AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #21 Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 14.1.2023 den 13.29): Er det bare meg eller har bergensere litt dårlig humor? Jeg bor selv i Bergen, men er ikke bergenser. Jeg liker programmet Tid for hjem, men det vrenger seg i meg når de prøver å være morsomme. Jeg synes bergensere gaper når de prater. Jeg synes de tar seg selv altfor høytidlig. Når bergensere kommer til Oslo f.eks og treffer andre bergensere så skal de "bonde" over det. Why? Jeg spyr av det. Vi er alle nordmenn, slapp av. De tenker at Bergen er myyye bedre enn Oslo. Hva er bedre? Utviklinga har jo stått stille her. Dere har noen gamle hus på brygga og et elendig fisketorg som ser heelt forjævlig ut. Oslo utvikles hele tiden, de har bygd masse flotte bygninger, man har Oslo Streetfod, Vippa m.m. kanskje de kunne tatt litt av den inspirasjonen ned på Fisketorget?! Men bergensere vil ikke høre på noe, de har alltid rett og de vet best. Anonymkode: aa1d3...bc7 AnonymBruker skrev (På 15.1.2023 den 1.13): Jeg kritiserer ikke bryggen. Jeg skrev at den er fin og er vår kulturarv, men alt dreier seg ikke om bryggen. Det går vel an å utvikle byen andre steder også? Anonymkode: aa1d3...bc7 Hovedinnlegget ditt kan fort tolkes som om at bryggen OG fisketorget ser helt forjævlig ut. Du skriver om dem i samme setning. Fisketorget er litt som det alltid har vært med disse bodene. Det er det byen også er kjent for. Jeg liker å rusle forbi torget og langs bryggen. Det ble jo fornyet for noen år siden med denne Mathallen. Men handler selv aldri der eller på torget. Altfor dyrt. Ang utvikling så er det noen planer som ikke er kommet helt i verk enda, men det kommer nok sakte men sikkert. Men hvorfor er det så viktig med nye moderne bygg? Ang tid for hjem; Hvis humoren er så ille at det faktisk vrenger seg i deg, hvordan kan du da like programmet? Det er en glad gjeng som kommer med spøker gjennom nesten hele programmet. Foreslår at du slår av tv2 om tirsdagene og kanskje, bare kanskje du bør vurdere å flytte fra Bergen. Oslo er sikkert et bra sted for deg høres det ut som…. 😉 Anonymkode: 4a417...d02 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2023 #22 Skrevet 18. januar 2023 Det var en (selv bergenser) som sa at bergenserne generelt kan inndeles i «klovner» og «brølere». Klovnene er pompøse, komisk selvhøytidelige og narraktige (av typen kaffe-Friele), mens brølerne er brautende og høyrøstede (av typen Steinfeld). Jeg tror dette er ganske treffende karakteristikker på en god del bergensere, men det finnes sikkert andre typer også:) Anonymkode: 7f524...071 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #23 Skrevet 12. februar 2023 Så dra hjem til Oslo da homlepong Anonymkode: de7d3...df5 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #24 Skrevet 15. februar 2023 Syns bergensere er artige, men det er sydenlandsk stemning i trafikkbildet der. Mye tuting og folk stopper for å kjefte på scooter førere. Meget interessant å observere at folk oppfører seg så annerledes i trafikken her. Anonymkode: 0b7b6...b3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå