norw Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #21 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er jo tydelig så lenge det bare står planten Anonymkode: 132c7...db0 Det gjorde det neppe.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #22 Skrevet 14. januar 2023 Jeg jobber i klesbutikk. Der tar vi ofte på jakke utenpå genser, t-skjorte innenfor en åpen skjorte osv. Det betyr ikke at inkludert genseren får du med ytterjakka, og at ved å kjøpe t-skjorta får du med skjorta. Det er kun for å vise frem produktene mest mulig helhetlig. Slik er det med blomster også. At en og annen vises frem med potteskjuler for å se hvordan den kan bli. Men det er fremdeles to varer. Derfor skiltet "blomst" 200,- og ikke "blomst" + potteskuler 200,- Anonymkode: b3bd6...e1b 9 2
Gjest MuggenKanari Skrevet 14. januar 2023 #23 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg jobber i klesbutikk. Der tar vi ofte på jakke utenpå genser, t-skjorte innenfor en åpen skjorte osv. Det betyr ikke at inkludert genseren får du med ytterjakka, og at ved å kjøpe t-skjorta får du med skjorta. Det er kun for å vise frem produktene mest mulig helhetlig. Slik er det med blomster også. At en og annen vises frem med potteskjuler for å se hvordan den kan bli. Men det er fremdeles to varer. Derfor skiltet "blomst" 200,- og ikke "blomst" + potteskuler 200,- Anonymkode: b3bd6...e1b Jeg skal ha med utstillingsdukka klærne henger på også. Prisen gjelder hele sulamitten.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #24 Skrevet 14. januar 2023 36 minutter siden, norw said: Det gjorde det neppe. Sto det plante + potteskjuler mener du? Anonymkode: 132c7...db0
norw Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #25 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sto det plante + potteskjuler mener du? Anonymkode: 132c7...db0 Det stod navn og pris. Butikkene må ta utgangspunkt i at kunden aldri har handlet blomster/planter før og informere godt nok. Ut ifra informasjonen skulle jeg betalt 200 kr.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #26 Skrevet 14. januar 2023 norw skrev (1 minutt siden): Det stod navn og pris. Butikkene må ta utgangspunkt i at kunden aldri har handlet blomster/planter før og informere godt nok. Ut ifra informasjonen skulle jeg betalt 200 kr. Nei, for navnet var på planten, ikke potteskjuleren. Planten kostet 200, akkurat som det sto. Dette er god nok informasjon. Les det noen skriver om klær lenger opp - dette er akkurat samme sak. Plante og potteskjuler er to forskjellige varer, akkurat som f.eks. genser og skjerf er to forskjellige varer, selv om en klesbutikk kan ha hengt et skjerf på en genser i butikken for å vise dem frem sammen. Anonymkode: 7740e...d7c 6
norw Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #27 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg jobber i klesbutikk. Der tar vi ofte på jakke utenpå genser, t-skjorte innenfor en åpen skjorte osv. Det betyr ikke at inkludert genseren får du med ytterjakka, og at ved å kjøpe t-skjorta får du med skjorta. Det er kun for å vise frem produktene mest mulig helhetlig. Slik er det med blomster også. At en og annen vises frem med potteskjuler for å se hvordan den kan bli. Men det er fremdeles to varer. Derfor skiltet "blomst" 200,- og ikke "blomst" + potteskuler 200,- Anonymkode: b3bd6...e1b Ugyldig sammenligning. Hvert plagg har egen prislapp, potteskjuleren hadde ingen prislapp og det var heller ingen annen prisinfo om dette. Vanlig feil når man prøver å få fram et poeng, men sammenligninger bør man ikke ta for lett på. Jeg har neppe sett bare ett prisskilt ved en utstillingsdukke med forskjellige plagg, med mindre det er en dress med en totalpris, så det er ikke noe rom for å for eksempel tro at man får 3-4 plagg for totalt 800 kr eller lignende. Hvis det for eksempel står 399 kr på en skjorte på en ustillingsdukke som også har jakke og bukse, så er det "ingen" som tror at hele settet koster 399 kr. Folk flest har mer erfaring med å kjøpe klær, se på utstillingsdukker osv enn å handle i blomsterbutikker, så dette handler også om erfaringer, man vet at man må sjekke hvert plagg osv. Man må nesten ha en diagnose for å tro at skjorte, jakke og bukse koster 399 kr totalt, komme fra et annet land osv om det ikke er en bruktbutikk, og så står det som sagt ikke bare én pris ved siden av dukka som tidligere nevnt.
norw Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #28 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei, for navnet var på planten, ikke potteskjuleren. Planten kostet 200, akkurat som det sto. Dette er god nok informasjon. Les det noen skriver om klær lenger opp - dette er akkurat samme sak. Plante og potteskjuler er to forskjellige varer, akkurat som f.eks. genser og skjerf er to forskjellige varer, selv om en klesbutikk kan ha hengt et skjerf på en genser i butikken for å vise dem frem sammen. Anonymkode: 7740e...d7c Nei. Svært mange av oss har null erfaring med dette. Jeg tenker automatisk at summen er 200 kr når det ikke står noe annet. 1
visp Skrevet 14. januar 2023 #29 Skrevet 14. januar 2023 Jeg tror nok jeg tenkte sånn jeg også første gang; at alt fulgte med. Nå venter vi i spenning til du skal kjøpe seng for første gang 7 1 1
norw Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #30 Skrevet 14. januar 2023 visp skrev (3 minutter siden): Jeg tror nok jeg tenkte sånn jeg også første gang; at alt fulgte med. Nå venter vi i spenning til du skal kjøpe seng for første gang Faktisk aldri kjøpt seng i mitt liv. Haha. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #31 Skrevet 14. januar 2023 norw skrev (1 time siden): Nei, jeg står fast ved at jeg føler meg lurt. De må ha tydelig prisinfo, og ikke bare anta at alle vet, og så er det mulig at det manglet et prisskilt, at det hadde falt ned eller lignende. Nå vil jeg regne med at det er tillegg neste gang, også i andre butikker, og jeg vil prøve å finne en annen butikk enn Mester Grønn. Huff så leit for Mester Grønn. Anonymkode: 5be2e...8a2 2
visp Skrevet 14. januar 2023 #32 Skrevet 14. januar 2023 norw skrev (5 minutter siden): Faktisk aldri kjøpt seng i mitt liv. Haha. Nei, og jeg kjenner mange som blir sjokkerte når de innser at madrassene ikke følger med i prisen:) Bare så du ikke klikker 4
Honey Dew Skrevet 14. januar 2023 #33 Skrevet 14. januar 2023 norw skrev (1 time siden): Jeg kan alltids kjøpe med potteskjuler, men jeg skal vite prisen før jeg kommer til kassa. Jeg hadde veldig dårlig tid og vet ikke hvordan ting fungerer. Hadde ikke et par minutter å avse til å diskutere dette. Om det var fire hundre til sammen ville jeg bare droppet det. Da tar du bare potten av i kassen. Det tar deg maks 2 sekunder. Du får skylde på deg selv og ikke butikken. Alle vi andre hadde tatt av potten hvis vi oppdaget at den ikke var inkludert i prisen. Så hjelpeløs kan du da ikke være. 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #34 Skrevet 14. januar 2023 norw skrev (1 time siden): Ugyldig sammenligning. Hvert plagg har egen prislapp, potteskjuleren hadde ingen prislapp og det var heller ingen annen prisinfo om dette. Vanlig feil når man prøver å få fram et poeng, men sammenligninger bør man ikke ta for lett på. Jeg har neppe sett bare ett prisskilt ved en utstillingsdukke med forskjellige plagg, med mindre det er en dress med en totalpris, så det er ikke noe rom for å for eksempel tro at man får 3-4 plagg for totalt 800 kr eller lignende. Hvis det for eksempel står 399 kr på en skjorte på en ustillingsdukke som også har jakke og bukse, så er det "ingen" som tror at hele settet koster 399 kr. Folk flest har mer erfaring med å kjøpe klær, se på utstillingsdukker osv enn å handle i blomsterbutikker, så dette handler også om erfaringer, man vet at man må sjekke hvert plagg osv. Man må nesten ha en diagnose for å tro at skjorte, jakke og bukse koster 399 kr totalt, komme fra et annet land osv om det ikke er en bruktbutikk, og så står det som sagt ikke bare én pris ved siden av dukka som tidligere nevnt. Jeg hadde satset ganske mye på at det sto en prislapp under potteskjuleren. Med pris, strekkode og nettadresse, som på de andre potteskjulerne Mester Grønn selger. Jeg tror den eneste som ikke ser likheten med klærne her er deg. I klesbutikken skjønner du av deg selv at du må sjekke prisen på hver enkelt vare. Hvorfor er ikke dette like selvsagt i blomsterbutikken? For det er det for oss andre. Anonymkode: 7740e...d7c 12 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #35 Skrevet 14. januar 2023 1 hour ago, norw said: Ugyldig sammenligning. Hvert plagg har egen prislapp, potteskjuleren hadde ingen prislapp og det var heller ingen annen prisinfo om dette. Vanlig feil når man prøver å få fram et poeng, men sammenligninger bør man ikke ta for lett på. Jeg har neppe sett bare ett prisskilt ved en utstillingsdukke med forskjellige plagg, med mindre det er en dress med en totalpris, så det er ikke noe rom for å for eksempel tro at man får 3-4 plagg for totalt 800 kr eller lignende. Hvis det for eksempel står 399 kr på en skjorte på en ustillingsdukke som også har jakke og bukse, så er det "ingen" som tror at hele settet koster 399 kr. Folk flest har mer erfaring med å kjøpe klær, se på utstillingsdukker osv enn å handle i blomsterbutikker, så dette handler også om erfaringer, man vet at man må sjekke hvert plagg osv. Man må nesten ha en diagnose for å tro at skjorte, jakke og bukse koster 399 kr totalt, komme fra et annet land osv om det ikke er en bruktbutikk, og så står det som sagt ikke bare én pris ved siden av dukka som tidligere nevnt. Hot tips, prisen på potten er klistret under potten (før du begynner) slik er det i andre butikker også, at du må løfte opp en vare for å sjekke prisen. har du så vanskelig for å innrømme feil ellers i livet også? Anonymkode: 2dac6...d91 5
norw Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #36 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg hadde satset ganske mye på at det sto en prislapp under potteskjuleren. Med pris, strekkode og nettadresse, som på de andre potteskjulerne Mester Grønn selger. Jeg tror den eneste som ikke ser likheten med klærne her er deg. I klesbutikken skjønner du av deg selv at du må sjekke prisen på hver enkelt vare. Hvorfor er ikke dette like selvsagt i blomsterbutikken? For det er det for oss andre. Anonymkode: 7740e...d7c Det er ingenting som tilsier at det er en egen prislapp under, for oss som handler blomster/planter et par ganger i året, og som kanskje aldri har handlet med potteskjuler før. Hele sulamitten er en enhet, jeg løftet denne ene enheten og gikk til kassa med den. Skiltet viste 200 kr. De aller, aller fleste forventer at hvert plagg har egen prislapp om det ikke står at det er et sett med en totalpris. Som sagt en ugyldig sammenligning. For mange som sliter med sammenligninger.
norw Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #37 Skrevet 14. januar 2023 Honey Dew skrev (1 time siden): Da tar du bare potten av i kassen. Det tar deg maks 2 sekunder. Du får skylde på deg selv og ikke butikken. Alle vi andre hadde tatt av potten hvis vi oppdaget at den ikke var inkludert i prisen. Så hjelpeløs kan du da ikke være. Jeg visste ikke at det er en mulighet. Jeg mener som sagt at hele sulamitten er én enhet. Hadde ikke tid til å gnåle med den ansatte i et par minutter.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #38 Skrevet 14. januar 2023 norw skrev (3 minutter siden): Jeg visste ikke at det er en mulighet. Jeg mener som sagt at hele sulamitten er én enhet. Hadde ikke tid til å gnåle med den ansatte i et par minutter. Nå kan en jo velge mange forskjellige potter, og prisen er ikke lik. Når vi kjøpte blomst før jul med potte, så fikk vi spørsmål om vi skulle ha med potten Anonymkode: 2c450...1f8 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #39 Skrevet 14. januar 2023 norw skrev (6 minutter siden): Jeg visste ikke at det er en mulighet. Jeg mener som sagt at hele sulamitten er én enhet. Hadde ikke tid til å gnåle med den ansatte i et par minutter. Hva du mener er ikke relevant. Du er mann? Anonymkode: 81e4f...7bf 2
Frøkenfryden Skrevet 14. januar 2023 #40 Skrevet 14. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg jobber i klesbutikk. Der tar vi ofte på jakke utenpå genser, t-skjorte innenfor en åpen skjorte osv. Det betyr ikke at inkludert genseren får du med ytterjakka, og at ved å kjøpe t-skjorta får du med skjorta. Det er kun for å vise frem produktene mest mulig helhetlig. Slik er det med blomster også. At en og annen vises frem med potteskjuler for å se hvordan den kan bli. Men det er fremdeles to varer. Derfor skiltet "blomst" 200,- og ikke "blomst" + potteskuler 200,- Anonymkode: b3bd6...e1b Hehe «potteskuler»😂😂 Det er det TS blir heretter Endret 14. januar 2023 av Frøkenfryden 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå