pernille198 Skrevet 14. januar 2023 #1 Del Skrevet 14. januar 2023 Noen med hyperhidrosis (gjerne i ansikt/hodebunn) som har erfaring fra behandling med Botox? Hadde det effekt og evt. hvor lenge? Jeg er satt opp til behandling med Botox, men har ikke fått noe info om evt. risiko eller hvilken erfaring de har med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #2 Del Skrevet 14. januar 2023 Trodde ikke de behandlet med Botox når det er svette fra hodebunn… 🤔 Ville kontaktet behandler eller spurt legen om risiko. Ting kan ha endret seg og at de vet mer ang risiko, men jeg selv slet med myyye svette fra hode og det ble aldri nevnt om noe behandling. Jeg fikk en medisin som dempet svetten. Det var ingen mirakel medisin og den var meget dyr i Norge, men den hjalp litt. Jeg ble slankeoperert for ca 1,5 år siden og etter det svetter jeg svært lite. Og sjeldent fra hodet. Anonymkode: cb8ca...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #3 Del Skrevet 14. januar 2023 Jeg bare henger meg på tråden din her, skulle spørre om akkurat det samme.. jeg sliter med svette i hodebunn, spesielt tinninger, og vurderer Botox. På sommeren er jeg helt våt i håret når jeg kommer på jobb og det er veldig plagsomt. Jeg har erfaring med Botox i panne, men da for rynkebehandling. Faktisk aldri svett i pannen, men det var nå heller ikke noe jeg slet med før. Men det jeg lurer på er om at siden jeg ikke svetter noe i ansikt, muligens pga botox, så svetter jeg mer i hodet fordi svetten "må" ut et sted? Aner ikke om det er sånn svette fungerer.. Hold meg gjerne oppdatert på hvordan du synes det fungerer.. Jeg må gjøre noe med det og det virker som Botox er den beste løsningen. Anonymkode: 3a919...16d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pernille198 Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Trodde ikke de behandlet med Botox når det er svette fra hodebunn… 🤔 Ville kontaktet behandler eller spurt legen om risiko. Ting kan ha endret seg og at de vet mer ang risiko, men jeg selv slet med myyye svette fra hode og det ble aldri nevnt om noe behandling. Jeg fikk en medisin som dempet svetten. Det var ingen mirakel medisin og den var meget dyr i Norge, men den hjalp litt. Jeg ble slankeoperert for ca 1,5 år siden og etter det svetter jeg svært lite. Og sjeldent fra hodet. Anonymkode: cb8ca...cfe Fastlegen min hadde lite erfaring med behandlingsmuligheter, så hun henviste meg til sykehuset for at jeg skulle få snakke med de som har mer erfaring med det. Når jeg fikk innkallelsen sto det at jeg er satt opp til botox-behandling. Kontaktet de for å spørre om det stemte (jeg trodde vi bare skulle ha en samtale), og de sa at jeg er satt opp til botox-behandling av ansikt/hodebunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pernille198 Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg bare henger meg på tråden din her, skulle spørre om akkurat det samme.. jeg sliter med svette i hodebunn, spesielt tinninger, og vurderer Botox. På sommeren er jeg helt våt i håret når jeg kommer på jobb og det er veldig plagsomt. Jeg har erfaring med Botox i panne, men da for rynkebehandling. Faktisk aldri svett i pannen, men det var nå heller ikke noe jeg slet med før. Men det jeg lurer på er om at siden jeg ikke svetter noe i ansikt, muligens pga botox, så svetter jeg mer i hodet fordi svetten "må" ut et sted? Aner ikke om det er sånn svette fungerer.. Hold meg gjerne oppdatert på hvordan du synes det fungerer.. Jeg må gjøre noe med det og det virker som Botox er den beste løsningen. Anonymkode: 3a919...16d Føler med deg, er utrolig plagsomt.. Har lest at man kan oppleve å svette mer et annet sted etter behandling av et område så det kan nok stemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #6 Del Skrevet 14. januar 2023 pernille198 skrev (32 minutter siden): Fastlegen min hadde lite erfaring med behandlingsmuligheter, så hun henviste meg til sykehuset for at jeg skulle få snakke med de som har mer erfaring med det. Når jeg fikk innkallelsen sto det at jeg er satt opp til botox-behandling. Kontaktet de for å spørre om det stemte (jeg trodde vi bare skulle ha en samtale), og de sa at jeg er satt opp til botox-behandling av ansikt/hodebunn. De vet sikkert hva de gjør, men jeg mener å ha hørt for mange år siden at de ikke behandlet med botox i hodebunn. Det gjaldt ikke meg selv den gangen jeg skal ha hørt dette, så det er mulig jeg husker feil. Men jeg ville forhørt meg litt. Det kan jo være at de har mer erfaring med denne behandling i dag enn den gangen. Anonymkode: cb8ca...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pernille198 Skrevet 27. januar 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 14.1.2023 den 12.20): De vet sikkert hva de gjør, men jeg mener å ha hørt for mange år siden at de ikke behandlet med botox i hodebunn. Det gjaldt ikke meg selv den gangen jeg skal ha hørt dette, så det er mulig jeg husker feil. Men jeg ville forhørt meg litt. Det kan jo være at de har mer erfaring med denne behandling i dag enn den gangen. Anonymkode: cb8ca...cfe Har snakket med poliklinikken, de sier at jeg er satt opp til behandling av både hodebunn og ansikt. Sykepleieren sa at det ikke var noe risiko ved Botox, da det går ut av kroppen etter noen måneder. Jeg har lest på nettet at man kan ha vanskelig for å heve øyenbryn i etterkant. Er livredd for å bli seende helt stram ut i ansiktet 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå