AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Hva er det for noen forferdelig virus som går i Sandefjord for tiden (sikkert omegn også) Barnet mitt og partneren min har vært syke i flere uker, nå har jeg vært syk en uke også. Feber i starten men det gikk over. Nå er jeg bare slapp med sår hals og ett ørt hodet (føler meg helt fjern) samt susende ører. Var en tur hos legen men de ville ikke ta CRP og ga meg bare litt slimløsende!! Kjenner andre her også som har hatt samme greiene og er syke lenge lenge! Noen som vet hva som går? kommer vi til å bli friske uten antibiotika? Anonymkode: 27c1c...b1d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er det for noen forferdelig virus som går i Sandefjord for tiden (sikkert omegn også) Barnet mitt og partneren min har vært syke i flere uker, nå har jeg vært syk en uke også. Feber i starten men det gikk over. Nå er jeg bare slapp med sår hals og ett ørt hodet (føler meg helt fjern) samt susende ører. Var en tur hos legen men de ville ikke ta CRP og ga meg bare litt slimløsende!! Kjenner andre her også som har hatt samme greiene og er syke lenge lenge! Noen som vet hva som går? kommer vi til å bli friske uten antibiotika? Anonymkode: 27c1c...b1d CRP og antibiotika har ingen relevans i forhold til virus Anonymkode: 07f59...df9 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #3 Skrevet 14. januar 2023 Det er jo veldig mye som går da. Hvis du har sett litt på nyhetene vet du jo det. Jeg hadde covid før jul ( tok en hjemmetest for og utelukke noe annet) og var frisk en uke før jeg fikk den tøffe influensaen som går. Jeg pleier ikke og bli spesielt syk av influensa, men lå rett ut i 10 dager, og blir liksom ikke ordentlig frisk, går mye halspastiller og snytepapir. Jeg er ikke overrasket, folk rundt meg opplever det samme og vi har blitt forberedt på dette i et par år. Nå bor jeg ikke i Sandefjord da, så mulig det er annerledes der… Anonymkode: 63bd5...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #4 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er jo veldig mye som går da. Hvis du har sett litt på nyhetene vet du jo det. Jeg hadde covid før jul ( tok en hjemmetest for og utelukke noe annet) og var frisk en uke før jeg fikk den tøffe influensaen som går. Jeg pleier ikke og bli spesielt syk av influensa, men lå rett ut i 10 dager, og blir liksom ikke ordentlig frisk, går mye halspastiller og snytepapir. Jeg er ikke overrasket, folk rundt meg opplever det samme og vi har blitt forberedt på dette i et par år. Nå bor jeg ikke i Sandefjord da, så mulig det er annerledes der… Anonymkode: 63bd5...3b8 Sikkert noe av det samme, dette er nok ikke bare lokalt i Sandefjord :-). Jeg savner nesten corona for den ble man iallefall merkbart friskere av etterhvert som dagene gikk. Føler ikke dette er influensa heller, er liksom litt for frisk til det, samtidig som jeg er syk. Det verste er ringingen i ørene og det forferdelige tåkete hodet. Spørs om ikke jeg må forlenge sykemeldingen hvis ikke dette bedrer seg snart. TS her btw Anonymkode: 27c1c...b1d
Hundejente Skrevet 14. januar 2023 #5 Skrevet 14. januar 2023 dette skjer i store deler av landet, jeg er oppi det selv også. rekker knapt å bli frisk før jeg får en ny omgang. det går masse influensa, RS-virus (føles også som kraftig forkjølelse) og også covid, og man kan få dem om hverandre. Alle smitter lett, alle henger lenge i, og fordi man har svekket immunforsvar etter å ha vært syk, er det fort gjort å bli smittet på nytt, selv før man har blitt ordentlig frisk igjen. Utrolig kjipt, jeg er drittlei av å være sjuk. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #6 Skrevet 14. januar 2023 Jeg er også drittlei, og lurer på hva arbeidsgiver tenker. Er jo litt konfliktgreier på jobben fordi så jeg er redd for at folk skal tenke det er derfor jeg er sykmeldt 😞 Anonymkode: 27c1c...b1d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #7 Skrevet 14. januar 2023 Det jeg jobber (sykehus) er det Covid, Rhino, Para og RS det er mest av nå, i tillegg til vannkopper og lungebetennelse. Anonymkode: 7dcfe...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #8 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hva er det for noen forferdelig virus som går i Sandefjord for tiden (sikkert omegn også) Noen som vet hva som går? kommer vi til å bli friske uten antibiotika? Anonymkode: 27c1c...b1d Antibiotika er mot bakterier Virus er ikke bakterier Anonymkode: a4441...678 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #9 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Antibiotika er mot bakterier Virus er ikke bakterier Anonymkode: a4441...678 wow takk, så super relevant i forhold til hva som går om dagen da! Anonymkode: 27c1c...b1d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #10 Skrevet 14. januar 2023 Det er sånn i Larvik nå også. Anonymkode: 72f0b...55d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #11 Skrevet 14. januar 2023 Er sånn overalt tror jeg. Anonymkode: b6047...bd0
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #12 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): wow takk, så super relevant i forhold til hva som går om dagen da! Anonymkode: 27c1c...b1d Hæ? Hvorfor blir du sur over å få en nyttig informasjonsbit presentert helt nøytralt? Anonymkode: a4441...678 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #13 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): wow takk, så super relevant i forhold til hva som går om dagen da! Anonymkode: 27c1c...b1d Ja? Det er jo ekstremt relevant. Du spør om dere vil bli friske fra virusinfeksjon uten antibiotika og svaret er ja. Antibiotika har ingen effekt på virus. Dette er ungdomsskolelære og du bør heller være takknemmelig for at noen i det hele tatt gidder å ta seg tid til å informere deg om det. Anonymkode: ad4cc...d32 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #14 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): wow takk, så super relevant i forhold til hva som går om dagen da! Anonymkode: 27c1c...b1d Er jo veldig relevant når du lurer på om du blir frisk av virus uten antibiotika... Anonymkode: e50a4...2a2 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #15 Skrevet 14. januar 2023 Du er ikke alene. Var syk hele romjula, var på jobb uka etter, og ble syk første helgen og hele den neste uka. Fremdeles noe svimmel, svak (!), tett og DRITT LEI. Pleier SJELDEN bli "ordentlig" syk som dette med feber osv. Så det er definitivt noen kraftige saker i sving. Anonymkode: 08036...ff8
tirben Skrevet 14. januar 2023 #16 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): wow takk, så super relevant i forhold til hva som går om dagen da! Anonymkode: 27c1c...b1d 😅😅😅
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #17 Skrevet 14. januar 2023 Har du tatt korona test ? Anonymkode: c1838...c58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå