Gå til innhold

Hva ville dere rådet til? Oss kvinner i mellom :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg har verdens beste søster som er i et forhold med en egentlig veldig god og fin type. Men, det er nok mye han sliter med som gjør at han gjør livet til min søster noe vanskelig. For det første har han mye gjeld, og bruker penger uten og tenke konsekvenser. Min søster har hjulpet så godt hun kan, men det er leit å se at dette går utover hennes økonomi. I tillegg er han for det meste i dårlig humør, og kan si f.eks " Er du dum, skjønner du ikke dette?" , og hvis hun spør om noe helt dagligdags som om f.eks "hvordan var det på trening" , så kan han svare på en stygg måte og bli irritert av spørsmålene hun stiller. Han ligger på sofaen og ser på serier hun ikke orker, og barna er som regel ikke i stua da de ikke orker å være der ( Dette er stefar) Han er sjalu, og tåler dårlig at hun er ute på noe sosialt. 

Min søster gjør alt hun kan, og er verdens snilleste. Han er også snill, men forstår ikke helt hvorfor han ikke kan bli en litt bedre versjon av seg selv. 

Hva hadde dere gjort? vil det beste for min søster ❤️ 

Anonymkode: 64466...aac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville spurt hvorfor hun gidder ha han i livet sitt.

• Liker 2
Skrevet

Heller en kjekk mann som er kjip, enn en normal taper som er snill. Hun burde bare fortsette og være I forholdet ❤️

Anonymkode: 33d8b...2db

• Liker 1
Skrevet

Spør du meg så virker ikke han til å ha en positiv utvikling på livet hennes, ei heller barna hvis de ikke engang orker å være i stua.. jeg ville rådet min søster til å gi den mannen et ultimatum, enten får han droppe drittoppførselen og være hyggelig å være sammen med, eller komme seg ut av huset.. han forsurer jo hele miljøet i huset når han er sånn? Er han virkelig snill når han oppfører seg slik? Er greit å ha en dårlig dag innimellom, men trenger ikke la det gå utover hele boligen..

Anonymkode: b6ace...b3b

• Liker 2
Skrevet

ts her. Ja, det er helt korrekt - han forsurer hele huset. Ser at søstra mi til tider er helt "stiv" fordi det virker som hun er redd for at det skal komme noe negativt. Og han kan aldri si unnskyld, eller at han tok feil. Da finner han bare på unnskyldninger, eller skylder på andre.  Et godt eksempel er at min søster vasker klær hele tiden, og legger det fint på sengen hans. Etter kort tid har han bare slengt de på gulvet. Er så respektløst. Tror ikke han enser hva han gjør.. ? Forstår det ikke. Han har mest sannsynlig ADHD og går på medisiner nå og da - men vet ikke om det kan unnskylde oppførselen. 

Skal man virkelig ha det sånn livet ut.. Han kommer ikke til å være lett og gå i fra :( Da blir det nok mye styr 

Skrevet

Han høres egentlig ikke så veldig hyggelig ut altså... tror ikke jeg hadde giddet dette. Er vel ikke å mye du kan gjøre her egentlig, men kan kanskje lufte at det finnes bedre fisk i havet.

Anonymkode: c5e4f...998

Skrevet

Han forsurer huset og får lov. Jeg ville tatt en samtale om grensesetting og fortalt henne hvor bra hun er. Det forstår hun åpenbart ikke ettersom hun fortsetter å leve i et forhold hvor hun blir behandlet på den måten. Grille også vært ærlig om at jeg er bekymret og jeg ville gått på en fin line når det gjelder å snakke om ham. Viser du dor stor misnøye med ham, kan det være hun ikke lenger tør komme til deg med problemer fordi hun vil beskytte ham. Jeg vet hvordan det er å stå på sidelinjen og se en man er glad i ha det vondt og ikke klare å sette bed foten. Det er ikke lett.

Anonymkode: 2d71d...7db

• Hjerte 1
Skrevet

Glem ham. Han er en taper. 

Spørsmålene er, hvorfor føler din søster at hun må ha denne fyren i livet sitt?  Redde ham? Være der for ham? Hun er i en boble hvor hun gir bedre respons og mer ressurser desto verre han oppfører seg, hvorfor? Vokste dere opp med litt kjølige utilgjengelige foreldre? Der dere jobbet hardt for å bli sett, hørt, elsket? Hvorfor jobber søsteren din hardere for å gjøre ham til lags desto verre han behandler henne og oppfører seg? 

Anonymkode: ba83b...a65

Skrevet

Ts her. Tusen takk for gode råd! Skal iallefall ta til meg det å og ikke ha så mange meninger rundt han, og holde det iltt for meg selv. Det var et godt råd. Men viktig å sette selv i føresetet i eget liv - håper hun får til det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...