Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor menn har tatt seg så mye til rette i verden, det sterkeste kjønn er jo kvinner. Ikke fysisk, men psykisk. 

Anonymkode: 9eea6...fa6

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke hvorfor menn har tatt seg så mye til rette i verden, det sterkeste kjønn er jo kvinner. Ikke fysisk, men psykisk. 

Helt enig. Hilsen mann 😉

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke si det høyt da 😆😆

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Umulig å si noe generelt om det, menn og kvinner har så ulike egenskaper og så er det store forskjeller blant menn og blant kvinner.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette må være den mest åpenbare trollingen her inne på lenge

Anonymkode: cc148...975

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Absolutt ikke, 

Nå generaliserer jeg og setter det litt på spissen, men veldig ofte er det sånn at kvinner:

Vi er den som har mest "kontroll" i familien, når det kommer til behov og planlegging. Vi tenker alltid et steg lengre.

Jeg elsker menn, ikke missforstå meg. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor de (fra gammelt av) har kommet opp og frem, mens kvinner må kjempe for utdanning, lik lønn, lederstillinger m.m. 

Menn har en tendens til å overdrive sine egne evner og får høyere lønn. Kvinner er mer beskjedene og får lavere lønn. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Like trillete som at det skal være sant at kvinner er det svake kjønn? Jeg er ikke enig med ts, men jeg skjønner hvorfor hun skriver som hun gjør. Hun tar igjen.

Anonymkode: 8b40c...e3f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Like trillete som at det skal være sant at kvinner er det svake kjønn? Jeg er ikke enig med ts, men jeg skjønner hvorfor hun skriver som hun gjør. Hun tar igjen.

Er jo det som er trollingen her, "tar igjen" for å skape litt reaksjoner.  Men kos dere, sikkert noen som biter på

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er jo det som er trollingen her, "tar igjen" for å skape litt reaksjoner.  Men kos dere, sikkert noen som biter på

Sånn snakker bare menn som tror at kvinner blir bært frem i en stol som dronninger og får alt servert på gullfat. Bullshit. Kvinner må finne seg i så mye dritt og vi klarer å leve med det. Menn sutrer av alt.

Anonymkode: 49014...8cd

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Absolutt ikke, 

Nå generaliserer jeg og setter det litt på spissen, men veldig ofte er det sånn at kvinner:

Vi er den som har mest "kontroll" i familien, når det kommer til behov og planlegging. Vi tenker alltid et steg lengre.

Jeg elsker menn, ikke missforstå meg. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor de (fra gammelt av) har kommet opp og frem, mens kvinner må kjempe for utdanning, lik lønn, lederstillinger m.m. 

Menn har en tendens til å overdrive sine egne evner og får høyere lønn. Kvinner er mer beskjedene og får lavere lønn. 

Du velger ut visse egenskaper som kvinner scorer best på.

Menn er sterkere, generelt mer handy, mer uredde (på godt og vondt forsåvidt), menn er jevnt over bedre til å kjøre bil, navigere, menn er mindre dramatiske, bedre til å koble av, har ikke like lett for å gjøre ting mer komplisert enn det er. Bare for å nevne noe.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, takk for informasjonen.

Anonymkode: b18d0...ae3

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De mener som mener det er omvendt vil bite på, med mindre de ser at det er å bite på og lar være.

Skrevet

Det er jo kristendommen som har gitt menn denne makten, og fratatt kvinner mye av makten de hadde. I det gamle norrøne samfunnet hadde kvinner rett til å arve, rett til å eie fast eiendom og penger, rett til å skille seg blant annet. Kvinner hadde mer autonomi og et mye større handlingsrom, kunne i større grad være sin egen lykkes smed. Kristendommen satt en stopp for mye av dette, og plutselig skulle kvinner tjene mannen, og for å være sikker på at hun kjente sin plass så fikk hun ikke lenger arve eller eie egen eiendom, og skilsmisse var uhørt. 

Vi må ikke glemme at det måtte et kirkemøte til, med kun mannlige delegater selvsagt, hvor de diskuterte i det vide og det brede, før de kom frem til at kvinner har faktisk sjel. Jøss, så fint at menn bestemte seg for at vi var menneskelige da, i det minste. De kunne sikkert undertrykt oss enda mer om de ble enige om at vi ikke hadde sjel, for da hadde det jo ikke vært noe i veien for at vi skulle tåle det samme som krøtterne på gården. 

Og nå ser vi jo at menns makt ikke er så mye å snakke om, når de ikke lenger kan eie sin kvinne. Når kvinner gjør som de vil, så er ikke det å slave for et annet voksen menneske veldig høyt på lista, og de mennene som ikke klarer å tilpasse seg det blir valgt bort. Kvinner klarer seg helt åpenbart bedre som singel enn det menn gjør, du hører ikke så ofte kvinner surve over å bli valgt bort for eksempel. Så menn er den store og sterke, når den som burde være ham likeverdig undertrykkes så han får fullstendig makt. Når kvinner faktisk blir likeverdige, og ikke bare en ting menn kan bruke til egen forlystelse, da håndterer de det særdeles dårlig. Og de skylder selvsagt på kvinner, heller enn å ta tak i seg selv og tilpasse seg. 

Anonymkode: a1c13...35b

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
norw skrev (1 minutt siden):

Menn er sterkere, generelt mer handy, mer uredde (på godt og vondt forsåvidt), menn er jevnt over bedre til å kjøre bil, navigere, menn er mindre dramatiske, bedre til å koble av, har ikke like lett for å gjøre ting mer komplisert enn det er. Bare for å nevne noe.

Her har du en som har gått på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her har du en som har gått på. 

Ingen som har gått på noe som helst. Jeg svarer på et tema uavhengig av hvorvidt det er trolling eller ikke.

Skrevet (endret)

Der er nettopp fordi kvinner er det sterkeste kjønn at samfunnet  måtte organises slik at de ble holdt nede. Vi ser i Vestlige land hva som skjer når kvinner ikke holdes nede lenger. Menn er overflødige, veike og blir avvist. Mye av kvinners overtak på menn er at kvinner ikke er heteroseksuelle, mens menn er svært heteoseksuelle. Kvinner klarer seg utmerket uten menn, og skryter nærmest av det. Menn klarer seg dårligere uten tilgang. Når kvinner kan bli gravide med andre kvinner, er menn som underlegen art ferdig for godt.

Endret av Kompetent
  • Hjerte 1
Skrevet
14 minutter siden, norw said:

Menn havner oftere i bilulykker.

Skrevet

Kvinne vs. mann

Anonymkode: 9bbac...6bb

Skrevet

Kvinner er sterkere en menn? 🤡 Kan ikke dere damer hoppe litt på trampoline? Nyse, eller le. Hva skjer da? 😂

Anonymkode: 0c354...c16

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Menn havner oftere i bilulykker.

Mulig, men angående bilkjøring er det bedre å være en trygg og god mannlig sjåfør, som ikke kjører som et svin, enn å være kvinne og statistisk en dårligere sjåfør.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...