AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Jeg synes det virker som at menn ofte er fornøyd og tilfreds med en dame de egentlig ikke er så tiltrukket av, mens hos kvinner er det motsatt. Hvorfor? Anonymkode: 3b3cb...a9e
Arild37 Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 Kanskje vi er mindre opptatt av utseende enn kvinner, finnes viktigere ting enn det 5
c_buk Skrevet 14. januar 2023 #3 Skrevet 14. januar 2023 Helt ærlig tror jeg dette er en trend som er litt utdøende. Jeg skjønner det i gammeldagse forhold, når kvinnen steller hus og er en slags hybrid av hushjelp, kokk og mor. Da er det klart det er behagelig for mannen. Men i moderne likestilte forhold har jeg inntrykk av at det fenomenet du nevner også utjevnes mellom kjønnene. Skulle likt å se forskning på dette. 8 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #4 Skrevet 14. januar 2023 c_buk skrev (26 minutter siden): Helt ærlig tror jeg dette er en trend som er litt utdøende. Jeg skjønner det i gammeldagse forhold, når kvinnen steller hus og er en slags hybrid av hushjelp, kokk og mor. Da er det klart det er behagelig for mannen. Men i moderne likestilte forhold har jeg inntrykk av at det fenomenet du nevner også utjevnes mellom kjønnene. Skulle likt å se forskning på dette. Det du nevner i første avsnitt er som regel slik det er blant yngre par også. Yngre kvinner klager jo mer enn eldre kvinner over at mannen ikke bidrar hjemme. Anonymkode: 3b3cb...a9e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #5 Skrevet 14. januar 2023 Jeg tror det har noe med at en mann ser mer goder i alt kvinnen gjør for ham, dermed så er ikke utseendet det som er avgjørende. Mens kvinnen derimot er vant med å gjøre nesten alt selv, mannen er derfor ikke så viktig og det settes derfor større krav til utseendet. Anonymkode: 23aed...ed8 3 9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #6 Skrevet 14. januar 2023 Jeg som trodde menn er tiltrukket av så og si alle kvinner, og at kun puls er et krav😂 Anonymkode: 6675d...916 11 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #7 Skrevet 14. januar 2023 Fordi menn i mindre grad er nødt til å være tiltrukket av en kvinne for å kunne ha sex med henne? De har også lettere for å bare forsone seg med tingenes tilstand mtp hvilke andre fordeler de får ut av å ha kjæreste/samboer. Anonymkode: 78362...541 6 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #8 Skrevet 14. januar 2023 Han er vel tålelig fornøyd bare han får tømt seg med litt pliktsex i ny og ne. Anonymkode: 6eb50...8db 5 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #9 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi menn i mindre grad er nødt til å være tiltrukket av en kvinne for å kunne ha sex med henne? De har også lettere for å bare forsone seg med tingenes tilstand mtp hvilke andre fordeler de får ut av å ha kjæreste/samboer. Anonymkode: 78362...541 Jepp. De kan få nytelse av å ligge med noen de forakter, til og med. Anonymkode: 6eb50...8db 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #10 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det du nevner i første avsnitt er som regel slik det er blant yngre par også. Yngre kvinner klager jo mer enn eldre kvinner over at mannen ikke bidrar hjemme. Anonymkode: 3b3cb...a9e Eldre kvinner ble oppdratt en tid der det ikke var forventet likestilling i hus og hjem, så det blir litt som å si at eldre kvinner klager over at ting på internett er vanskeligere å forstå enn det yngre kvinner mener. Ting har endret seg, som naturlig er med tiden, kjønnsroller har endret seg, og at eldre kvinner derfor har mindre forventninger til menn angående husarbeid, barn og matlaging er på grunn av dette. Spørs også litt hva du legger i eldre kvinner. Jeg nærmer meg 50 år, og forventer helt klart at mannen min bidrar med halvparten av innsatsen angående hus, barn og matlaging. Det forventer de fleste kvinner av min generasjon, og også mine foreldre delte og deler på slikt. I deres generasjon er det imidlertid mye ulikt. Noen som er veldig påvirket av at de vokste opp med gamle kjønnsroller, og noen som er flinke til å dele på ansvaret for husarbeid. Mens mine foreldre delte og deler har min søster en svigermor og svigerfar der han ikke rører husarbeid og matlaging. Ikke engang nå når han er blitt pensjonist, og egentlig kjeder seg det meste av dagen. Anonymkode: 425bc...45b 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #11 Skrevet 14. januar 2023 Jeg har det motsatte inntrykk. En kvinne blir gjerne sammen med en mann hun synes er usex og mindre pen, om han er rik, status yrke etc. En mann vil helst ha en flott dame. Anonymkode: a25e2...c8e 3 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #12 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jepp. De kan få nytelse av å ligge med noen de forakter, til og med. Anonymkode: 6eb50...8db Ja, faktisk. En fyr fortalte en gang at han hadde sex med ei jente og at han kom, men da han fortalte det så gjorde han narr av jenta og kompisene rundt gjorde også narr av jenta. «ÆSJ kom du tilogmed? Hahahahah» var en setning de sa som jeg aldri vil glemme. Jeg fikk se bilde av jenta, det var ingenting galt med henne, hun var bare litt kraftig. Anonymkode: 6675d...916 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #13 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har det motsatte inntrykk. En kvinne blir gjerne sammen med en mann hun synes er usex og mindre pen, om han er rik, status yrke etc. En mann vil helst ha en flott dame. Anonymkode: a25e2...c8e Jo , men da handler det om status og penger. Og om de blir skilt , så vet dama hva hun har krav på. Ikke uvanlig dette heller. Anonymkode: 3b3cb...a9e
Ænema Skrevet 14. januar 2023 #14 Skrevet 14. januar 2023 menn bryr seg mindre om ansiktet på damer, bare kroppen er heit, derfor kan mannfolk være sammen med damer som andre anser som mindre pene kun pga de er fine nakne. derfor er også menn mer opptatt av at damene skal ha slank og fin kropp enn kvinnfolk bryr seg om mannens kropp. har hørt uttrykket å legge puta over ansiktet på dama og late som at hun er en annen flere ganger når kamerater har snakket om damer de har pult som var stygge men hadde fin kropp. jeg bryr meg ikke så mye om kroppen til mannen men han skal være kjekk eller sexy i ansiktet. og ha pene tenner 2 1
c_buk Skrevet 14. januar 2023 #15 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det du nevner i første avsnitt er som regel slik det er blant yngre par også. Yngre kvinner klager jo mer enn eldre kvinner over at mannen ikke bidrar hjemme. Anonymkode: 3b3cb...a9e Ikke nødvendigvis enig uten statistikk. Min anekdotiske erfaring tilsier at dette ikke er så vanlig blant de under 30. Men forekommer jo. Så meget mulig du har rett. Jeg tviler. Kan være at de som er litt eldre bare tenker at det er sånn det skal være, og ikke klager like mye over mannens udugelighet. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #16 Skrevet 14. januar 2023 Ænema skrev (24 minutter siden): menn bryr seg mindre om ansiktet på damer, bare kroppen er heit, derfor kan mannfolk være sammen med damer som andre anser som mindre pene kun pga de er fine nakne. derfor er også menn mer opptatt av at damene skal ha slank og fin kropp enn kvinnfolk bryr seg om mannens kropp. har hørt uttrykket å legge puta over ansiktet på dama og late som at hun er en annen flere ganger når kamerater har snakket om damer de har pult som var stygge men hadde fin kropp. jeg bryr meg ikke så mye om kroppen til mannen men han skal være kjekk eller sexy i ansiktet. og ha pene tenner Ja, tror du har rett i det her. Anonymkode: 3b3cb...a9e 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #17 Skrevet 14. januar 2023 Fordi mange menn trenger en mamma / lærer som skal passe på dem, lære dem ting. Uansett hvem hun er. Anonymkode: 16a30...c86 4
Vinterjenta Skrevet 14. januar 2023 #18 Skrevet 14. januar 2023 c_buk skrev (1 time siden): Helt ærlig tror jeg dette er en trend som er litt utdøende. Jeg skjønner det i gammeldagse forhold, når kvinnen steller hus og er en slags hybrid av hushjelp, kokk og mor. Da er det klart det er behagelig for mannen. Men i moderne likestilte forhold har jeg inntrykk av at det fenomenet du nevner også utjevnes mellom kjønnene. Skulle likt å se forskning på dette. Kone-materiale som det kalles.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #19 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har det motsatte inntrykk. En kvinne blir gjerne sammen med en mann hun synes er usex og mindre pen, om han er rik, status yrke etc. En mann vil helst ha en flott dame. Anonymkode: a25e2...c8e Uenig. Jeg velger sexy menn. Driter i hva han jobber med. Anonymkode: 16a30...c86 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #20 Skrevet 14. januar 2023 Vinterjenta skrev (5 minutter siden): Kone-materiale som det kalles. Jeg har tydeligvis blitt regnet som konemateriale av menn, fordi menn jeg har truffet alltid ønsket seriøst forhold, men jeg forventer likestilling. Tror nok det å være konemateriale går mer på å være oppegående og hyggelig og høflig nok til å være en kvinne man uten å bekymre seg kan se for seg å presentere for kolleger og familie, samt være huslig nok til å kunne bidra til hyggelig hjem. Bra nok utseende og velstelt nok til å kunne være komfortabel med det også. Det er ganske spesielle menn som er opptatt av at kvinnen skal være hushjelp og kokk for ham i utgangspunktet. (Noen flere som blir litt late/bedagelige og dytter for mye slikt over på henne etterhvert. ) I utgangspunktet ønsker også de fleste menn en partner. En hyggelig og representativ partner de har det hyggelig med, og også kan ta med seg til andre uten bekymringer. Det er kvinner som er noe aggressive, mye drama ved og som lett havner i konflikter jeg har sett at menn ofte rygger unna. Samt veldig needy kvinner, men også da på grunn av drama slikt fort medfører. Man er rett og slett dårlig konemateriale dersom mannen føler at det er stor risiko for drama og konflikter. Dem to mellom, eller med andre. Kvinner jeg kjenner av det slaget har opplevd mye ghosting og å bli forlatt, og så blir de såre og verre på slikt, og det blir en selvforsterkende negativ spiral. De forstår i liten grad at det er egen oppførsel som medfører dette. Det er forøvrig ikke så rart at de som lett går i pistel/konflikter blir oftere ghostet, fordi reaksjoner på ting de ikke liker er voldsomme. Når man vet at noen ikke tar ting på en ok måte, ved å beholde ro til å ha rolig dialog, da er det enklere å bare skygge banen. Som kvinne er jeg ikke forundret over hvilke kvinner jeg kjenner som har blitt ghostet og brått forlatt og hvilke kvinner som ikke har opplevd ghosting, men hvor ting har blitt avsluttet ved ok dialog når det ikke fungerte. Ene jeg kjenner som har opplevd mye ghosting rygger jeg selv unna når hun er misfornøyd med noe. Da blir det irrasjonelt og svært ufint. Anonymkode: 425bc...45b 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå