Gå til innhold

Ok å si til mannen at jeg ikke vil treffe venninnen hans når vi drar på weekend-tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi to slitne småbarnsforeldre som en gang i skuddåret får litt barnefri. Snart skal vi på en etterlengtet kjærestetur til Oslo. Her bor også en venninne av mannen som jeg ikke liker noe særlig. Hun er høylytt, tar mye plass, snakker nesten bare om seg selv og blir lett krenket og sur hvis samtalen går i retning av noe annet enn hennes liv og interesser. F.eks. hvis min mann nevner noe om barna våre kan hun surt spørre "Skal du sitte her og snakke om unger sånn at jeg føler meg helt utenfor"? Jeg synes hun behandler min mann litt respektløst egentlig. Avbryter ham ofte i samtaler, kommer med små stikk, lager store diskusjoner ut av ting osv..Men han er veldig begeistret for henne og ser henne med andre briller enn jeg gjør. Tenker derfor at han selv får velge om han vil bevare dette vennskapet. Hver gang vi er i Oslo - enten det har vært i forbindelse med familiebesøk eller kun oss to på tur, så er det svært viktig for mannen å treffe denne venninnen. Det er ringing og teksting i hytt og pine for å få laget avtale om å treffes. Tidligere har det vært ganger der hun ikke har hatt tid eller bare kommet bort fra hele greia, slik som sist. Da ventet vi på henne men hun hadde sovnet på en fest og ikke sjekket telefonen.  

Men nå som vi skal på tur dit igjen er han begynt å stresse fordi han må jo få møtt henne mens vi er der. Det ligger en klar forventning fra hans side om at jeg skal være med å møte henne også. Det er dette jeg er litt lei av. Har mest lyst til å si han kan treffe venninnen alene over en kaffe, så kan jeg slappe av på hotellet eller ta meg en bytur alene. Er flere butikker jeg kunne tenkt meg å besøke.

Er dette en ok ting å si? Jeg liker som sagt ikke denne venninnen og vi har lite å snakke om. Men på den annen side vil jeg ikke spolere hans mulighet for å møte henne dersom han vil. Men må jeg være med på det? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 0a433...307

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det helt innafor å si, det forundrer meg at du ikke har gjort det før. 

Mannen får møte venninna til en kaffe, du går på shopping. Problem løst, alle er glade 😊

• Liker 14
Skrevet

Selvsagt! Si at du hadde trengt litt tid til å bare gå rundt alene og være deg, ikke mamma eller kone, så kan han treffe venninnen og hygge seg med det. Så gleder du deg til å treffe han etterpå og bare være dere. 

Det burde være mer enn ok for han :) 

• Liker 3
Skrevet

Helt greit å si. Overrasket over at du ikke har gjort det før 🙂

• Liker 4
Skrevet

Hadde ikke blitt med :) Mye bedre at du gjør som du vil, så kan mannen og venninnen møtes. Hvis hun dukker opp da ;) 

Anonymkode: 31045...174

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skal han møte ei venninne når dere er på kjærestetur?🤔

Anonymkode: c6fa4...8d5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi de er venner? 

• Liker 5
Gjest Vitalogy
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det et poeng her?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi to slitne småbarnsforeldre som en gang i skuddåret får litt barnefri. Snart skal vi på en etterlengtet kjærestetur til Oslo. Her bor også en venninne av mannen som jeg ikke liker noe særlig. Hun er høylytt, tar mye plass, snakker nesten bare om seg selv og blir lett krenket og sur hvis samtalen går i retning av noe annet enn hennes liv og interesser. F.eks. hvis min mann nevner noe om barna våre kan hun surt spørre "Skal du sitte her og snakke om unger sånn at jeg føler meg helt utenfor"? Jeg synes hun behandler min mann litt respektløst egentlig. Avbryter ham ofte i samtaler, kommer med små stikk, lager store diskusjoner ut av ting osv..Men han er veldig begeistret for henne og ser henne med andre briller enn jeg gjør. Tenker derfor at han selv får velge om han vil bevare dette vennskapet. Hver gang vi er i Oslo - enten det har vært i forbindelse med familiebesøk eller kun oss to på tur, så er det svært viktig for mannen å treffe denne venninnen. Det er ringing og teksting i hytt og pine for å få laget avtale om å treffes. Tidligere har det vært ganger der hun ikke har hatt tid eller bare kommet bort fra hele greia, slik som sist. Da ventet vi på henne men hun hadde sovnet på en fest og ikke sjekket telefonen.  

Men nå som vi skal på tur dit igjen er han begynt å stresse fordi han må jo få møtt henne mens vi er der. Det ligger en klar forventning fra hans side om at jeg skal være med å møte henne også. Det er dette jeg er litt lei av. Har mest lyst til å si han kan treffe venninnen alene over en kaffe, så kan jeg slappe av på hotellet eller ta meg en bytur alene. Er flere butikker jeg kunne tenkt meg å besøke.

Er dette en ok ting å si? Jeg liker som sagt ikke denne venninnen og vi har lite å snakke om. Men på den annen side vil jeg ikke spolere hans mulighet for å møte henne dersom han vil. Men må jeg være med på det? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 0a433...307

Ja, jeg synes dette bør være helt greit. 

Anonymkode: 71154...ecb

• Liker 1
Skrevet

Klart du kan det! Det er en selvfølge 😅

Anonymkode: 61222...ac7

• Liker 2
Skrevet
c_buk skrev (3 minutter siden):

Fordi de er venner? 

Når man er på kjærestetur så burde det ikke være så viktig å møte venner. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Hadde jeg reist et sted med kjæresten, og jeg hadde en venn som bodde der, hadde det vært helt naturlig å sette av noen timer til å treffe denne vennen. Kjæresten kunne jo gått på shopping, spa eller annet om ikke hun ønsket å bli med. Ser virkelig ikke problemet. Ønsker ikke en kjæreste som er så needy at jeg ikke engang kan hilse på en venn. 

• Liker 3
Skrevet
c_buk skrev (2 minutter siden):

Ok. Hadde jeg reist et sted med kjæresten, og jeg hadde en venn som bodde der, hadde det vært helt naturlig å sette av noen timer til å treffe denne vennen. Kjæresten kunne jo gått på shopping, spa eller annet om ikke hun ønsket å bli med. Ser virkelig ikke problemet. Ønsker ikke en kjæreste som er så needy at jeg ikke engang kan hilse på en venn. 

Det er vel mer det at det tar flere timer av deres korte helgetur sammen den brukeren tenkte på.

Anonymkode: 6bbab...916

• Liker 4
Skrevet
c_buk skrev (3 minutter siden):

Det spørs vel helt hva slags kjærestetur det er. Er det en by man drar til ofte eller sjeldent til? Drar man dit ofte er det ikke dødsnødvendig å møte venner når det spesifikt er kjærestetur. 

Skrevet

Og ja TS, er enig med alle andre her, selvfølgelig trenger du ikke å bli med å treffe hans venner som du ikke liker.

Skrevet

Det er vel mer det at det tar flere timer av deres korte helgetur sammen den brukeren tenkte på.

Ja nettopp. 1 time på kafé er jo greit, også kan den andre gjøre noe annet dersom den andre ikke vil være med. Men det ts beskriver hørtes ut som too much, og ikke noe som hadde gjort en kjærestetur noe godt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

2-3 timer av en helg kan man unne kjæresten sin. Som sagt. Er mange fine aleneaktiviteter. Jeg hadde bare synes det var fint med noen timer alene. Kunne tatt meg en løpetur, shoppet litt klær, lest en bok på en cafe, oppsøkt noe innen mine interesser osv. Eller blitt med om jeg liker vennen.

• Liker 2
Skrevet

Det spørs vel helt hva slags kjærestetur det er. Er det en by man drar til ofte eller sjeldent til? Drar man dit ofte er det ikke dødsnødvendig å møte venner når det spesifikt er kjærestetur. 

Drar man dit ofte er jeg faktisk enig med deg. 

• Liker 1
Skrevet
c_buk skrev (1 minutt siden):

2-3 timer av en helg kan man unne kjæresten sin. Som sagt. Er mange fine aleneaktiviteter. Jeg hadde bare synes det var fint med noen timer alene. Kunne tatt meg en løpetur, shoppet litt klær, lest en bok på en cafe, oppsøkt noe innen mine interesser osv. Eller blitt med om jeg liker vennen.

Jeg er i et avstandsforhold og ser kjæresten annenhver måned, så som du eller en annen tidligere nevnte så er jeg nok litt needy når det kommer til tid sammen. Om jeg kun hadde hatt en helg på tur med kjæresten og han hadde valgt å bruke 3 timer av helgen med ei venninne hadde jeg blitt irritert og lei meg. Men så tar jeg da utgangspunkt i min egen situasjon da så det blir jo litt feil for ts din situasjon. Men da der dere hvor jeg kommer fra hahah😅

• Liker 4
Gjest Vitalogy
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det gjelder for deg, ikke for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...