Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå kan en jo velge mange forskjellige potter, og prisen er ikke lik. Når vi kjøpte blomst før jul med potte, så fikk vi spørsmål om vi skulle ha med potten :)

Anonymkode: 2c450...1f8

Jeg ble i hvert fall ikke spurt om det og kunne heller ikke se forskjellige alternativer. Godt mulig at de hadde med og uten potteskjuler, jeg bare rasket med meg en og så at skiltet viste 200 kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
norw skrev (20 minutter siden):

Jeg visste ikke at det er en mulighet. Jeg mener som sagt at hele sulamitten er én enhet. Hadde ikke tid til å gnåle med den ansatte i et par minutter.

Hvorfor skal du krangle. Du kunne tatt av potten da du oppdaget at den ble slått inn og du fikk summen. Det tar deg kun noen få sekunder.

• Liker 6
Skrevet

Inne på siden til mester grønn står det navn på bloms med potte når potten er med i prisen. Aglaonema i terracottapotte. Er nok slik i butikkene og. 

• Liker 1
Skrevet
norw skrev (24 minutter siden):

Det er ingenting som tilsier at det er en egen prislapp under, for oss som handler blomster/planter et par ganger i året, og som kanskje aldri har handlet med potteskjuler før. Hele sulamitten er en enhet, jeg løftet denne ene enheten og gikk til kassa med den. Skiltet viste 200 kr.

De aller, aller fleste forventer at hvert plagg har egen prislapp om det ikke står at det er et sett med en totalpris. Som sagt en ugyldig sammenligning. For mange som sliter med sammenligninger.

Prislappen står under potteskjuleren.

• Liker 2
Skrevet
norw skrev (25 minutter siden):

Det er ingenting som tilsier at det er en egen prislapp under, for oss som handler blomster/planter et par ganger i året, og som kanskje aldri har handlet med potteskjuler før. Hele sulamitten er en enhet, jeg løftet denne ene enheten og gikk til kassa med den. Skiltet viste 200 kr.

De aller, aller fleste forventer at hvert plagg har egen prislapp om det ikke står at det er et sett med en totalpris. Som sagt en ugyldig sammenligning. For mange som sliter med sammenligninger.

Det er veldig vanlig på "ting og tang" at prislappen er under, så man trenger ikke akkurat å være rakettforsker for å tenke at man skal kikke under potteskjuleren.

Anonymkode: 5f30e...a18

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Honey Dew skrev (15 minutter siden):

Hvorfor skal du krangle. Du kunne tatt av potten da du oppdaget at den ble slått inn og du fikk summen. Det tar deg kun noen få sekunder.

Fordi jeg mener at jeg har rett og at det virker som at dere har problemer med å forstå at sammenligningen med klesbutikker er ugyldig. Dere har tilsynelatende mer erfaring med blomsterbutikker og bare antar at folk vet at man kan "demontere", lete etter "ekstra"  prislapper på ting som fremstår som én enhet osv.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Inne på siden til mester grønn står det navn på bloms med potte når potten er med i prisen. Aglaonema i terracottapotte. Er nok slik i butikkene og. 

Det var mangelfull prisinfo i butikken, det er det som er problemet.

Honey Dew skrev (13 minutter siden):

Prislappen står under potteskjuleren.

Mulig, jeg vet ikke.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er veldig vanlig på "ting og tang" at prislappen er under, så man trenger ikke akkurat å være rakettforsker for å tenke at man skal kikke under potteskjuleren.

Jeg tviler på at menn flest leter etter "ekstra" prislapper i blomsterbutikker. Virker helt merkelig. Men virker ikke som at dere helt forstår problemstillingen og hva som er gyldige sammenligninger, så det er liten verdi i å skulle kverne videre på dette.

• Liker 1
Skrevet
norw skrev (28 minutter siden):

Du, blant annet. ;) 

Det er veldig mye som tilsier at det er én pris pr. ting. Du sier jo også at du hadde det travelt, så du kikket antakelig ikke skikkelig etter, og tenkte ikke over at det sto både planter uten potteskjuler og potteskjulere uten planter på samme sted, noe som er et ganske tydelig tegn på at dette er to forskjellige varer med hver sin pris. Det er en ærlig sak, og ingenting å skamme seg over. Men det betyr ikke at det er butikken sin feil at du ikke leste skiltene skikkelig, og heller ikke turte si ifra når det kostet mer enn du trodde. Dette hadde vært en helt vanlig og naturlig ting å gjøre. "Men det sto 200 på skiltet?" "Det er planten som koster 200, potteskjuleren koster 120. Se her:" (peker på skiltene) "Åja, da skal jeg bare ha planten." 

Anonymkode: 7740e...d7c

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
norw skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg mener at jeg har rett og at det virker som at dere har problemer med å forstå at sammenligningen med klesbutikker er ugyldig. Dere har tilsynelatende mer erfaring med blomsterbutikker og bare antar at folk vet at man kan "demontere", lete etter "ekstra"  prislapper på ting som fremstår som én enhet osv.

Mulig, jeg vet ikke.

Jeg tviler på at menn flest leter etter "ekstra" prislapper i blomsterbutikker. Virker helt merkelig. Men virker ikke som at dere helt forstår problemstillingen og hva som er gyldige sammenligninger, så det er liten verdi i å skulle kverne videre på dette.

Du er kranglete, og det er ikke du som nødvendigvis har rett her. 

Let it go. Let it goooooooo! 

Anonymkode: 5be2e...8a2

• Liker 4
Skrevet

Mulig, jeg vet ikke.

Det er ikke nødvendigvis sånn, at når resten av verden er uenig med deg er det resten av verden som ikke forstår ... 

Anonymkode: 7740e...d7c

• Liker 5
Skrevet

Du hadde lært en ting eller to om du selv hadde jobbet i butikk. For en slitsom kunde du er. 

Anonymkode: 6f648...521

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
norw skrev (57 minutter siden):

Jeg skjønte allerede første gang at dersom jeg skal ha både plante og potte, så må jeg betale for begge produktene, selv om de er utstilt sammen. Litt sånn når jeg ser ett skilt "rosebukett" og den står i vase, så forventer jeg heller ikke at vasen er inkludert, siden skiltet helt tydelig sier at det er prisen på buketten.

Anonymkode: 2f9f9...b2a

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg var egentlig ferdig med dette temaet, men komisk med de som ikke har lest innleggene mine skikkelig og bare skal krangle. Har ikke ryggrad til å poste med eget brukernavn engang. Og så er det som sagt urovekkende at dere ikke skjønner dette med å sammenligne blomsterbutikker med klesbutikker.

Gå gjerne inn i mer tekniske butikker, se hvor høye i hatten dere er, om ting er like opplagt for dere som i blomsterbutikker osv. Ikke mye evne til refleksjon her.

End of.

Endret av norw
  • Liker 2
Skrevet (endret)
norw skrev (3 minutter siden):

Jeg var egentlig ferdig med dette temaet, men komisk med de som ikke har lest innleggene mine skikkelig og bare skal krangle. Har ikke ryggrad til å poste med eget brukernavn engang. Og så er det som sagt utovekkende at dere ikke skjønner dette med å sammenligne blomsterbutikker med klesbutikker.

Gå gjerne inn i mer tekniske butikker, se hvor høye i hatten dere er, om ting er like opplagt for dere som i blomsterbutikker osv. Ikke mye evne til refleksjon her.

End of.

Er man i tvil, spør en betjeningen. Vi klarer også å gi beskjed om at vi ikke skal ha en vare hvis prisen blir for høy. eller vi har misforstått noe. Vi står ikke og krangler og sutrer over at vi har blitt lurt.

Endret av Honey Dew
  • Liker 4
Skrevet

Jeg var egentlig ferdig med dette temaet, men komisk med de som ikke har lest innleggene mine skikkelig og bare skal krangle. Har ikke ryggrad til å poste med eget brukernavn engang. Og så er det som sagt utovekkende at dere ikke skjønner dette med å sammenligne blomsterbutikker med klesbutikker.

End of.

Jeg handler i tekniske butikker også, og forventer ikke få med ekstra produkter med på kjøpet om det ikke er spesifisert. Har jobbet i pc-butikk, hvor vi skrev hva prisen på produktet var, uavhengig om det var utstilt sammen med andre produkter.

Anonymkode: 2f9f9...b2a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
norw skrev (6 minutter siden):

Jeg var egentlig ferdig med dette temaet, men komisk med de som ikke har lest innleggene mine skikkelig og bare skal krangle. Har ikke ryggrad til å poste med eget brukernavn engang. Og så er det som sagt urovekkende at dere ikke skjønner dette med å sammenligne blomsterbutikker med klesbutikker.

End of.

Forskjellen på oss damer og dere menn er at vi damer er ikke redd for å stille spørsmål hvis det er noe vi ikke vet.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
norw skrev (36 minutter siden):

Jeg har kjøpt én plante i hele mitt liv, og for meg var det i hvert fall helt åpenbart at oppgitt pris kun var for planten. Men jeg er nok spesielt begavet 😇

Anonymkode: 0810f...d78

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har kjøpt én plante i hele mitt liv, og for meg var det i hvert fall helt åpenbart at oppgitt pris kun var for planten. Men jeg er nok spesielt begavet 😇

Anonymkode: 0810f...d78

😄

• Liker 1
Skrevet
norw skrev (5 timer siden):

Nei, jeg står fast ved at jeg føler meg lurt. De må ha tydelig prisinfo, og ikke bare anta at alle vet, og så er det mulig at det manglet et prisskilt, at det hadde falt ned eller lignende. Nå vil jeg regne med at det er tillegg neste gang, også i andre butikker, og jeg vil prøve å finne en annen butikk enn Mester Grønn.

Men alle vet.

I alle fall siden de var med foreldrene på handleturer i barndommen.

Med mindre det er litt tett mellom øra. 

Anonymkode: a358e...14c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
norw skrev (36 minutter siden):

End of.

Hvor er ditt navn og telefonnummer?

Med tanke på at du mener du er mindre anonym enn oss. 

Anonymkode: a358e...14c

• Liker 5
Skrevet
norw skrev (2 timer siden):

Jeg visste ikke at det er en mulighet. Jeg mener som sagt at hele sulamitten er én enhet. Hadde ikke tid til å gnåle med den ansatte i et par minutter.

Stod det mange planter i like potteskjulere? Eller var det bare den du tok som stod i potteskjuler? Hvis alle var i potteskjulere ville jeg også trodd at det var pris inklusive potteskjuleren. 

Anonymkode: 40b05...1f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...