Gå til innhold

Ehmm tannkjøtt forsvunnet på en tann!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, til min store forskrekkelse etter en tannpuss i går merket jeg at jeg blødde en del i munnen. Jeg ser rett etterpå når jeg smiler at tannkjøttet på en tann ved siden av fortanna har mistet 4 mm av tannkjøttet! Og jeg har nå en lengre tann, og dette ser bare rart ut. noen som har opplevd lignende? 
må jeg til tannlege?

Anonymkode: 5bfb2...289

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuser du?

Anonymkode: 255a4...037

• Liker 1
Skrevet

Da må du til tannlege. Jeg har pusset hardt over mange år og tannkjøttet på den ene tanna skled opp pga det. Jeg fikk det fikset pga økt fare for hull.

Anonymkode: 38c77...c54

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snuser du?

Anonymkode: 255a4...037

Nei, snuser eller røyker ikke☺️

Skrevet

Hvor gammel er du? Samme skjedde meg en dag, trodde jeg hadde fått den sykdommen hvor tennene faller ut og ringte tannlegen neste dag som sa jeg kunne komme inn samme uka. Hun undersøkte nøye og sa at dette er ganske  vanlig at begynner å skje fra rundt 28-29 års alder og utover. Jeg var 33 da. Har ikke opplevd mer enn den ene tanna da, men ble veldig skremt selv. 

Anonymkode: 7a3e1...af4

Skrevet

Periodontitt? Kom deg til tannlegen. Jeg har fått det og må gå til tannpleier ca hver 3 mnd.

Anonymkode: 45cea...ac5

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må du til tannlege. Jeg har pusset hardt over mange år og tannkjøttet på den ene tanna skled opp pga det. Jeg fikk det fikset pga økt fare for hull.

Anonymkode: 38c77...c54

Åh, litt rart for jeg har vært obs på det og ikke pusse for hardt, har myk tannkost også. Kan nokk skje den beste😂 men ja da skal jeg ringe tannlege

den skled ikke opp men, det er akkurat som om den ble kuttet av. Jeg har helt beine tenner og tannkjøttet er helt likt over alt.

..Eller ikke nå da😂 nå har jeg plutselig 1 lenger fortann

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Periodontitt? Kom deg til tannlegen. Jeg har fått det og må gå til tannpleier ca hver 3 mnd.

Oj! Stakkars deg. Men håper for all del ikke det er det jeg har fått. 
Jeg går ikke på noe spes medisiner heller

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor gammel er du? Samme skjedde meg en dag, trodde jeg hadde fått den sykdommen hvor tennene faller ut og ringte tannlegen neste dag som sa jeg kunne komme inn samme uka. Hun undersøkte nøye og sa at dette er ganske  vanlig at begynner å skje fra rundt 28-29 års alder og utover. Jeg var 33 da. Har ikke opplevd mer enn den ene tanna da, men ble veldig skremt selv. 

Anonymkode: 7a3e1...af4

Jeg er 23,  det tenkte jeg også, men håpte og få trøst av andre som har opplevd det samme. Men jeg ser nå fra kommentarene at jeg ringer på mandag, bare for og utelukke at det ikke er noe gale.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei, til min store forskrekkelse etter en tannpuss i går merket jeg at jeg blødde en del i munnen. Jeg ser rett etterpå når jeg smiler at tannkjøttet på en tann ved siden av fortanna har mistet 4 mm av tannkjøttet! Og jeg har nå en lengre tann, og dette ser bare rart ut. noen som har opplevd lignende? 
må jeg til tannlege?

Rettigheter ved periodontitt/tannkjøttsykdom

Anonymkode: d8da6...194

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 23,  det tenkte jeg også, men håpte og få trøst av andre som har opplevd det samme. Men jeg ser nå fra kommentarene at jeg ringer på mandag, bare for og utelukke at det ikke er noe gale.

HVA ER PERIODONTITT / PYREA?

Skrevet

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har det.. blir innkalt til narkose når det har gått 1,5 år.

Anonymkode: 0b3c5...c13

• Hjerte 1
Skrevet

Hvordan vet man om det er periodontitt eller ikke? Jeg har også fått dette på én tann. Min tannlege vil at jeg skal ha et inngrep hvor man tar en bit av tannkjøttet et annet sted i munnen og overfører det... Virker veldig ubehagelig. Men hun sa ingenting om denne sykdommen...

Anonymkode: c43dc...885

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...