde vi en vanskelig kveld, egentlig skulle vi kose oss, men et eller annet gikk galt og det endte med at han sa masse stygt til meg, sa unnskyld, ville ha nærkontakt, ble sint igjen, og slik fortsatte det. 

Ligger mye frustrasjon bak for hans del, bla lite sex, jeg sliter veldig med lysten, både fordi forholdet ikke fungerer, og fordi jeg har så mye problemer og symptomer (kptsd) at jeg aldri skulle vært i noe forhold. 

Egentlig bryr jeg meg ikke, jeg har tidligere når vi har snakket om det sagt jeg synes det er greit å "ha sex i søvne". Altså feks at en av oss tar på den andre slik at jeg våkner av at han slikker meg, eller motsatt, vi har ikke gått veldig i detalj, men så har det heller aldri skjedd siden jeg av en eller annen grunn reagerer nesten litt aggressivt dersom han tar på meg i sovne, iflg han.

Men i går våknet jeg av at han hadde sex med meg, jeg synes ikke det var greit, men orket rett og slett ikke å protestere, lot han gjøre seg ferdig mens jeg lot som jeg sov for å unngå flere konfrontasjoner.

Føler meg ikke voldtatt eller skadet på noe måte, mer likegyldig. Samtidig lurer jeg på om jeg er så skadet av tidligere forhold med psykisk vold og barndoms traumer at jeg ikke har noe kompass som fungerer. 

Hva tenker dere om denne episoden egentlig? Burde jeg reagere? Er det noe galt med meg siden jeg ikke gjør de

Jeg vet jeg bør, må gjøre det slutt, har forsåvidt gjort det, flere ganger. Problemet er at han lar meg ikke gå. 

Anonymkode: 52e10...e27

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sagt at det er greit, så nei, han har ikke gjort noe galt her.

Anonymkode: 5886b...1a3

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Hvis han ikke lar deg gå må du ta det med politiet og få besøksforbud. 

Endret av I Grosny
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke tilstrekkelig. Det skal være spesifikt samtykke hver eneste gang. 

Anonymkode: 350dd...c8f

• Liker 11
  • Nyttig 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg tenker at du må si fra tydelig at han ikke kan ha sex med deg når du sover. Tenker det er kompasset ditt som skurrer når du sliter med lysten men samtidig sier det er greit at han har sex med deg mens du sover. For det er jo ikke greit, da hadde du ikke reagert. Samtidig så er det jo tonedøvt og idiot av ham å utnytte dette i en situasjon der han vet at du uansett sliter med lysten, høres ikke ut som noen å ta vare på, og det skriver du jo selv at du innser. ❤️ 

Jeg tenker også at ingen trenger å "la deg gå". Om du går er ditt valg. Han trenger ikke være enig. Han trenger ikke like det. Og om han saboterer for det, planlegg å gjøre det en gang han ikke er hjemme.  

Finn ut for deg selv, hva trenger du, hvilken støtte trenger du, for å greie å gå en gang for alle. Kanskje det er ting som er utenfor rekkevidde, men jeg synes det hjelper å lage en fantasi der man forestiller seg at man har alt det tilgjengelig, for da vet man hva man jobber mot + at man kan kanskje finne alternativer. I stedet for å bare sitte med den enorme "jeg får det ikke til"-følelsen. 

Lykke til, heier på deg! 

Skrevet

Du skriver selv at du har sagt det er greit han forsyner seg når du sover, hvis du da ikke protesterer når han gjør det, hvordan skal han da vite at han har gjort noe galt? Jeg og kjæresten har også en deal på at jeg kan forsyne meg når jeg vil, da har jeg fått et samtykke på forhånd, hvis hun plutselig skulle synes det var ugreit, så hadde jeg forventet at hun sa det, hvis ikke hadde jeg naturlig nok tenkt at det var greit

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei det er ikke greit. Syntes det er skikkelig ekkelt at han i det heletatt tenner på å ha sex med deg mens du «ikke er med på det», jeg hadde hvertfall følt meg voldtatt og blitt skikkelig disgused. Han har ikke noe respekt for deg.

Ingenting galt med deg, kan jo hende du syntes det går fint at han gjør slikt. Men i bunn og grunn så er det ikke lov.

Anonymkode: 96e36...54d

• Liker 8
Skrevet

For meg så leser jeg det som ett overgrep. Vekke for sex, mens man gjør ting dere har avtalt er ok, men dette er jo ikke ok. Virker ikke som du hadde lyst.. det er ikke alle voldtekter der personen klarer å si ifra, eller orker å gjøre motstand. Det er fortsatt voldtekt og ett overgrep. Kjenner du at dette var over streken for deg, så var det det! Det er jo noe, siden du velger å skrive ett innlegg om dette. Får du noe hjelp for å takle kptsd, traumer og div? 

Anonymkode: c5809...8cb

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er bare du som kan svare på om det er greit eller ikke. Synes du ikke det, er det ikke greit

Anonymkode: a7a79...e2a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Fy faen. dette er voldtekt, ingen tvil. Dessuten høres han ut som en umoden dritt. Og nå er han jo voldtektsforbryter, ergo et udyr.

Anonymkode: 10726...bf1

• Liker 10
Skrevet

Hvis ei venninne hadde fortalt deg dette, hva hadde du sagt til henne?

Jeg tror du vet svaret. 

Dette høres ikke ut som et sunt og trygt forhold. Kom deg ut av det om du kan.

Anonymkode: b7ffa...2e1

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette utsagnet må komme fra en mann. Skjerp deg.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det er ikke tilstrekkelig. Det skal være spesifikt samtykke hver eneste gang. 

Hvordan skal det foregå? Hun sov jo. Har man sagt at det er greit så har man gitt samtykke. Hvordan tenker du jeg skal kunne vekke mannen med en blowjob eller sex om jeg må vekke ham for å spørre om det er greit først?

Anonymkode: 715e1...0c3

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, i den settingen syns jeg ikke det er greit. Uansett hva dere har snakket om og avtalt tidligere så ville en oppegående mann forstått at den kvelden ikke var tiden for det. 

Og jeg håper du forstår at du fortjener en oppegående mann. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei

Anonymkode: 40e2d...533

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan skal det foregå? Hun sov jo. Har man sagt at det er greit så har man gitt samtykke. Hvordan tenker du jeg skal kunne vekke mannen med en blowjob eller sex om jeg må vekke ham for å spørre om det er greit først?

Men i TS sitt tilfelle så synes jeg det er litt overskridende, siden de har problemer med "ikke nok sex" ellers. Da blir det litt feil å ta seg for i søvne. På generell basis derimot så må man ikke spørre om samtykke hver gang om man er enige om at søvnsex er greit.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er du som bestemmer om du skal gå, ikke han. Det hele er opp til deg. 
Har du et sted du kan bo midlertidig ? 

Anonymkode: 3e518...0dd

Skrevet

Han gjorde seg ferdig mens du "sov"?? Kunne skjønt greia med å begynne mens du sover, kåte deg opp mens du langsomt våkner og blir med på leken.. Men å la deg ligge der som et lik mens han bruker kroppen din, det er bare kvalmt. Og det er ikke akkurat formildende at han bruker kroppen din etter at han har sagt så mye stygt til deg og dere har kranglet. Da kan han heller ikke tenke at et "samtykke" fra tidligere gjelder, ikke i den situasjonen. Man skal være bra enkel i hue hvis man ikke skjønner det. 

Helt ok at du ikke føler deg voldtatt. Men brukt, det er du. Dette var ingen gjensidig greie, og sex skal jo liksom være gjensidig.

Kan du ikke bare pakke sakene dine og reise på krisesenter, vær så snill? Før du får enda mer å slite med ❤️

Anonymkode: 9cfbf...f9c

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette utsagnet må komme fra en mann. Skjerp deg.

Nei, jeg er en kvinne.

• Liker 1
Skrevet

Rødt flagg. Han tar seg til rette når du ikke kan si nei til sex. 

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...