Gå til innhold

Trenger hjelp, er dette gulvet ok i en moderne leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har fått et godt tilbud på dette gulvet, kvaliteten er tipp topp men jeg er usikker på om gulvet vil skremme bort mulige leieboere. Det jeg lurer på er om dette gulvets utsende blir for mye, om mønstret og fargene er ok?

Litt mer kontekst:
Jeg har kjøpt en eldre leilighet i en gammel mursteins bygning i Asker. Dette skal både være mitt hjem samt at det blir leid ut en del. Jeg renoverer hele leiligheten for å lage en mer moderne og elegant leilighet med listefrie tak og vinduer. Leiligheten er på ca 50m2 og inneholder 2 gamle piper og noe murstein her og der som skal males hvit.

Min bekymring er at gulvet blir rotete, at det tar for mye oppmerksomhet og at det ikke passer i en moderne og elegant leilighet. Men kvaliteten og prisen er det ingen ting å klage på. og jeg syntes egentlig at det er litt stilig.

Hva tenker du om dette gulvet?

20230114-103723.jpg

Anonymkode: 790db...bda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det ser flott ut. Det blir jo møbler og greier over som tar noe av fokuset.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes det var kjempe fint. Kunne hatt det selv.

Anonymkode: a0bb6...c16

• Liker 1
Skrevet

Fint og varmt 

Anonymkode: ca184...df0

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som at den kan passe inn i settingen du beskriver. Selv synes jeg de to prøvene nederst til venstre og den øverst til høyre ser mer naturtro ut. 

Anonymkode: 5422c...84d

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes at gulvet er grusomt og virker rotete. Alle de andre gulvprøvene på bildet er bedre enn det som ligger i midten. Men smaken er som baken.. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Trult
S
Skrevet (endret)

Her er noen bilder fra produsenten, disse er automatisk generert utfra hvordan de tror de vil se ut.
Jeg fant ikke disse før nå, må si jeg er mer skeptisk nå.

1744632-Kueche.jpg

1743003-2.webp

1649300.jpg

Endret av Tar2000
Skrevet

Jeg likte det abolutt ikke.

Rotete og mørkt. De andre gulvprøvene var mye bedre :) 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jo mer jeg ser på dette jo mer sikker er jeg på at jeg dropper dette gulvet, jeg frykter det blir rotete. Det var flott når jeg så en planke, men flere sammen gjorde det mindre pent.

Endret av Tar2000
  • Liker 3
Skrevet

De er ok, men jeg at tatt med råda til noen kaldere og mer nøytral. 

Anonymkode: 1ce3a...346

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns gulvet er fantastisk! Men jeg liker ikke moderne og listefritt 😛

• Liker 1
Skrevet

Jeg henger meg på og syns også dette gulvet blir for rotete. Jeg tenker at det kanskje kunne fungert i en funky fabrikk/loftsleilighet hvor det er høyt under taket og stilen er mer industriell. Men jeg ville nok valgt et roligere uttrykk. Jeg liker ikke gulv som "maser", men som er nøytralt. 

Overflaten på gulvet er også viktig. Noen har for ru overflate, syns jeg.
Jeg ville tatt meg en tur i butikk (byggmakker, fargerike, etc), fått litt veiledning, og tatt med meg et par bord hjem for å se hvordan gulvet er i lyset der. Skal du ha samme gulv i din og utleieleiligheten, eller tenker du forskjellig?

Til utleie ville jeg kanskje vurdert en god kvalitetslaminat, eks berry alloc. Ekstremt slitesterkt, og de har mye fint å velge mellom nå. 

Anonymkode: 892a7...204

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Litt gammeldags/utdatert om man er ute etter en renere og mer moderne look.

Men ser absolutt appellen for de som liker denne estetikken. For meg blir den nok for rotete. 

• Liker 1
Skrevet

Liker det ikke. 

Anonymkode: 965d8...1f9

• Liker 1
Skrevet

Det er vel en grunn til at du har fått et fantastisk tilbud på akkurat dette....(og kun dette?)....

Anonymkode: 8c028...43f

• Liker 2
Skrevet

Nei, virkelig ikke noe med dette furu-look-alike-gulvet som minner om noe moderne. Hjemmekoselig, kanskje. Men moderne, nei. 

Anonymkode: f8745...e69

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes gulvet så fint ut, men synes det høres skikkelig fælt ut med hvitmalt murstein og hvite vegger. Det er ikke moderne, men ganske så utdatert. Hadde gått for naturlige murstein og en varm beige på veggene. Gulvet er fint. 

Anonymkode: 889c5...15f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Liker ikke! For mørkt og alt for mye «liv». Rotete inntrykk…

Anonymkode: 7ab72...f29

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker det ikke, men jeg liker mørkere gulv som Merbau uten noe særlig mønster i plankene.

Anonymkode: 74937...164

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...