Gå til innhold

Bestefar som aldri kommer på besøk eller kontakter barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far, som bor 6 timer unna, tar seg aldri tid til å komme og besøke barna, bare når han blir invitert til konfirmasjoner og liknende, og ringer de bare på bursdagene deres, bør jeg forvente at han kontakter barna oftere og kommer oftere på besøk? Barna er tenåringer.

Anonymkode: 53bf6...386

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke forvente endring uten å ha sagt noe til han. Du kan ikke forvente endring når du har sagt det heller. 

Min far har besøkt meg og søsteren min med og uten unger maks ti ganger i løpet av 25 år.. stort sett har vi bodd under en time unna. Det samme gjelder vår mor. Henne har vi prøvd å snakke med, er nesten blitt litt bedre etter hu ble 70.. men noen folk er som de er. 

Skrevet

Det er det samme her. Har tenåringer. Besteforeldre på begge sider kontakter kun oss foreldre. Barna kontakter heller ikke besteforeldre ut over når vi minner de på å sende sms med takk for penger til jul og bursdag. 

Dette går jo begge veier, tenåringene har jo like mye ansvar for å ta kontakt. Her tenker vi ikke så mye på det, besteforeldrene er ok og jeg vet de er glad i barnebarna og vi foreldre har jevnlig kontakt med besteforeldrene på tlf og møter de vel ca en gang i året eller litt skjeldnere. De bor 2 timer unna oss.

Anonymkode: 3bf42...ef9

• Liker 1
Skrevet

Jaja, det kommer en dag der selvopptatte foreldre blir eldre og skrøpelige og forventer full service og oppmerksomhet fra sine barn.
Alt dette har med oppdragelse og folkeskikk i sin tid  

Anonymkode: 50cf2...823

Skrevet

Hvor ofte besøker dere han da?🙄 

Anonymkode: 39fd9...bb9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor ofte besøker dere han da?🙄 

Anonymkode: 39fd9...bb9

Minst et par ganger i året, om ikke oftere?

Anonymkode: 53bf6...386

Skrevet

Sånne besteforeldre har vi også i vår familie. At to voksne og tre barn skal kjøre til flyplassen, ta fly i ett par timer, og så leie en bil fra Gardermoen for å kjøre i nærmere tre timer for å komme til dem. Pluss at vi blir nødt til å overnatte ved hotell som ligger ett godt stykke unna dem, dette har dem tydeligvis null problemer med. 

Men at en eller to godt voksne mennesker. Skal kjøre til Gardermoen (og ta fly i ett par timer)) er visst fullstendig uaktuelt for dem. Selv om vi tilbyr å hente dem på flyplassen, og kjøre dem tilbake til flyplassen igjen ett par dager eller uker senere etter at besøket er ferdig. I tillegg kan de selvfølgelig bo hos oss, slik at de slipper å betale for hotell eller noe. 

Men det er rett og slett null og niks "interesse" for å opprettholde kontakten fra deres side. Så hvorfor legge noe tid eller krefter i å kommunisere med dem?  

Anonymkode: 6975f...4dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...